Στη μεγάλη συναυλία των U2 στο Παρίσι, η μουσική ενάντια στον φόβο

Στη μεγάλη συναυλία των U2 στο Παρίσι, η μουσική ενάντια στον φόβο Facebook Twitter
0

AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΑΚΚΟΥΛΑ

 


Κυριακή 6 Δεκεμβρίου στο Παρίσι. Τρεις τεράστιες ουρές έξω από το AccorHotels Arena, στο Bercy (το κλειστό γήπεδο μπάσκετ), για τους U2. Είκοσι χιλιάδες αψήφησαν το κλίμα φόβου που συνεχίζει κατά κάποιο τρόπο να καλλιεργείται στην πόλη που τρεις εβδομάδες νωρίτερα γνώρισε τη φρίκη της ISIS και συγκλόνισε την Ευρώπη και όχι μόνο.

 

«Απόψε έχεις την αίσθηση ότι όλος ο κόσμος βρίσκεται στο Παρίσι και όλοι είμαστε Παριζιάνοι. Αν αγαπάς την ελευθερία τότε το Παρίσι είναι η πατρίδα σου», είπε ο Μπόνο εμφανώς συγκινημένος, στην πρώτη μεγάλη συναυλία μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 13ης Νοεμβρίου. Δεν ξέρω αν ένιωσα Παριζιάνα, αλλά ένα σφίξιμο το είχα. Δεν έλεγε να φύγει από μέσα μου μετά τη βόλτα που έκανα στο Μπατακλάν. Είναι δύσκολο όμως να καταλάβεις τον πόνο αν δεν τον νιώσεις στο πετσί σου. Και έτσι μου έμεινε στο τέλος η χαρά. Η χαρά να δω ένα από τα αγαπημένα μου συγκροτήματα να σπάει το κλίμα τρομοκράτησης του κόσμου σε ένα από τα καλύτερα live που έχω δει.

 

«Απόψε έχεις την αίσθηση ότι όλος ο κόσμος βρίσκεται στο Παρίσι και όλοι είμαστε Παριζιάνοι. Αν αγαπάς την ελευθερία τότε το Παρίσι είναι η πατρίδα σου», είπε ο Μπόνο εμφανώς συγκινημένος, στην πρώτη μεγάλη συναυλία μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 13ης Νοεμβρίου.

 

Στις ουρές που καρτερικά και απολύτως συγκροτημένα θα έλεγα τηρούσαν όσοι είχαν το πολυπόθητο χαρτάκι έβλεπες μέχρι και μικρά παιδιά, αφού πολλοί ήταν αυτοί που κόντρα σε οδηγίες για το πώς να αποφύγουν μια τρομοκρατική επίθεση (σ.σ. πριν από λίγες ημέρες η γαλλική κυβέρνηση εξέδωσε σχετικό οδηγό) συνέρευσαν κατά χιλιάδες στο πρώτο μεγάλης κλίμακας πολιτιστικό γεγονός στην πόλη μετά το τρομοκρατικό χτύπημα, με φανερή τη διάθεση να περάσουν καλά αλλά και το μήνυμα ότι η ζωή συνεχίζεται και δεν τους κυριεύει ο φόβος.

 

Στη μεγάλη συναυλία των U2 στο Παρίσι, η μουσική ενάντια στον φόβο Facebook Twitter

 

Λίγο πριν τις 9 το γήπεδο είχε πια γεμίσει και οι U2 εμφανίστηκαν στη σκηνή.

 

Ένα ιστορικό live για την πόλη του φωτός αλλά και το ίδιο το συγκρότημα, γεμάτο παλμό και συναίσθημα, και φυσικά ο γνωστός Μπόνο με τον έντονα πολιτικοποιημένο λόγο που σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι. Ένας φόρος τιμής στα δεκάδες θύματα του Μπατακλάν και των άλλων μαγαζιών που βρέθηκαν στο στόχαστρο των τζιχαντιστών της ISIS.

 

«Υποθέτω ότι η θλίψη είναι σαν μια ανοιχτή πληγή. Προσωπικά ακόμα θρηνώ. Ήμουν 14 ετών όταν έχασα τη μητέρα μου. Αλλά όταν με άφησε, μέ άφησε καλλιτέχνη. Και αυτή η πληγή έγινε ένα άνοιγμα σε ένα άλλο κόσμο και βρήκα αυτούς τους τρεις τύπους και με έσωσαν», είπε ο frontman για τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας.

 

«Εσείς με σώσατε. Είμαστε οι υπηρέτες σας απόψε» είπε στο ενθουσιώδες κοινό που υποδέχθηκε με κύματα το πολυαγαπημένο γκρουπ από την Ιρλανδία.

 

Η συναυλία ξεκίνησε με το «The Miracle (of Joey Ramone)», για να ακολουθήσουν τα «Out of Control», «Vertigo», και πολλά άλλα αγαπημένα τραγούδια. Δυόμιση ώρες γεμάτες παλμό, εκπληκτικά εφέ και μια τεράστια οθόνη στο μέσο του σταδίου με δεκάδες μηνύματα για τα θύματα των επιθέσεων στο Παρίσι, για την αγάπη, για το AIDS, για τη Συρία με το βομβαρδισμένο Κομπάνι και τους πρόσφυγες. Mέχρι και εικόνες με τα ΜΑΤ από την Ελλάδα είδαμε και το γνωστό πια «Unfuck Greece».

 

Πριν το σόου υπήρξε και μια ανακοίνωση ότι «το αποψινό soundtrack για τη συναυλία περιλαμβάνει εκρήξεις, που είναι μέρος της παράστασης, και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας». Στην πορεία ακούστηκε το «Raised by Wolves», ένα τραγούδι συνδεδεμένο με την Ιρλανδία και όλοι καταλάβαμε τι εννοούσε.

 

 

Ένα απ’ τα πιο συγκινητικά σημεία ήταν όταν η οθόνη βάφτηκε στα χρώματα της τρικολόρ με τα ονόματα των θυμάτων του Παρισιού και τον πύργο του Άιφελ στο φόντο αλλά και όταν τραγούδησε στα γαλλικά το «Ne me quitte pas» του Jacques Brel, έχοντας στην πλάτη του τη γαλλική σημαία. Κάτι που φυσικά καθήλωσε τους Γάλλους θεατές.

 

Κάποια στιγμή ο Μπόνο ανέβασε στη σκηνή μια μαύρη Γαλλίδα και τραγούδησε το «Elevation». Οι δυο τους χόρεψαν και έβγαλαν βίντεο με ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο μοιράστηκαν αμέσως με τον κόσμο μέσω των social media.

 

«Τι θέλετε; Μια Ευρώπη με ανοιχτή καρδιά ή μια Ευρώπη κλειστή στη συμπόνοια και το έλεος;» ήταν ένα από τα πολλά μηνύματα του Μπόνο όπως και το «αρνούμαστε να γίνουμε τέρας για να νικήσουμε ένα τέρας» αλλά και το «διαλέγουμε την αγάπη από τον φόβο».

Guest της βραδιάς, παρά τις φήμες ότι το βράδυ της Κυριακής θα εμφανίζονταν στη σκηνή και οι Eagles of Death Metal, το συγκρότημα που έδινε συναυλία στο αιματοκυλισμένο Μπατακλάν στις 13 Νοέμβρη, ήταν τελικά μόνο η Patti Smith. Ξεσήκωσε το κοινό με την απίστευτη ζωντάνια της αλλά και τους στίχους του «People Have the Power» που τραγούδησε στο φινάλε. Τελικά οι Eagles of Death Metal εμφανίστηκαν στη συναυλία της Δευτέρας και επισκέφθηκαν τον αιματοβαμμένο συναυλιακό χώρο για να αποτίσουν φόρο τιμής στα θύματα.

 

Όσο για τα μέτρα ασφαλείας, ήταν ενισχυμένα αλλά όχι και εξωφρενικά αν αναλογιστεί κανείς το τι είχε προηγηθεί. Περάσαμε δύο φορές σωματικό έλεγχο και μας άνοιξαν τις τσάντες, όπως κάνουν πια σε αρκετά μαγαζιά στο Παρίσι (ακόμα και εμπορικά καταστήματα). Δεν μας ζήτησαν πάντως ταυτότητες, όπως ακούστηκε σε κάποια ελληνικά μέσα. Έντονη βέβαια η παρουσία της αστυνομίας αλλά και του στρατού περιμετρικά.

 

«Η καλύτερη συναυλία, από τις περίπου 15 που έχω δει, τρομερά συναισθηματική και φορτισμένη, και σίγουρα ιστορική», μου λέει ο Τάσος, με τον οποίο βρεθήκαμε στην ίδια κερκίδα.

 

«Ο κόσμος ήταν εξαιρετικός, νομίζω το καλύτερο κοινό που έχω δει σε συναυλία των U2, ιδιαίτερα φορτισμένος και με μια ανάγκη να ξεδώσει, να ξεχάσει λίγο όλα αυτά που έχουν συμβεί. Δεν είδα φόβο», σχολιάζει.

 

Όσο για τα μηνύματα του Μπόνο, που κάποιοι σχολίασαν αρνητικά, απαντά: «Θεωρώ ότι είναι καλοπροαίρετα και έντιμα, γιατί μπορεί πολλοί να τον κατηγορούν για τζάμπα ακτιβισμό αλλά ο Μπόνο ήταν ακτιβιστής από παιδί. Και επειδή έχει χάσει κολλητούς σε βομβιστικές επιθέσεις και ο ίδιος έχει γλιτώσει στο Δουβλίνο σαν πιτσιρικάς νομίζω ότι είναι σαν να τα ξαναέζησε με τα γεγονότα του Παρισιού γι΄αυτό και ήταν αρκετά φορτισμένος».

 

Οι U2 είχαν ακυρώσει τις δύο συναυλίες που είχαν προγραμματίσει στο Παρίσι για τις 14 και 15 Νοεμβρίου, δηλαδή αμέσως μετά τις επιθέσεις.

 

Λίγες ώρες πριν τη συναυλία, το Σάββατο, ο Μπόνο και ο Εντζ (και οι δύο έχουν σπίτι στη Γαλλία) είχαν δώσει συνέντευξη στο CNN όπου ο τραγουδιστής αποκάλυψε ότι έγραψε ένα τραγούδι εμπνευσμένο από τα γεγονότα του Παρισιού. Όπως είπε αρχικά ξεκίνησε να γράφει ένα τραγούδι για τον Ιταλό τραγουδιστή Zucchero αλλά άλλαξε κάποιους στίχους κάνοντας αναφορά στο Παρίσι. Και ο τίτλος αυτού «The Streets of Surrender».

 

 

 

Τα τραγούδια που έπαιξαν:

 

"The Miracle (του Joey Ramone)"

"Out of Control"

"Vertigo"

"I Will Follow"

"Iris (Hold Me Close)"

"Cedarwood Road"

"Song for Someone"

"Sunday Bloody Sunday"

"Raised by Wolves"

"Until the End of the World"

"Invisible"

"Even Better Than the Real Thing"

"Mysterious Ways" 

"Elevation"

"Ordinary Love"

"Every Breaking Wave"

"October"

"Bullet the Blue Sky"

"Zooropa"

"Where the Streets Have No Name"

"Pride (in the Name of Love)"

"With or Without You"

"City of Blinding Lights"

"Beautiful Day"

"One"

"Bad"

"People Have the Power"

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT