Piano Days στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Piano Days στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
Η Αλεξία Μουζά.
0

Οι PianoDays@Megaron επιστρέφουν και φέτος, φέρνοντας στο επίκεντρο αυτού του μοναδικού φεστιβάλ τον Φραντς Λιστ (1811-1886). Ο ρηξικέλευθος συνθέτης και υπερβατικός πιανίστας –σίγουρα ο μεγαλύτερος της εποχής του–, πρωτοπόρος δημιουργός, σπουδαίος μαέστρος, «εφευρέτης» του σόλο ρεσιτάλ, όπως το ξέρουμε σήμερα, ακάματος συμπαραστάτης και ειλικρινής φίλος με όλους τους κορυφαίους συνθέτες του καιρού του ταιριάζει απόλυτα με το φετινό διήμερο αφιέρωμα στο πιάνο. 

Αν και ο Λιστ παραμένει κεντρικό θέμα, το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Ιανουαρίου το φεστιβάλ είναι γεμάτο διαφορετικές προτάσεις, με στόχο να προσκαλέσει το κοινό σε μια γνωριμία με τον βασιλιά των οργάνων, τη φιλολογία που το αφορά αλλά και τους ερμηνευτές του σε έναν ανοιχτό διάλογο χωρίς στεγανά και προκαταλήψεις.

Η έναρξη του φετινού διημέρου γίνεται το μεσημέρι του Σαββάτου με το Steinway Spirio που θα βρίσκεται στο Φουαγέ Ισογείου της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης. Το κορυφαίο ακουστικό πιάνο θα αναπαραγάγει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σπάνιες ηχογραφήσεις των Χόροβιτς, Ρούμπινσταϊν, Όλγα Κερν, Γκλεν Γκουλντ και άλλων. 

Στις 15:30 ακολουθεί το «Ρεσιτάλ για δυο πιάνα» στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος από τους Θεόδωρο Φιλιππόπουλο και Φίλιππο Κλαψινάκη. Τα δύο δεκατετράχρονα αστέρια διασταυρώνουν τα ταλέντα τους, ερμηνεύοντας εκλεκτά έργα που αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα χαρίσματα και τη σπάνια ωριμότητα των νεαρών σολίστ.

Tο διήμερο φεστιβάλ είναι γεμάτο διαφορετικές προτάσεις, με στόχο να προσκαλέσει το κοινό σε μια γνωριμία με τον βασιλιά των οργάνων, τη φιλολογία που το αφορά αλλά και τους ερμηνευτές του σε έναν ανοιχτό διάλογο χωρίς στεγανά και προκαταλήψεις.

Αμέσως μετά, το Φεστιβάλ Piano Days έχει ετοιμάσει για τα παιδιά ηλικίας 6- 10 ετών ένα παιχνίδι μυστηρίου που θα τα οδηγήσει στην ανακάλυψη της απίστευτης ιστορίας του πιάνου, καθώς περιηγούνται μέσα στους χώρους του Μεγάρου. (Φουαγέ Αίθουσας Αλεξάνδρας Τριάντη, στις 17:00).

Piano Days στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
Ο Stefano Bollani

Στα highlights της φετινής διοργάνωσης είναι το «Chaplin Pianissimo» που θα απολαύσουμε στις 18:30 και 21:00 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη. O Γιουτζίν Τσάπλιν (γιος του Τσάρλι Τσάπλιν) αφηγείται την ιστορία του πατέρα του με συγκίνηση, αλλά χωρίς συναισθηματισμούς, μέσα από ανέκδοτες ιστορίες, αναμνήσεις και στιγμιότυπα της καριέρας του. Ο Zαν-Πασκάλ Μπεντίς και ο Σιλβάν Μοριζέ, δύο από τους καλύτερους ενορχηστρωτές και διασκευαστές στον κόσμο του κινηματογράφου, τον πλαισιώνουν μουσικά στο πιάνο, μεταγράφοντας τις πιο διάσημες παρτιτούρες του Τσάπλιν σε σουίτες για δύο πιάνα.

Στις 19:30 έρχεται η πρώτη από μία σειρά εκδηλώσεις με τίτλο «Ρηξικέλευθο: Η καινοτομία στην επιστήμη, την τέχνη και το επιχειρείν». Ο Στάθης Καλύβας διερευνά την ατομική «χημεία» της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, συνομιλώντας με ανθρώπους που ενώ επιχειρούν σε διαφορετικά μεταξύ τους πεδία, έχουν πολλά και απρόσμενα κοινά χαρακτηριστικά. Μαζί τους, ο νεαρός πιανίστας Δανιήλ Κολανιάν, ερμηνεύοντας έργα του μεγάλου καινοτόμου του πιάνου Φραντς Λιστ.

Ακολουθεί το solo του Stefano Bollani στις 20:30, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Το κοινό θα ανακαλύψει τη μαγεία ενός ερμηνευτή που συνδυάζει άψογα την κλασική κομψότητα με το ελεύθερο πνεύμα της τζαζ, και όχι μόνο.

Piano Days στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
Οι δίδυμες αδελφές Φερχάν και Φερζάν Οντέρ (Ferhan & Ferzan Önder)

Η πρώτη μέρα του Piano Days κλείνει στις 22:30, στην Αίθουσα Banquet, με τον Μάνο Kιτσικόπουλο και τον Νικόλα Αναδολή να παρουσιάζουν τους «Αυτοσχεδιασμούς σε δύο πιάνα», κινούμενοι με άνεση και τόλμη ανάμεσα σε διαφορετικά είδη μουσικής και εξασκώντας το ανήσυχο πνεύμα τους.

Την Κυριακή 28 Ιανουαρίου, στις 12:00, η Αίθουσα Banquet γεμίζει με τις ερμηνείες των Αναστάσιου Πάππα και Χρίστου Παπαγεωργίου σε μια συναυλία με τίτλο «Piano Battles». Πιάνο κλασικο-ρομαντικό ή τζαζ; Πιανιστικά έργα που ανήκουν στους δύο αυτούς κόσμους παρατίθενται, αντιτίθενται και συνδυάζονται από τους βιρτουόζους πιανίστες, δημιουργώντας το δικό τους αισθητικό σύμπαν.

Στο Φουαγέ Ισογείου της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης στήνεται από τις 13:00 έως τις 16:00 ένα λαμπερό concert grand Steinway για να υποδεχθεί μαθητές ωδείων που θα ερμηνεύσουν έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου, στήνοντας μια μικρή μουσική γιορτή.

Ακολουθεί στις 17:00 το ρεσιτάλ του Δημήτρη Βασιλάκη «Στην κόψη της δεξιοτεχνίας» (Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος). Ο κορυφαίος πιανίστας με μεγάλη καριέρα σε όλο τον κόσμο, σολίστ στο διάσημο Ensemble Ιntercontemporain παίζει Λιστ και Γκοντόφσκι, και το κοινό έχει τη σπάνια ευκαιρία να εξερευνήσει μαζί του τα πιανιστικά Ιμαλάια.

Piano Days στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
Ο διακεκριμένος σολίστ κρουστών Δημήτρης Δεσύλλας.

Αμέσως μετά, στη σκηνή της ίδιας αίθουσας ανεβαίνουν οι δίδυμες αδελφές Φερχάν και Φερζάν Οντέρ (Ferhan & Ferzan Önder). Δύο ανεξάρτητες και δυναμικές πιανίστριες που μαζί δημιουργούν μια νέα μουσική ταυτότητα. Για το φινάλε, το πιανιστικό ντούο συναντά τον διακεκριμένο σολίστ κρουστών Δημήτρη Δεσύλλα σε μια συναρπαστική ερμηνεία του Μπολερό του Ραβέλ.

Το Σαββατοκύριακο, που είναι αφιερωμένο στο πιάνο και στον δαιμόνιο Ούγγρο Φραντς Λιστ, δεν θα μπορούσε να κλείσει πάρα με ένα αφιέρωμα στα έργα του για πιάνο και ορχήστρα. Στη συναυλία θα ακουστούν τρία μικρά σε έκταση έργα του, στα οποία ο λαμπρός ήχος του πιάνου αναμετριέται με τους ανεξάντλητους συνδυασμούς των ορχηστρικών ηχοχρωμάτων. Ερμηνεύουν τρεις λαμπροί Έλληνες δεξιοτέχνες της νεότερης γενιάς, ο Παναγιώτης Τροχόπουλος, ο Μάριος Παντελιάδης και η Αλεξία Μουζά.

Οι PianoDays@Megaron έρχονται για μία ακόμα χρονιά να μας συναρπάσουν με τις ερμηνείες μεγάλων καλλιτεχνών και να μας αποκαλύψουν τη μαγεία του πιάνου που πρωταγωνιστεί 27 και 28 Ιανουαρίου στις αίθουσες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

PIANODAYS@MEGARON 
27-28.01.2024 

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη
210 7282 333

megaron.gr

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT