Like a rolling stone

Like a rolling stone Facebook Twitter
0

Μπορείς να πεις πως η ζωή του προορίζεται για κινηματογραφικά στούντιο που αρέσκονται στα απρόσμενα success stories ανθρώπων που φαινομενικά δεν βρέθηκαν στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή, αλλά απέδειξαν το αντίθετο. Γι’ αυτό και πλέον ο Αιθίοπας Mulatu Astatke δεν χρειάζεται συστάσεις. Αρχικά, με την κυκλοφορία του τέταρτου μέρους της σειράς «Ethiopiques» κι έπειτα με τη χρήση της μουσικής του από τον Τζάρμους, η δική του άποψη πάνω στην τζαζ καταναλώθηκε μαζικά, χωρίς να μπορείς να τη χαρακτηρίσεις «εύκολη μουσική». Γιατί σε καμία περίπτωση δεν είναι.

Η κουβέντα μας ξεκίνησε με αφορμή την τελευταία κυκλοφορία του «Mulatu steps ahead», που, ενώ είναι αρκετά πειραματική, διατηρεί το παράδοξο της άνετης ακρόασης. «Προχωράμε την ethio jazz παραπέρα. Διαφορετικοί ρυθμοί, περίεργα όργανα που προσπαθούμε να εντάξουμε στον ήχο μας και μια διάθεση να παίξουμε με τα αφρικανικά μπλουζ. Αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης δουλειάς». Ακούγοντας τον δίσκο, είναι αλήθεια πως εστιάζεις κυρίως στα καινούργια συστατικά της μουσικής του. Με τα υπόλοιπα φαίνεται πως έχεις ποτίσει από τις πολλές φορές που τα έχεις ακούσει σε όλα τα απίθανα μέρη.

Αν είναι σε κάτι σπουδαίος ο Astatke, είναι το γεγονός ότι, ενώ ανακατεύει διαφορετικούς ήχους από διαφορετικές σχολές, σε καμία περίπτωση δεν ακούγεται πολύπλοκος ή αυστηρά ακαδημαϊκός. « Έχω ζήσει σε διάφορα μέρη και τα τελευταία χρόνια δίνω συναυλίες σε ολόκληρο τον κόσμο. Πάντα φροντίζω να μαθαίνω καινούργια πράγματα για τη σύνθεση, για το ανακάτεμα της δικής μου μουσικής με διαφορετικές κουλτούρες. Μόλις γύρισα από τη Βραζιλία, όπου παρατηρούσα τις αντιδράσεις του κόσμου στους αφρικανικούς ρυθμούς μας. Με έναν περίεργο τρόπο, ταιριάζουν. Ανακατεύονται μεταξύ τους.

Αυτή η ιδιαίτερη σύνδεση της αφρικανικής μουσικής με τον υπόλοιπο κόσμο με ενδιαφέρει περισσότερο από κάθε άλλο». Αυτό εξηγεί ουσιαστικά την εμμονή του να προσαρμόσει τα παραδοσιακά όργανα της χώρας του ώστε να μπορούν να παίξουν περισσότερες «σκάλες» απ’ όσες σχεδιάστηκαν αρχικά. Είναι εμφανώς ενθουσιασμένος με αυτό το project, και φαίνεται από την ένταση της φωνής του, που για λίγη ώρα δεν ακούγεται καταπονημένη από το πολύωρο ταξίδι επιστροφής από το Ρίο. «Το ενδιαφέρον μου γι’ αυτήν τη δύσκολη δουλειά έχει σίγουρα να κάνει με την εποχή που ετοιμαζόμουν να γίνω μηχανολόγος. Οι δυνατότητες των μουσικών οργάνων μπορούν να γίνουν κατανοητές μέσω των μαθηματικών. Χωρίς, όμως, αυτό να επηρεάζει τη δημιουργική διαδικασία. Εγώ είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ σε βάθος με τη μουσική και να γίνω ο άνθρωπος που ήθελα να γίνω. Προέρχομαι από μια φτωχή χώρα και αισθάνομαι τυχερός για την επιτυχία που έχω γνωρίσει».

Μετά από 40 ολόκληρα χρόνια, πλέον δουλεύει με νεότερους μουσικούς, χωρίς όμως να αισθάνεται μέντορας. «Συγκροτήματα όπως οι Heliocentrics, με τους οποίους συνεργάστηκα στο παρελθόν, έπαιζαν και γνώριζαν ήδη τη μουσική που έφτιαξα πριν από τόσες δεκαετίες, αλλά εγώ αισθάνομαι πως μαζί τους εξελίσσομαι. Πως πάμε τα πράγματα μπροστά. Υπάρχουν ακόμα πολλά πράγματα που θέλω να κάνω, έχω ακόμα διάθεση να πειραματιστώ». Ίσως αυτή η διάθεση να δικαιολογεί την ποιότητα των συναυλιών του όσες φορές και να τον δεις.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ