Οι Saint Etienne «πάνε» τον Βαρουφάκη

Οι Saint Etienne «πάνε» τον Βαρουφάκη Facebook Twitter
Οι Saint Etienne ήταν πάντοτε από αυτά τα γκρουπ που φτιάχτηκαν λόγω της τεράστιας αγάπης που έτρεφαν για την ποπ μουσική. Ήταν από τις πιο όμορφες μπάντες που βγήκαν από την Βρετανία την δεκαετία του ΄90. Συνδύαζαν μια πιο αθώα και νοσταλγική ματιά και μια συχνά μελαγχολική μουσική άποψη που αναβίωνε τα swinging 60s. Και φυσικά είχαν υπέροχα και ακαταμάχητα γυναικεία φωνητικά.
0

Οι Saint Etienne «πάνε» τον Βαρουφάκη Facebook Twitter

 

Ο Pete Wiggs που παίζει πλήκτρα στους Saint Etienne μου γράφει μέσω email ότι δεν έχει ακούσει και πολλά πράγματα από Ελληνική μουσική αλλά του άρεσαν οι Fantastic Something από τα 80s. Οι Fantastic Something ήταν δυο αδέρφια που έκαναν καριέρα στην Αγγλία εκείνη την εποχή και εξαφανίστηκαν αργότερα.  

«Μου άρεσαν παλιά και νομίζω ότι είναι Έλληνες και ξέρω και τους Aphrodite’s Child. Η Νανά Μούσχουρη και ο Ντέμης Ρούσσος ήταν μεγάλα ονόματα στην Βρετανία όταν ήμουν παιδί. Δεν ξέρω περισσότερα. Στοιχηματίζω ότι ο Bob θα απαντούσε καλύτερα». Και η αλήθεια είναι ότι με έπιασε κάπως αδιάβαστη. 

Έχουμε εμπειρία από αυστηρά μέτρα εδώ στην Βρετανία αλλά δεν ήταν τίποτα μπροστά στα τόσο ακραία της Ελλάδας. Φαίνεται πώς πάντοτε ότι οι απλοί πολίτες πρέπει να πληρώνουν για τα λάθη αυτών που βρίσκονται στην εξουσία. Ο τύπος σκιαγραφεί τον Τσίπρα σαν επικίνδυνο ριζοσπάστη αλλά άκουσα τον υπουργό οικονομικών να μιλάει στο ραδιόφωνο και ήταν απίστευτα κατανοητός και λογικός

Οι Saint Etienne «πάνε» τον Βαρουφάκη Facebook Twitter

Μου σχολιάζει επίσης τα νέα για τον θάνατο του Ντέμη Ρούσσου και φαίνεται από τα λόγια του το πόσο δημοφιλής ήταν στο εξωτερικό «Όταν ήμουν μικρός και το Forever and Ever ήταν χιτ, ένας κωμικός στην τηλεόραση συνήθιζε να τον υποδύεται κάπως γελοία και νομίζω ότι το μπέρδεψα στο μυαλό μου με τον αληθινό. Νόμιζα ότι ήταν αυτός.  Αργότερα πέτυχα τους Aphrodite’s Child και σκέφτηκα ότι ήταν αρκετά ενδιαφέρον και πρόσφατα την μουσική του που έχουν ανακαλύψει από Balearic ντίσκο σκηνή έτσι έχω ακούσει μερικά υπέροχα πράγματα που πριν δεν ήξερα».

Οι Saint Etienne ήταν πάντοτε από αυτά τα γκρουπ που φτιάχτηκαν λόγω της τεράστιας αγάπης που έτρεφαν για την ποπ μουσική. Ήταν από τις πιο όμορφες μπάντες που βγήκαν από την Βρετανία την δεκαετία του ΄90. Συνδύαζαν μια πιο αθώα και νοσταλγική ματιά και μια συχνά μελαγχολική μουσική άποψη που αναβίωνε τα swinging 60s. Και φυσικά είχαν υπέροχα και ακαταμάχητα γυναικεία φωνητικά.

Ο Bob Stanley και ο Pete Wiggs ήταν παιδικοί φίλοι και έγραφαν για την μουσική πριν φτιάξουν το συγκρότημα. Την Sarah Cracknell την γνώρισαν και όταν τραγούδησε για το δίσκο Foxbase Alpha τον κλασικό πλέον ποπ ύμνο ‘Nothing Can Stop Us’. Αν και στην αρχή φανταζόντουσαν ένα γκρουπ που θα είχε διαφορετικές τραγουδίστριες, ερωτεύτηκαν αμέσως την φωνή της και έγινε το τρίτο πολύτιμο μέλος του γκρουπ και από τότε έγραφαν και οι τρεις τους τα κομμάτια.  

Ήταν ωραίες εποχές εκείνες για την μουσική σκηνή της Αγγλίας με τον ήχο του Madchester να κυριαρχεί και τον μουσικό τύπο να οργιάζει για το «Δεύτερο καλοκαίρι της αγάπης». Δεν έτυχε να συναντήσουν όμως την ανάλογη επιτυχία όπως άλλα συγκροτήματα  της συγκεκριμένης περιόδου.

Είχε δηλώσει το 2007 η  Sarah Cracknell στη Lifo για το τότε «Διάσημοι άνθρωποι σε προσκαλούν -υπήρξε μια περίοδος που μας καλούσαν σ' ένα σωρό πάρτι, τα media ασχολούνταν μαζί μας συνέχεια, μας καλούσαν σε εγκαίνια. Ποτέ δεν πήγαινα σε όλα γιατί δεν μου αρέσει να με φωτογραφίζουν όταν είμαι με τους φίλους μου, όταν πίνω λίγο παραπάνω, όταν χορεύω. Τα απέφευγα, αλλά δεν σταμάτησα να κυκλοφορώ με τα μέσα μεταφοράς».

Είχε θυμηθεί χαρακτηριστικά ότι κάποιοι είχαν θάψει το άλμπουμ τους ‘So Tough’ όταν πρωτοκυκλοφόρησε.

Ο Wiggs  όλα αυτά τα θεωρεί περασμένα, ξεχασμένα. Δεν φαίνεται να έχει μετανιώσει για κάτι «Συχνά αναρωτιέμαι τι θα γινόταν αν είχαμε πάρει διαφορετικές αποφάσεις στην μέχρι τώρα πορεία μας όπως π.χ. αν κυκλοφορούσαμε μετά το ‘He’s On The Phone’ ένα παρόμοιο κομμάτι αλλά τελικά τα πράγματα πήγαν πολύ καλά. Έχουμε ακόμη τα λογικά μας, είμαστε ακόμη φίλοι, κάνουμε ακόμη μουσική μαζί και έχω μια υπέροχη οικογένεια – έτσι δεν έχω κανένα παράπονο. Αυτό το διάστημα η Σάρα σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το νέο της σόλο άλμπουμ. Ο Bob γράφει ένα νέο βιβλίο – δύο βασικά - και εγώ δουλεύω πάνω σε κινηματογραφική μουσική. Συνεργαζόμαστε με ένα Σουηδό καλλιτέχνη και ελπίζουμε να ηχογραφήσουμε πάλι ξανά τον επόμενο χρόνο».

Στην Ελλάδα έρχονται μετά από 8 χρόνια. Θα είναι μια μεγάλη συναυλία που θα χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο πρώτο θα παρουσιάσουν την μουσική που έγραψαν για την νέα ταινία του Paul Kelly που έχει τίτλο "How We Used To Live". Οι Etienne είναι μια καθαρά λονδρέζικη μπάντα και το Λονδίνο πρωταγωνιστεί αρκετές φορές στην μουσική τους.

Στην Ελλάδα έρχονται μετά από 8 χρόνια. Θα είναι μια μεγάλη συναυλία που θα χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο πρώτο θα παρουσιάσουν την μουσική που έγραψαν για την νέα ταινία του Paul Kelly που έχει τίτλο “How We Used To Live”. Οι Etienne είναι μια καθαρά λονδρέζικη μπάντα και το Λονδίνο πρωταγωνιστεί αρκετές φορές στην μουσική τους.

Το φιλμ είναι για το Λονδίνο και περιέχει αποσπάσματα αρχειακού υλικού από ταινίες της δεκαετίας του 50 μέχρι τις αρχές του 80 που χρηματοδοτήθηκαν από το Βρετανικό Κέντρο Κινηματογράφου [BFI] . «Είναι ένα ονειρικό κολάζ μνήμης και φαντασίας», μου σχολιάζει «Δείχνει την αισιοδοξία και την υπόσχεση μιας αστικής κοινωνίας που όμως ξεκινάει να μαραίνεται στην αυγή της διακυβέρνησης της Θάτσερ. Παρόλα αυτά δεν είναι ένα πολεμικό φιλμ, ο τόνος του είναι διακριτικός αλλά και περίεργος. Είναι η πρώτη φορά που έγραψα το σάουντρακ μόνος μου. Έχω πολλά κοινά με τον Paul  και έχουμε πολλές κοινές μουσικές αναφορές, σχεδόν τις ίδιες έτσι μου δίνει μια καλή κατεύθυνση για το τι είδος μουσικής θέλει. Ήταν αρκετά τρομακτικό στην αρχή επειδή υπάρχει πολύ μουσική στο φιλμ αλλά μόλις διάλεξα μερικά θέματα και ήχους που λειτουργούσαν, έγινε πιο εύκολο», λέει ο Wiggs.

Γράφουν μουσική για τις ταινίες του Paul Kelly πάνω από δέκα χρόνια. Ο τίτλος της ταινίας είναι από ένα δικό τους κομμάτι. Αναρωτιέμαι ποιο θεωρεί το καλύτερο κομμάτι που έχουν γράψει «Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση.  Τελευταία σκέφτομαι ότι είναι το ‘Over the Border’ επειδή συνεργαστήκαμε τόσο καλά σε αυτό και όταν πρωτάκουσα τους στίχους που έγραψε ο Bob, σχεδόν δάκρυα. Αλλά αγαπάω εξίσου το ‘Αvenue’ έχω τόσο όμορφες αναμνήσεις από τότε που το φτιάχναμε».  

Για την Ελλάδα εκτός από την μουσική μου μιλάει για το φαγητό  και την πολιτική κατάσταση χωρίς να κρύβει ότι παρακολουθεί τα όσα συμβαίνουν με ενδιαφέρον.

«Όταν ήρθα για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην δεκαετία του '80, νόμιζα ότι η φέτα και ελαιόλαδο ήταν περίεργα [είχα μια πολύ προστατευμένη ζωή] τώρα αγαπώ τα πάντα από το ελληνικό φαγητό και δεν νομίζω να έχω φάει ποτέ κάτι που δεν μου αρέσει.  Δεν τρώω πια ψωμί αλλά περιμένω πως και πώς για να φάω στην χώρα σας.  Δεν είμαι ενημερωμένος 100% για όλα τα γεγονότα αλλά νοιώθω ότι είναι μια θετική και συναρπαστική κίνηση. Έχουμε εμπειρία από αυστηρά μέτρα εδώ στην Βρετανία αλλά δεν ήταν τίποτα μπροστά στα τόσο ακραία της Ελλάδας. Φαίνεται πώς πάντοτε ότι οι απλοί πολίτες πρέπει να πληρώνουν για τα λάθη αυτών που βρίσκονται στην εξουσία. Ο τύπος σκιαγραφεί τον Τσίπρα σαν επικίνδυνο ριζοσπάστη αλλά άκουσα τον υπουργό οικονομικών να μιλάει στο ραδιόφωνο και ήταν απίστευτα κατανοητός και λογικός.  Περιμένω να ακούσω τις απόψεις του κόσμου που θα συναντήσω στην Ελλάδα». Τουλάχιστον ο ένας από αυτούς φαίνεται πώς τον συμπαθεί!

 

Οι Saint Etienne θα εμφανιστούν την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου στο Fix Factory of Sound (Θεσσαλονίκη) και το Σάββατο στις 7 Φεβρουαρίου στο Fuzz [Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Ταύρος]. 

 

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT