Όταν το ραπ συνάντησε τον σκληρό ήχο

ΕΠΕΞ Όταν το ραπ συνάντησε τον σκληρό ήχο Facebook Twitter
Και αν κάναμε το ραπ μεταλλικό; Αυτή φαντάζομαι ήταν η σκέψη του Jonathan Davis και της παρέας του, όταν στις αρχές της δεκαετίας ηχογραφούσαν το ντεμπούτο των Korn.
0


ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΕΟΝ «Low Bap Documentary», το οποίο προλόγιζε, ο Νικήτας Κλιντ είχε δώσει τον πιο σαφή ορισμό του ραπ − τουλάχιστον για εκείνη την περίοδο. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το ραπ δεν είναι μουσική, αλλά τρόπος να κάνεις μουσική. Μπορεί πλέον να έχει διαψευσθεί ως ορισμός πολλές φορές, καθώς η αυθεντική σύνθεση και από τους ίδιους τους beatmakers −και όχι μόνο από μπάντες σαν τους The Roots− διεκδικεί τη θέση της δίπλα στην κατεξοχήν τεχνική του είδους, το sampling, παρ’ όλα αυτά είναι μια ρήση που παραμένει επίκαιρη με τον τρόπο της.

Παραμένει επίκαιρη γιατί το ραπ δεν σταμάτησε να διεκδικεί τον ρόλο του ως μεγάλης μουσικής και πολιτισμικής «ομπρέλας» που από κάτω της χωράει κάθε ήχο, κάθε έκφανση, κάθε προσέγγιση, την οποία μεταπλάθει και στην οποία δίνει νέο χαρακτήρα. Το ίδιο έκανε και με τη μαύρη μουσική και ειδικότερα με το funk αλλά και τη soul, τα οποία την περίοδο που γεννήθηκε και αναπτύχθηκε το ραπ είχαν εν πολλοίς αντικατασταθεί από την disco και μάλιστα μια disco που δεν κρατούσε τον μαύρο χαρακτήρα της, όπως όταν πρωτοξεκίνησε (και εκφραζόταν μέσα από το Soul Train λ.χ.), αλλά μια «εξευγενισμένη» μορφή της, μια μορφή που είχε δεχθεί την απαραίτητη βιομηχανική «λεύκανση», ώστε να φύγουν από πάνω της τα «μιαρά» χαρακτηριστικά της έκφρασης του περιθωρίου και του γκέτο.

Το ραπ πλέον είναι όχι απλώς εδραιωμένο, αλλά περνάει την κατεξοχήν χρυσή δεκαετία του, γεγονός που δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο το υπόλοιπο μουσικό οικοσύστημα. 

Αυτήν τη μουσική παράδοση έσωσε το ραπ μέσω του sampling. Επικαιροποίησε ξανά κάθε ήχο της μαύρης δημιουργίας, από το funk μέχρι την jazz, ξαναέκανε τον ήχο επικίνδυνο και τον επανέφερε με το έτσι θέλω στο προσκήνιο, σημειώνοντας μια από τις σημαντικότερες πολιτικές και πολιτιστικές νίκες της μαύρης Αμερικής, κάνοντας ποπ κουλτούρα τις ιστορίες των γκέτο, των ανθρώπων που ζούσαν και ζουν υπό καθεστώς εξαίρεσης, ξεστρώνοντας το χαλί κάτω από το οποίο έκρυβε τη συστημική της βρόμα η αυτοκρατορία.

ΕΠΕΞ Όταν το ραπ συνάντησε τον σκληρό ήχο Facebook Twitter
Tην ιδέα να γίνει το ραπ κιθαριστικό την είχαν εισαγάγει και άλλες μπάντες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους Rage Against the Machine.

Φτάνοντας στη δεκαετία του ’90, πολλοί κάνουν λόγο −ανάμεσά τους κι εγώ− για την τελευταία χρυσή δεκαετία της μουσικής. Όχι πως σταμάτησε έκτοτε να βγαίνει καλή ή σπουδαία μουσική, αλλά με την έννοια ότι σταμάτησαν οι εμβληματικοί, generational καλλιτέχνες (κάτι που πάλι το αναίρεσε το ραπ στη δεκαετία των ’10s, αλλά αυτό είναι θέμα για επόμενο άρθρο). Το ραπ πλέον είναι όχι απλώς εδραιωμένο, αλλά περνάει την κατεξοχήν χρυσή δεκαετία του, γεγονός που δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο το υπόλοιπο μουσικό οικοσύστημα. 

Βέβαια, όσο για τους οπαδούς της συγκεκριμένης κουλτούρας τα ’90s είναι μια δεκαετία-σταθμός, άλλο τόσο είναι μια δεκαετία που διχάζει μέχρι και σήμερα τους −πάντα λατρεμένα γκρινιάρηδες− μεταλάδες. Είναι η δεκαετία που ακολούθησε τη μεγάλη δεκαετία του μέταλ, τα ’80s, και ως κουλτούρα το μέταλ είναι πλέον εξίσου διαδεδομένο στη νεολαία με το ραπ. Εκεί είναι που αρχίζουν οι ευθείες να τέμνονται. Όσο τσακώνονταν για το αν ο ήχος του Σιάτλ, το grunge, καταστρέφει ή όχι το μέταλ, μια νέα γενιά μεταλάδων άρχισε να αναδύεται, η οποία όχι απλώς είναι εξοικειωμένη με το ραπ, αλλά είναι παράλληλο κτήμα της. Και κάπως έτσι, συνήθως, δημιουργούνται τα όμορφα. 

Μολονότι την ιδέα να γίνει το ραπ κιθαριστικό την είχαν εισαγάγει και άλλες μπάντες, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τους Rage Against the Machine και τους πρώιμους Red Hot Chili Peppers, υπήρξε μια ακόμα πιο ριζοσπαστική φαντασίωση. 

Και αν κάναμε το ραπ μεταλλικό; Αυτή φαντάζομαι ήταν η σκέψη του Jonathan Davis και της παρέας του, όταν στις αρχές της δεκαετίας ηχογραφούσαν το ντεμπούτο των Korn, εγκαινιάζοντας μια νέα πτυχή για το μέταλ, το nu, και κυοφορώντας ταυτόχρονα εν αγνοία τους μια ολόκληρη γενιά από σπουδαίες μπάντες, που αποτέλεσαν και αποτελούν το amuse bouche στον σκληρό ήχο για χιλιάδες νέους. Οι Korn όμως δεν ανακάλυψαν ακριβώς τον τροχό. Γιατί από τη δεκαετία του ’80 υπήρχαν ράπερ που πάλι φαντάζομαι ότι σκέφτονταν «κι αν βάζαμε beat στις κιθάρες;».

Όταν το ραπ συνάντησε τον σκληρό ήχο Facebook Twitter
Οι πάνκηδες Beastie Boys, που αγάπησαν το ραπ με τον αγνότερο τρόπο.

Από τους πάνκηδες Beastie Boys, που αγάπησαν το ραπ με τον αγνότερο τρόπο, στους πατέρες του σκληροπυρηνικού ραπ Run DMC, που δεν έκρυψαν δευτερόλεπτο το πάθος τους για το rock ‘n’ roll, βλέπουμε πως οι δύο κουλτούρες, οι δύο μουσικές ναυαρχίδες, αυτές του ραπ και του σκληρού ήχου, συμπορεύονται σχεδόν από τα γεννοφάσκια τους. Αυτό είναι ένα συνοπτικό αφιέρωμα σε 10+1 σημαντικούς σταθμούς αυτής της δημιουργικότατης φιλίας, η οποία ευθύνεται για πολλά και πολυσέλιδα κεφάλαια στο εξίσου μακροσκελές βιβλίο της ιστορίας της μουσικής.

1.

Korn - Wicked Feat. Chino Moreno

Korn - Wicked Feat. Chino Moreno

Ο Ice Cube είναι ο αγαπημένος μου ράπερ και οι Korn η αγαπημένη μου (nu) μέταλ μπάντα. Αν και δεν θα αναλωθώ στο να παραθέτω τις ήδη γνωστές nu metal μπάντες, δεν θα μπορούσα να μην ξεκινήσω με αυτούς τους δύο, πόσο μάλλον όταν στο μιξ μπαίνει και ο frontman των Deftones. Στο νούμερο 2 θα δούμε ραπ διασκευή σε ροκ κομμάτι, αλλά πόσες φορές έχουμε δει μέταλ διασκευή σε ραπ κομμάτι;

Εδώ λοιπόν έχουμε μια τέτοια περίπτωση, όπου οι Korn παρέα με τον Chino διασκευάζουν ένα κλασικό σινγκλ του Ice Cube από το «The Predator» (1992), για τον δεύτερο δίσκο τους, το «Life Is Peachy» (1996). Βέβαια, η σχέση μεταξύ της μπάντας και του ράπερ δεν περιορίζεται απλώς σε μια διασκευή, καθώς ο κύριος στιχουργός των NWA θα συμμετάσχει και στον τρίτο δίσκο τους, το «Follow The Leader» (1998), ενώ την ίδια χρονιά θα συμμετάσχουν στον πέμπτο δίσκο του ράπερ, το «War & Peace Vol. 1».

2.

Run DMC - Walk This Way Feat. Aerosmith

Run DMC - Walk This Way Feat. Aerosmith 

Το «Walk This Way» είναι από τα single που συνέβαλαν στο να χτιστεί ο μύθος των Aerosmith τη δεκαετία του ’70, ένα απίστευτο σινγκλ για έναν τρομερό δίσκο («Toys In The Attic», 1975). Τι γίνεται όμως όταν μια δεκαετία μετά κάτι χιπχοπάδες από το Queens αποφασίζουν να το διασκευάσουν, ανεβαίνοντας στα chart ψηλότερα από το πρωτότυπο, ωθώντας την μπάντα σε ακόμα μεγαλύτερο ύψος και από τα ’70s, και εξασφαλίζοντάς της μια θέση στο hall of fame του rock ‘n’ roll;

Αυτή είναι η δυναμική του ραπ, ή μάλλον, αυτή είναι η παραγωγική δυναμική που σφυρηλατείται όταν καλλιτέχνες με το κάπα κεφάλαιο συνεργάζονται. Σε κάθε περίπτωση, το να ακούς τον Steven Tyler στα ντραμς του Jam Master Jay είναι μοναδική εμπειρία. Rick Rubin, σε ευχαριστούμε. 

3.

Cypress Hill - (Rock) Superstar Feat. Chino Moreno & Everlast

Cypress Hill - [Rock] Superstar ft. Chino Moreno & Everlast

Οι Cypress Hill είναι πιθανότατα η κυριότερη επιρροή σχεδόν για κάθε nu metal μπάντα που ακολούθησε. Βέβαια, ο σκληρός ήχος δεν ήταν κάτι ανοίκειο και στους ίδιους τους τρελούς Λατίνους. Έτσι, το 2000 κυκλοφορούν τον διπλό δίσκο «Skull & Bones», έναν ύμνο στα δύο είδη, με τον έναν δίσκο να αφορά τη ραπ πλευρά του γκρουπ και το άλλο τη μέταλ, με συμμετοχές πάλι από τον frontman των Deftones, αλλά και από τον Dino Cazares των Fear Factory και τον Brad Wilk των Rage Against the Machine.

4.

Tone Loc - Wild Thing

Tone Loc - Wild Thing

Μένουμε στη δυτική ακτή και σε έναν δίσκο-κειμήλιο των ’80s, το «Loc-ed After Dark» του Tone Loc και σε ένα από πιο αγαπημένα μου χιτ της δεκαετίας.

5.

Public Enemy - Bring Tha Noize Feat. Anthrax

Anthrax, Public Enemy - Bring Tha Noize (Official Music Video)

Θεωρώ πως οι Public Enemy όχι απλώς δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τον σκληρό ήχο, αλλά και όταν συνεργάστηκαν με αυτόν ήταν μονόδρομος η thrash έκφανσή του. 1991, Apocalypse 91… The Enemy Strikes Black, και η δισκάρα κλείνει παρέα με ένα άξιο μέλος του αμερικανικού big 4 του thrash.

6.

Busta Rhymes - This Means War!! Feat. Ozzy Osbourne

Busta Rhymes - This Means War!! Feat. Ozzy Osbourne

Ο Busta Rhymes, αν και στις νεότερες γενιές έχει γίνει γνωστός από τα mainstream χιτ των 2000s, είναι ένας πραγματικός οραματιστής της κουλτούρας. Από το ξεκίνημά του, προσφέροντας φρέσκο ήχο με τους Leaders of the New School, στη σόλο πρώιμη καριέρα του και όταν συνέθεσε μια από τις πιο σκληροπυρηνικές κολεκτίβες του ραπ, τους Flipmode Squad, πάντα πειραματιζόταν. 

Αυτήν τη φορά θα μεταφερθούμε στο 1998 και τον καλύτερο δίσκο του ράπερ για τη δεκαετία, το «ELE», όπου και βλέπουμε να συνεργάζεται με τον πατέρα της μέταλ μουσικής, σε μια υπέροχη διασκευή του «Iron Man» των Black Sabbath. Στην πορεία θα συνεργαστεί και με άλλα εξίσου εμβληματικά ονόματα, όπως ο Lenny Kravitz, η Janet Jackson αλλά και οι Linkin Park. Και ο ίδιος ο Ozzy όμως, πολλά χρόνια αργότερα, θα ξαναβρεθεί στα ραπ λημέρια για να συμμετάσχει στο «Take What You Want» του Post Malone παρέα με τον Travis Scott το 2019. 

7.

DMX - The Omen Feat. Marilyn Manson

DMX - The Omen Feat. Marilyn Manson

Ο DMX είναι με διαφορά η πιο μέταλ φωνή που πέρασε ποτέ από το ραπ. Το χαρακτηριστικό του γρέζι και η ενέργειά του δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεκμετάλλευτα από τον σκληρό ήχο, έτσι στον δεύτερο δίσκο του έχουμε τη συνεργασία του με μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες της μουσικής βιομηχανίας. Το ενδιαφέρον ωστόσο είναι πως, παρά τη σχέση του «σκύλου» με τον σκληρό ήχο στη μετέπειτα πορεία του, στο ντεμπούτο του διασκεύασε και το εμβληματικό «In The Air Tonight» του Phil Collins σε ένα από τα πιο ατμοσφαιρικά ραπ κομμάτια που ηχογραφήθηκαν ποτέ.

8.

Necro - Empowered Feat. Obituary

Necro - Empowered Feat. Obituary

Δεν γίνεται σε ένα τέτοιο αφιέρωμα να μην αναφερθεί ο Necro. Έχει εκφράσει ανοιχτά την αγάπη του για το μέταλ πάρα πολλές φορές, ενώ πριν αρχίσει να ραπάρει, τα πρώτα του μουσικά βήματα τα έκανε ως μέλος μιας death metal μπάντας. 

Το «The Pre-Fix For Death» (2004) είναι το απόλυτο love letter του ράπερ στις μέταλ επιρροές του, καθώς το εξώφυλλο είναι επηρεασμένο από το εξώφυλλο του «Leprosy» (1988), του εμβληματικού δεύτερου δίσκου των Death. Το metal στοιχείο είναι διάχυτο σε όλο τον δίσκο, με κρεσέντο τη συμμετοχή των death metal θρύλων στο συγκεκριμένο κομμάτι.

9.

Body Count - Body Count Anthem

Body Count - Body Count Anthem

Από το ξεκίνημά του ως πρωτοπόρου του gangsta rap, κανένας δεν θα φανταζόταν πως ο Ice T στην πορεία θα δημιουργούσε μια από τις χαρακτηριστικότερες crossover μπάντες στην ιστορία. Δίσκος-κειμήλιο για τον σκληρό ήχο των ’90s.

10.

Lil Uzi Vert - The End Feat. BABYMETAL

Lil Uzi Vert - The End Feat. BABYMETAL

Λοιπόν, πέρυσι είχαμε και αυτό. Το «Pink Tape» ήταν μια χαρακτηριστική στροφή του Uzi προς τον σκληρό ήχο, καθώς, εκτός από το συγκεκριμένο, είχαμε συμμετοχή και από τους Bring me the Horizon. Λίγο καιρό πριν από την κυκλοφορία του δίσκου είχαν ξανασυνεργαστεί, κάτι που επανέλαβαν και στη φετινή κυκλοφορία των metallers, το «POST HUMAN: NeX Gen». Επέλεξα ωστόσο τη συνεργασία με τις θεάρες.

+1.

Lil Wayne - Rebirth (2009)

Lil Wayne - Paradice

Ένας δίσκος που δεν ξέρω πόσο σοβαρά μπορώ να τον πάρω, αλλά αποτελεί ένα άξιο σημείο αναφοράς στη δισκογραφία του Lil Wayne. Είναι κακός, είναι φιλόδοξος, είναι μια καλή ιδέα με κακή εκτέλεση, είναι το απόλυτο τρολάρισμα ενός θρύλου, δεν ξέρω. Αλλά είναι κιθαριστικό, είναι ραπ και είναι Weezy F. Baby.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ