Το τρίτο το καλύτερο

Το τρίτο το καλύτερο Facebook Twitter
Την ώρα που έπαιζε ο νέος πολύ καλός δίσκος του Nosaj Thing, σκεφτόμουν πόσο μάταιες και αφηρημένες φαίνονται κάποιες λέξεις όταν η ζωή του καθενός είναι τίγκα στα προβλήματα, τα οποία φυσικά πρέπει να αντιμετωπίσει μόνος του...
0

Μόλις ξεκίνησε την περιοδεία για να προωθήσει το καινούργιο του άλμπουμ, ο Nosaj Thing είχε την ατυχία να του κλέψουν τα όργανα. Στο Τwitter του ανακοίνωσε πως από το βαν με το οποίο μετακινείται μαζί με τους συνεργάτες του στην περιοδεία και όσο ήταν στο Χιούστον του Τέξας έκαναν φτερά «4 black backpacks with MacBook Pros, midi controllers, Lacie back up hard drives», δηλαδή όλα όσα θα τους επέτρεπαν να κάνουν live. Ήταν μια είδηση που την προσπερνούσες μέσα στον ορυμαγδό των ειδήσεων για ζωές που χάνονται και την πιθανότητα να μείνουν απλήρωτοι δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι, αλλά στο scroll down στο Τwitter υπήρχαν δεκάδες μεμονωμένες περιπτώσεις απόγνωσης που κάνουν κάπως δευτερεύον ακόμα και το πιο σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα (πάντα είναι πιο σημαντικό αυτό που σε καίει προσωπικά). Χθες, την ώρα που ψώνιζα πράσα, άκουγα τον διάλογο των δύο υπαλλήλων στο μπακάλικο: η μία σχολίαζε συντετριμμένη τον πνιγμό τόσων ανθρώπων κι ο άλλος της έλεγε εντελώς ωμά και ρεαλιστικά «κρίμα, αλλά χέστηκα για το ποιος πνίγεται, με έχει πεθάνει ο φρονιμίτης!» – έτσι ακριβώς!


Μετά, την ώρα που έπαιζε ο νέος πολύ καλός δίσκος του Nosaj Thing, σκεφτόμουν πόσο μάταιες και αφηρημένες φαίνονται κάποιες λέξεις (όπως, για παράδειγμα, η «αλληλεγγύη») όταν η ζωή του καθενός είναι τίγκα στα προβλήματα, τα οποία φυσικά πρέπει να αντιμετωπίσει μόνος του.


Δεν ξέρω τελικά αν κατάφερε να βρει νέα μηχανήματα ο Nosaj Thing και αν συνεχίζεται η περιοδεία –φαντάζομαι πως βρέθηκε μια λύση–, αυτό που είναι σίγουρο όμως είναι ότι έφτιαξε ένα υπέροχο άλμπουμ, λιτό, σύντομο σε διάρκεια και όμορφο, γεμάτο πνιγμένα beats που κάποιες στιγμές μοιάζουν παράφωνα και ξεχαρβαλωμένα, αλλά, όταν τα στολίζει με τις pitch-αρισμένες φωνές, θυμίζει Burial σε χαμηλωμένες στροφές. Το «Don't mind me» με τον μυστηριώδη Καλιφορνέζο Whoarei στα φωνητικά είναι ένα uptempo λιγωτικό, ενώ στο «Cold Stares» έχει καταφέρει να πείσει τον Chance the Rapper να τραγουδήσει χαμηλόφωνα και χαλαρά, σαν να προσεύχεται – ακόμα και το ραπ του είναι ψιθυριστό και μελωδικό, με στίχους σπαρακτικούς, που στο ξεκίνημα θυμίζουν το «Like tears in rain» απ' το Blade Runner – δεν έχει καμία σχέση, αλλά είναι το ίδιο λυπητερό: μιλάει για ένα τζάνκι που έχει λιώσει η ηρωίνη και ξέρεις ότι θα πεθάνει «πριν προλάβουν τα δάκρυα να κυλήσουν»: «Ψυχρές ματιές τη νύχτα, δάκρυα που τρέχουν, άλλος ένας θλιμμένος κλόουν καθισμένος στο δωμάτιο, μάτια με δάκρυα-βροχή, μ' αγαπάς στα αλήθεια;».


Με το «Watch» που ακολουθεί ξεκινάει μια καμπυλωτή ακολουθία μελωδιών σε σύντομα κομμάτια με παραμορφωμένες φωνές που εμφανίζονται και χάνονται και δημιουργούν ένα γλυκό μούδιασμα και μια «απόκοσμη» μελαγχολία. Το «Fated» δεν είναι ένας χαρούμενος δίσκος, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σου χαλάει τη διάθεση. Υπάρχουν στιγμές που θυμίζουν έντονα το «Untrue» του Burial, όπως το συγκινητικό «Let You», ή σχεδόν κλασικές electronica στιγμές, όπως το «Moon», το «Erase» και το «Medic» που θα μπορούσαν να υπάρχουν στο αριστουργηματικό «Surfing on sine waves» που είχε φτιάξει ο Aphex Twin ως Polygon Window στις αρχές των '90s. Και εκεί που πολεμάς να βρεις τι στο καλό σου θυμίζει αυτή η αφοπλιστική απλότητα που από τη μία είναι εντελώς ρετρό και από την άλλη έρχεται κατευθείαν από το μέλλον, τελειώνει και σε αφήνει αποσβολωμένο και ανικανοποίητο, γιατί τα όμορφα πράγματα δύσκολα τα χορταίνεις.


Αυτός ο γιαπωνέζικης καταγωγής Αμερικανός από το Λος Άντζελες που τον λένε Jason Chung κατάφερε στα 30 του να φτιάξει έναν από τους πιο όμορφους δίσκους της χρονιάς με τα ελάχιστα. «Με ρέκβιεμ που εξερευνούν τις σκιώδεις περιοχές ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο, το σκοτάδι και το φως, τη μοναξιά και την αγάπη. Αιώνια θέματα που τα επαναπροσεγγίζει με έναν πρωτότυπο τρόπο».


Κάθε φορά που ακούω το «2Κ» που κλείνει τον δίσκο με το μουρμουριστό «έμι έμι ούου» μου έρχεται στο μυαλό ο νεαρός ταξιτζής που στο τελευταίο φανάρι της Σταδίου –κι ενώ τον χαιρέτησε θερμά μια όμορφη Ελένη που διέσχιζε τον δρόμο– γύρισε με πραγματικό πόνο και μου είπε, αφήνοντας έναν βαθύ αναστεναγμό:

«Δεν με αγάπησε ποτέ».

«Εσύ την αγάπησες;»
«Εγώ πολύ!»

Beats and Peaces

Το τρίτο το καλύτερο Facebook Twitter
Έχουν περάσει 30 χρόνια από την κυκλοφορία του «Γκάλοπ» της Λένας Πλάτωνος, ενός πολύ σημαντικού άλμπουμ για την παγκόσμια ηλεκτρονική σκηνή, που με τα χρόνια έγινε περιζήτητο για τον νεαρόκοσμο που έψαχνε synth pop και new wave δίσκους-σταθμούς για το είδος...

• Μπορεί το αρχικό κοινό τους να παραωρίμασε, να έκανε μπάκες και καράφλες και να οδεύει ολοταχώς προς μασέλα μεριά (τα χημικά δεν έκαιγαν μόνο εγκεφαλικά κύτταρα), στο φετινό Sonar όμως οι Chemical Brothers είναι οι απόλυτοι σταρ και μία από τις πολυαναμενόμενες εμφανίσεις, και μάλιστα με νέα δουλειά, ένα άλμπουμ που θα παρουσιάσουν live έναν μήνα πριν κυκλοφορήσει στα δισκάδικα. Το πρώτο σινγκλ, το «Go», με τον Q-Tip στα φωνητικά, κυκλοφορεί τη Δευτέρα 4 Μαΐου, το άλμπουμ που έρχεται τον Ιούλιο έχει τίτλο «Born in the Echoes» και το πρώτο κομμάτι που μοιράζονται είναι το παλιομοδίτικο, αλλά πολύ δυνατό «Sometimes I feel so deserted».

• Έχουν περάσει 30 χρόνια από την κυκλοφορία του «Γκάλοπ» της Λένας Πλάτωνος, ενός πολύ σημαντικού άλμπουμ για την παγκόσμια ηλεκτρονική σκηνή, που με τα χρόνια έγινε περιζήτητο για τον νεαρόκοσμο που έψαχνε synth pop και new wave δίσκους-σταθμούς για το είδος. Το «Γκάλοπ», παρόλο που έχει ελληνικό στίχο, έφτασε να πουλιέται 300 ευρώ στα παζάρια δίσκων και ήταν ο πρώτος δίσκος που είχε σκοπό να επανεκδώσει ο ιδιοκτήτης της αμερικανικής Dark Entries Records όταν ίδρυσε την εταιρεία. Του έκαναν ένα εκπληκτικό remaster από τα αρχικά master tapes στα Fantasy στούντιο στο Μπέρκλεϊ, κυκλοφόρησε με το αρχικό εξώφυλλο και πολλές πληροφορίες για τη δημιουργία του δίσκου και τη σημασία του στην πορεία της ηλεκτρονικής μουσικής και κάνει δεύτερη καριέρα, παγκόσμια αυτήν τη φορά, δίνοντάς του –επιτέλους– την προσοχή και την αξία που του αρμόζει. Είναι στη λίστα με τα πιο καλοπουλημένα άλμπουμ στο Boomkat, ένα σωρό ξένοι παραγωγοί και μουσική το έχουν στις επιλογές τους και οι κριτικές το αποθεώνουν. Δικαιολογημένα, πέρα από τη νοσταλγία που μπορεί να αισθάνεται όποιος το έχει ζήσει στα νεανικά του χρόνια, το «Γκάλοπ» είναι ένας δίσκος που ακούγεται διαχρονικά φρέσκος γιατί υπήρξε πάντα μπροστά από την εποχή του, όπως και όλοι οι δίσκοι της Λένας Πλάτωνος. Ένα κομψοτέχνημα ποίησης και αναλογικών ηλεκτρονικών ήχων που θα συγκινεί μέχρι το τέλος του κόσμου.

Υπάρχει ολόκληρο στο YouΤube, αλλά εδώ μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά στον ήχο μετά το restoration: www.darkentriesrecords.com/store/dark-entries/lena-platonos-gallop-lp/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ