Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
1

Το Wet Sounds είναι μια υποβρύχια ηχητική εγκατάσταση αλλά και μια περφόμανς ταυτόχρονα. Μια βαθιά εμπειρία ακρόασης όπως το περιγράφουν στην επίσημη ιστοσελίδα του.  Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά πρότζεκτ που παρουσιάζονται φέτος στο Borderline Festival.

Είναι μια ιδέα του Joel Cahen. Ο Joel περιοδεύει σε πισίνες ανά τον κόσμο και παίζει μουσική σε ένα κοινό που κολυμπάει, βουτάει ή απλά επιπλέει στο νερό και ακούει ήχους. Όσοι λαμβάνουν μέρος περιτριγυρίζονται από ήχους και μέσα και έξω από το νερό. Πιο συγκεκριμένα  δημιουργεί τρία ξεχωριστά ηχητικά μέρη στο περιβάλλον μιας πισίνας: ένα μέσα στο νερό, ένα έξω από το νερό και ένα που ενώνει αυτά τα δύο όταν ο ακροατής επιπλέει στην επιφάνεια του. Το κοινό επομένως μπορεί να διαλέξει το σημείο που θέλει να βρίσκεται. Αυτά τα ηχητικά περιβάλλοντα χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν παράλληλες μουσικές αφηγήσεις. Παράλληλα με το Wet Sounds, κρύβεται από πίσω και από  το Liquid Vibrations, μια αντίστοιχη δράση για παιδιά με ειδικές ανάγκες που έχει δημιουργήσει σε συνεργασία με την Adele Drake.

Την ιδέα για το Wet Sound την είχα όταν βουτούσα στα σιωπηλά νερά μιας πισίνας. Είναι τόσο ήσυχα πάντα που θέλησα να τους βάλω ήχο, να κατανοήσω πώς είναι να ακούς σε ένα υδάτινο περιβάλλον και τι κάνει αυτό ενδεχομένως στην ακοή σου.

Στην Αθήνα, θα χρησιμοποιήσει για το Wet Sounds την πισίνα καταδύσεων του OAKA. «Έχω ετοιμάσει μια σύνθεση για 6 κανάλια», μας εξηγεί «Δύο κανάλια μέσα από τέσσερα ηχεία γύρω από την πισίνα, δύο κανάλια στο επίπεδο του αυτιού για το κοινό στο νερό και δύο υποβρύχια κανάλια. Θα είναι ένα ήλεκτρο-ακουστικό, αφηρημένο ηλεκτρονικό έργο με ζωντανά στοιχεία. Το νερό θα είναι ζεστό και βαθύ. Το κοινό πρέπει να θυμηθεί να φέρει μαγιό ενώ θα πρότεινα να φέρουν και γυαλιά θαλάσσης».

Ο Joel ζει στο Λονδίνο και σπούδασε sound design και μουσική σύνθεση. Συνήθιζε να παίζει αυτοσχεδιαστική μουσική σε διάφορες περφόμανς και ταινίες. «Την ιδέα για το Wet Sound την είχα όταν βουτούσα στα σιωπηλά νερά μιας πισίνας.  Είναι τόσο ήσυχα πάντα που θέλησα να τους βάλω ήχο, να κατανοήσω πώς είναι να ακούς σε ένα υδάτινο περιβάλλον και τι κάνει αυτό ενδεχομένως στην ακοή σου.  Ήμουν τυχερός που είχα την υποστήριξη από το Συμβούλιο Τεχνών της Αγγλίας για να βάλω μπρος την πρώτη περιοδεία στην Βρετανία και να ξεκινήσει το ταξίδι (αφότου είχαν απορρίψει την  πρώτη μου αίτηση). Με τα χρόνια  έχω αλλάξει την μουσική που παίζω και την προσέγγιση μου. Συνήθως συνεργάζομαι με εικαστικούς και ξεκίνησα επίσης μια συνεργασία με τον Louis Clemente Da Costa που κάνει υποβρύχιες περφόμανς με καταδύσεις.  

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Είναι μια ιδέα του Joel Cahen. Ο Joel περιοδεύει σε πισίνες ανά τον κόσμο και παίζει μουσική σε ένα κοινό που κολυμπάει, βουτάει ή απλά επιπλέει στο νερό και ακούει ήχους...

Γενικά ακούω πολύ θετικά πράγματα για το πρότζεκτ. Υπάρχει πολύ ενδιαφέρον. Προσπαθώ να δημιουργώ συνθέσεις που είναι γεμάτες από καινοτόμα στοιχεία κατά την διάρκεια της υποβρύχιας ακρόασης έτσι ώστε ο κόσμος να επιστρέφει για να ξαναδεί στις περφόμανς. Αν και τα καινοτόμα στοιχεία βοηθούν να έρθει κοινό που είναι εκτός της καλλιτεχνικής και μουσικής σφαίρας. Χαίρομαι επειδή  έρχονται έτσι άτομα που δεν έχουν ακούσει ποτέ μουσική σαν και αυτή και με αυτό τον τρόπο αποκτούν μια πρόσβαση σε αυτή. Το αφήνω στην κρίση τους αν θέλουν να την ακούσουν υποβρύχια ή όχι. Είναι πιο εύκολο να την καταλάβεις έτσι επειδή είναι μέρος μιας εμπειρίας από το να παίζεις απλά μουσική για την μουσική. Ίσως ο κόσμος να μην ήταν τόσο ανοιχτός διαφορετικά».

— Είχες κάποια ιδιαίτερη σχέση με το νερό;

Εκτός από το να έχω στο μυαλό μου ότι συνθέτω για ένα υδάτινο περιβάλλον, δεν έχω ασχοληθεί τόσο όπως π.χ. άλλοι άνθρωποι. Όλοι ξεκινάμε την ζωή μας μέσα στο υγρό στοιχείο και ο ήχος είναι ίσως από τις πρώτες αντιλήψεις που αναπτύσσουμε στην μήτρα. Είμαστε φτιαγμένοι κυρίως από νερό, είναι μια βασική ουσία που μας κρατάει ζωντανούς οπότε όπως ο περισσότερος κόσμος τελικά έχω μια ιδιαίτερη σχέση μαζί του.

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Το κοινό επομένως μπορεί να διαλέξει το σημείο που θέλει να βρίσκεται. Αυτά τα ηχητικά περιβάλλοντα χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν παράλληλες μουσικές αφηγήσεις...
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter

Info:

Κυριακή 10 Απριλίου | Δωρεάν
Joel Cahen: "Wet Sounds" 
11:00 | Κλειστό κολυμβητήριο ΟΑΚΑ | Δωρέαν είσοδος με δελτία εισόδου | Διάρκεια: 45'
Πατήστε εδώ για πληροφορίες σχετικά με την κράτησή σας και οδηγίες συμμετοχής.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT