Οι Saint Etienne «πάνε» τον Βαρουφάκη

Οι Saint Etienne «πάνε» τον Βαρουφάκη Facebook Twitter
Οι Saint Etienne ήταν πάντοτε από αυτά τα γκρουπ που φτιάχτηκαν λόγω της τεράστιας αγάπης που έτρεφαν για την ποπ μουσική. Ήταν από τις πιο όμορφες μπάντες που βγήκαν από την Βρετανία την δεκαετία του ΄90. Συνδύαζαν μια πιο αθώα και νοσταλγική ματιά και μια συχνά μελαγχολική μουσική άποψη που αναβίωνε τα swinging 60s. Και φυσικά είχαν υπέροχα και ακαταμάχητα γυναικεία φωνητικά.
0

Οι Saint Etienne «πάνε» τον Βαρουφάκη Facebook Twitter

 

Ο Pete Wiggs που παίζει πλήκτρα στους Saint Etienne μου γράφει μέσω email ότι δεν έχει ακούσει και πολλά πράγματα από Ελληνική μουσική αλλά του άρεσαν οι Fantastic Something από τα 80s. Οι Fantastic Something ήταν δυο αδέρφια που έκαναν καριέρα στην Αγγλία εκείνη την εποχή και εξαφανίστηκαν αργότερα.  

«Μου άρεσαν παλιά και νομίζω ότι είναι Έλληνες και ξέρω και τους Aphrodite’s Child. Η Νανά Μούσχουρη και ο Ντέμης Ρούσσος ήταν μεγάλα ονόματα στην Βρετανία όταν ήμουν παιδί. Δεν ξέρω περισσότερα. Στοιχηματίζω ότι ο Bob θα απαντούσε καλύτερα». Και η αλήθεια είναι ότι με έπιασε κάπως αδιάβαστη. 

Έχουμε εμπειρία από αυστηρά μέτρα εδώ στην Βρετανία αλλά δεν ήταν τίποτα μπροστά στα τόσο ακραία της Ελλάδας. Φαίνεται πώς πάντοτε ότι οι απλοί πολίτες πρέπει να πληρώνουν για τα λάθη αυτών που βρίσκονται στην εξουσία. Ο τύπος σκιαγραφεί τον Τσίπρα σαν επικίνδυνο ριζοσπάστη αλλά άκουσα τον υπουργό οικονομικών να μιλάει στο ραδιόφωνο και ήταν απίστευτα κατανοητός και λογικός

Οι Saint Etienne «πάνε» τον Βαρουφάκη Facebook Twitter

Μου σχολιάζει επίσης τα νέα για τον θάνατο του Ντέμη Ρούσσου και φαίνεται από τα λόγια του το πόσο δημοφιλής ήταν στο εξωτερικό «Όταν ήμουν μικρός και το Forever and Ever ήταν χιτ, ένας κωμικός στην τηλεόραση συνήθιζε να τον υποδύεται κάπως γελοία και νομίζω ότι το μπέρδεψα στο μυαλό μου με τον αληθινό. Νόμιζα ότι ήταν αυτός.  Αργότερα πέτυχα τους Aphrodite’s Child και σκέφτηκα ότι ήταν αρκετά ενδιαφέρον και πρόσφατα την μουσική του που έχουν ανακαλύψει από Balearic ντίσκο σκηνή έτσι έχω ακούσει μερικά υπέροχα πράγματα που πριν δεν ήξερα».

Οι Saint Etienne ήταν πάντοτε από αυτά τα γκρουπ που φτιάχτηκαν λόγω της τεράστιας αγάπης που έτρεφαν για την ποπ μουσική. Ήταν από τις πιο όμορφες μπάντες που βγήκαν από την Βρετανία την δεκαετία του ΄90. Συνδύαζαν μια πιο αθώα και νοσταλγική ματιά και μια συχνά μελαγχολική μουσική άποψη που αναβίωνε τα swinging 60s. Και φυσικά είχαν υπέροχα και ακαταμάχητα γυναικεία φωνητικά.

Ο Bob Stanley και ο Pete Wiggs ήταν παιδικοί φίλοι και έγραφαν για την μουσική πριν φτιάξουν το συγκρότημα. Την Sarah Cracknell την γνώρισαν και όταν τραγούδησε για το δίσκο Foxbase Alpha τον κλασικό πλέον ποπ ύμνο ‘Nothing Can Stop Us’. Αν και στην αρχή φανταζόντουσαν ένα γκρουπ που θα είχε διαφορετικές τραγουδίστριες, ερωτεύτηκαν αμέσως την φωνή της και έγινε το τρίτο πολύτιμο μέλος του γκρουπ και από τότε έγραφαν και οι τρεις τους τα κομμάτια.  

Ήταν ωραίες εποχές εκείνες για την μουσική σκηνή της Αγγλίας με τον ήχο του Madchester να κυριαρχεί και τον μουσικό τύπο να οργιάζει για το «Δεύτερο καλοκαίρι της αγάπης». Δεν έτυχε να συναντήσουν όμως την ανάλογη επιτυχία όπως άλλα συγκροτήματα  της συγκεκριμένης περιόδου.

Είχε δηλώσει το 2007 η  Sarah Cracknell στη Lifo για το τότε «Διάσημοι άνθρωποι σε προσκαλούν -υπήρξε μια περίοδος που μας καλούσαν σ' ένα σωρό πάρτι, τα media ασχολούνταν μαζί μας συνέχεια, μας καλούσαν σε εγκαίνια. Ποτέ δεν πήγαινα σε όλα γιατί δεν μου αρέσει να με φωτογραφίζουν όταν είμαι με τους φίλους μου, όταν πίνω λίγο παραπάνω, όταν χορεύω. Τα απέφευγα, αλλά δεν σταμάτησα να κυκλοφορώ με τα μέσα μεταφοράς».

Είχε θυμηθεί χαρακτηριστικά ότι κάποιοι είχαν θάψει το άλμπουμ τους ‘So Tough’ όταν πρωτοκυκλοφόρησε.

Ο Wiggs  όλα αυτά τα θεωρεί περασμένα, ξεχασμένα. Δεν φαίνεται να έχει μετανιώσει για κάτι «Συχνά αναρωτιέμαι τι θα γινόταν αν είχαμε πάρει διαφορετικές αποφάσεις στην μέχρι τώρα πορεία μας όπως π.χ. αν κυκλοφορούσαμε μετά το ‘He’s On The Phone’ ένα παρόμοιο κομμάτι αλλά τελικά τα πράγματα πήγαν πολύ καλά. Έχουμε ακόμη τα λογικά μας, είμαστε ακόμη φίλοι, κάνουμε ακόμη μουσική μαζί και έχω μια υπέροχη οικογένεια – έτσι δεν έχω κανένα παράπονο. Αυτό το διάστημα η Σάρα σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το νέο της σόλο άλμπουμ. Ο Bob γράφει ένα νέο βιβλίο – δύο βασικά - και εγώ δουλεύω πάνω σε κινηματογραφική μουσική. Συνεργαζόμαστε με ένα Σουηδό καλλιτέχνη και ελπίζουμε να ηχογραφήσουμε πάλι ξανά τον επόμενο χρόνο».

Στην Ελλάδα έρχονται μετά από 8 χρόνια. Θα είναι μια μεγάλη συναυλία που θα χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο πρώτο θα παρουσιάσουν την μουσική που έγραψαν για την νέα ταινία του Paul Kelly που έχει τίτλο "How We Used To Live". Οι Etienne είναι μια καθαρά λονδρέζικη μπάντα και το Λονδίνο πρωταγωνιστεί αρκετές φορές στην μουσική τους.

Στην Ελλάδα έρχονται μετά από 8 χρόνια. Θα είναι μια μεγάλη συναυλία που θα χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο πρώτο θα παρουσιάσουν την μουσική που έγραψαν για την νέα ταινία του Paul Kelly που έχει τίτλο “How We Used To Live”. Οι Etienne είναι μια καθαρά λονδρέζικη μπάντα και το Λονδίνο πρωταγωνιστεί αρκετές φορές στην μουσική τους.

Το φιλμ είναι για το Λονδίνο και περιέχει αποσπάσματα αρχειακού υλικού από ταινίες της δεκαετίας του 50 μέχρι τις αρχές του 80 που χρηματοδοτήθηκαν από το Βρετανικό Κέντρο Κινηματογράφου [BFI] . «Είναι ένα ονειρικό κολάζ μνήμης και φαντασίας», μου σχολιάζει «Δείχνει την αισιοδοξία και την υπόσχεση μιας αστικής κοινωνίας που όμως ξεκινάει να μαραίνεται στην αυγή της διακυβέρνησης της Θάτσερ. Παρόλα αυτά δεν είναι ένα πολεμικό φιλμ, ο τόνος του είναι διακριτικός αλλά και περίεργος. Είναι η πρώτη φορά που έγραψα το σάουντρακ μόνος μου. Έχω πολλά κοινά με τον Paul  και έχουμε πολλές κοινές μουσικές αναφορές, σχεδόν τις ίδιες έτσι μου δίνει μια καλή κατεύθυνση για το τι είδος μουσικής θέλει. Ήταν αρκετά τρομακτικό στην αρχή επειδή υπάρχει πολύ μουσική στο φιλμ αλλά μόλις διάλεξα μερικά θέματα και ήχους που λειτουργούσαν, έγινε πιο εύκολο», λέει ο Wiggs.

Γράφουν μουσική για τις ταινίες του Paul Kelly πάνω από δέκα χρόνια. Ο τίτλος της ταινίας είναι από ένα δικό τους κομμάτι. Αναρωτιέμαι ποιο θεωρεί το καλύτερο κομμάτι που έχουν γράψει «Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση.  Τελευταία σκέφτομαι ότι είναι το ‘Over the Border’ επειδή συνεργαστήκαμε τόσο καλά σε αυτό και όταν πρωτάκουσα τους στίχους που έγραψε ο Bob, σχεδόν δάκρυα. Αλλά αγαπάω εξίσου το ‘Αvenue’ έχω τόσο όμορφες αναμνήσεις από τότε που το φτιάχναμε».  

Για την Ελλάδα εκτός από την μουσική μου μιλάει για το φαγητό  και την πολιτική κατάσταση χωρίς να κρύβει ότι παρακολουθεί τα όσα συμβαίνουν με ενδιαφέρον.

«Όταν ήρθα για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην δεκαετία του '80, νόμιζα ότι η φέτα και ελαιόλαδο ήταν περίεργα [είχα μια πολύ προστατευμένη ζωή] τώρα αγαπώ τα πάντα από το ελληνικό φαγητό και δεν νομίζω να έχω φάει ποτέ κάτι που δεν μου αρέσει.  Δεν τρώω πια ψωμί αλλά περιμένω πως και πώς για να φάω στην χώρα σας.  Δεν είμαι ενημερωμένος 100% για όλα τα γεγονότα αλλά νοιώθω ότι είναι μια θετική και συναρπαστική κίνηση. Έχουμε εμπειρία από αυστηρά μέτρα εδώ στην Βρετανία αλλά δεν ήταν τίποτα μπροστά στα τόσο ακραία της Ελλάδας. Φαίνεται πώς πάντοτε ότι οι απλοί πολίτες πρέπει να πληρώνουν για τα λάθη αυτών που βρίσκονται στην εξουσία. Ο τύπος σκιαγραφεί τον Τσίπρα σαν επικίνδυνο ριζοσπάστη αλλά άκουσα τον υπουργό οικονομικών να μιλάει στο ραδιόφωνο και ήταν απίστευτα κατανοητός και λογικός.  Περιμένω να ακούσω τις απόψεις του κόσμου που θα συναντήσω στην Ελλάδα». Τουλάχιστον ο ένας από αυτούς φαίνεται πώς τον συμπαθεί!

 

Οι Saint Etienne θα εμφανιστούν την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου στο Fix Factory of Sound (Θεσσαλονίκη) και το Σάββατο στις 7 Φεβρουαρίου στο Fuzz [Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Ταύρος]. 

 

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ