Στο γαμήλιο πάρτι των Χριστίνας Ωνάση-Τιερί Ρουσέλ, στο Maxim’s

Στο γαμήλιο πάρτι των Χριστίνας Ωνάση-Τιερί Ρουσέλ, στις 17 Μαρτίου 1984 Facebook Twitter
Η γαμήλια δεξίωση της Χριστίνας Ωνάση και του Thierry Roussel πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαρτίου 1984, στο Maxim’s του Παρισιού. 
0



ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΜΠΟΥΜ βινυλίου, που θα το αγόραζα όπου και αν το εύρισκα, με ό,τι μουσική και να ήταν χαραγμένη στα αυλάκια του. 

Λέω για το LP των Bρετανών rhythm n’ blues και soul διασκεδαστών Supercharge “Live at Maxim’s at Tina Onassis Wedding” [Memo Music, 1985], ηχογραφημένο στην γαμήλια δεξίωση της Χριστίνας Ωνάση και του Thierry Roussel, στις 17 Μαρτίου 1984, στο Maxim’s του Παρισιού. 

Όσο και αν εμφανιζόμαστε σκληροί και αδιάφοροι (εμείς... τα παιδιά του λαού), απαξιώνοντας τα καμώματα του jet-set, την πλαστική ζωή, τις μηχανορραφίες, τα συμφέροντα που καθοδηγούν τις σχέσεις, τον οχετό των παρατρεχάμενων, βεβαίως τους παπαράτσι κι εκείνους που τους πληρώνουν, πάντα θα υπάρχει ένα όριο, μια γραμμή, πέρα από την οποία, όλα θα εξανθρωπίζονται, όλα θα σμικρύνονται στο μέγεθος του πραγματικού, όλα θα λησμονούνται μπροστά στο τέλος. Όλα; Σχεδόν όλα…

Δεν είναι μόνον η γνωστή θλιβερήt κατάληξη της Χριστίνας, που σκεπάζει με σάβανο τα πάντα, είναι κυρίως η αίσθηση που αποκομίζεις καθώς βλέπεις (και ακούς) τα «είδωλα» να ενσωματώνονται στην πληκτική αναπαράσταση της ζωής – σ’ εκείνη, την οποίαν υποτίθεται πως εξουσιάζουν.

Ακούγοντας λοιπόν αυτό το άλμπουμ των Supercharge, το “Live at Maxim’s at Tina Onassis Wedding”, και κυρίως βλέποντας τις φωτογραφίες του Herry Dempster στο εξώφυλλο –το φιλί στο back cover, το κόψιμο της τούρτας, το γλέντι– αρχίζει κανείς να νοιώθει λιγάκι άβολα. 

maxim
Το εξώφυλλο του δίσκου.

Δεν είναι μόνον η γνωστή θλιβερή κατάληξη της Χριστίνας, που σκεπάζει με σάβανο τα πάντα, είναι κυρίως η αίσθηση που αποκομίζεις καθώς βλέπεις (και ακούς) τα «είδωλα» να ενσωματώνονται στην πληκτική αναπαράσταση της ζωής – σ’ εκείνη, την οποίαν υποτίθεται πως εξουσιάζουν. Ουδέν αναληθέστερον τούτου. 

Από ποιον λοιπόν να είχε πέσει η ιδέα, ώστε οι Supercharge, ένα από τα καλά british r&b συγκροτήματα της δεύτερης εποχής (σχηματίστηκαν στο Λίβερπουλ περί το ’73-’74), να καλύψουν μουσικώς το περιώνυμο πάρτι, το οποίο θα δινόταν στο Maxim’s; Δεν γνωρίζω. 

Φαίνεται όμως πως οι τύποι, εκεί κάπου στα early eighties (όταν τους είχε «απελευθερώσει» η Virgin), είχαν εξελιχθεί προς μια μπάντα «καλοπληρωμένης διασκέδασης», εμφανιζόμενοι σε όλους τους τόπους συνάντησης της high society (ένας τέτοιος ήταν το Maxim’s), προσφέροντας υπηρεσίες σε διάφορους παραλήδες της περιόδου. 

onassis roussel wedding Facebook Twitter
Φωτ.: Express Newspapers/Getty Images/Ideal Image

Είχαν παίξει φερ’ ειπείν για χάρη του διάσημου Γερμανού καρδιοκατακτητή (και άλλα τινά) Gunter Sachs στο St. Moritz, συναναστρέφονταν με τον Σαουδάραβα dealer «οπλαρχηγό» και φίλο του Ανδρέα Παπανδρέου Adnan Khashoggi, για να τους δώσουν τελικώς την ευκαιρία η Ωνάση και ο Roussel, να... αποτυπώσουν στο βινύλιο τον δημιουργικό τους οίστρο. 

Θυμάμαι τους Supercharge στην Αθήνα (πρέπει να ήταν προς το τέλος του 1998 με αρχές ’99), στο Blues Hall, στο Μετς, σ’ ένα πάρτι για… φτωχούς, και κυρίως θυμάμαι την θηριώδη φιγούρα του Albie Donnelly, του σαξοφωνίστα που ηγείται του γκρουπ από το ξεκίνημά του, έως και σήμερα. 

Διασκεδαστές, οπωσδήποτε, οι Bρετανοί μουσικοί ήξεραν (και ξέρουν) να αναπαράγουν μερικά από τα καλύτερα rock n’ roll, jump-blues και r&b της ιστορίας, φτιάχνοντας κέφι και ατμόσφαιρα – με το ίδιο πάνω-κάτω ρεπερτόριο, προφανώς, να είχαν κατά νου και για τον γάμο.

onassis roussel wedding kiss Facebook Twitter
Το φιλί του ζεύγους στο back cover.

Κομμάτια των Eddie “Cleanhead” Vinson, Jerry LaCroix, Fats Domino, Booker T. Jones και ακόμη το “Caldonia”, το “Shake, rattle and roll”, το “Let the good times roll” και κυρίως τον country ύμνο “You are my sunshine” του Jimmie Davis, με το όλο στυλ να παραπέμπει στις ανάλογες dance ομάδες των σίξτις, και κυρίως στους Zoot Money’s Big Roll Band. 

Στο κλου εκείνης της βραδιάς ο Albie Donnelly (ο καραφλός σαξοφωνίστας με το μούσι), και όχι η Χριστίνα, θ’ ανέβαινε στο τραπέζι, κάνοντάς τα όλα λίμπα… 

Let the good times roll

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Μουσική / 40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Το αθάνατο «εορταστικό» κομμάτι παραμένει ένα δείγμα της γλυκόπικρης φύσης που χαρακτηρίζει την ιδανική ποπ: ακούγεται σχεδόν πρόσχαρο παρότι αντικατοπτρίζει το πένθος μιας διαλυμένης σχέσης.
THE LIFO TEAM
10 πράγματα για τον Folamour

Μουσική / Τα εντυπωσιακά disco και house ηχοτοπία του Folamour

Γνωστός για τα δυναμικά sets του, ο Γάλλος παραγωγός έχει εμφανιστεί σε πάνω από 500 shows διεθνώς σε εμβληματικούς χώρους και φεστιβάλ όπως το Glastonbury, το Tomorrowland και το Coachella, ενώ το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου θα παίξει για το κοινό της Αθήνας.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Διονύσης Σαββόπουλος στο φετινό Rockwave σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μουσική / O Διονύσης Σαββόπουλος στο φετινό Rockwave σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Για τον 80χρονο τροβαδούρο η απόσταση από το Ηρώδειο μέχρι το Rockwave δεν είναι και τόσο μεγάλη… Το περασμένο καλοκαίρι έστησε μια «εθνική» γιορτή για τα 50 χρόνια αποκατάστασης της δημοκρατίας στη χώρα μας, το ερχόμενο θα διοργανώσει μια προσωπική γιορτή για τα 60 χρόνια παρουσίας του στο τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα στις κακόφημες γειτονιές της Νέας Υόρκης

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα στις κακόφημες γειτονιές της Νέας Υόρκης

Ο έρωτας ως πράξη επανάστασης. Ο θάνατος ως λύτρωση... «Μονάχα τ’ όνομά σου είν’ εχθρός μου». Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μουσική μιας άνευ όρων παράδοσης στην απαγορευμένη αγάπη, όπως την παραδίδει ο Λέοναρντ Μπέρνσταϊν στο «West Side Story».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ