Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
1

Το Wet Sounds είναι μια υποβρύχια ηχητική εγκατάσταση αλλά και μια περφόμανς ταυτόχρονα. Μια βαθιά εμπειρία ακρόασης όπως το περιγράφουν στην επίσημη ιστοσελίδα του.  Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά πρότζεκτ που παρουσιάζονται φέτος στο Borderline Festival.

Είναι μια ιδέα του Joel Cahen. Ο Joel περιοδεύει σε πισίνες ανά τον κόσμο και παίζει μουσική σε ένα κοινό που κολυμπάει, βουτάει ή απλά επιπλέει στο νερό και ακούει ήχους. Όσοι λαμβάνουν μέρος περιτριγυρίζονται από ήχους και μέσα και έξω από το νερό. Πιο συγκεκριμένα  δημιουργεί τρία ξεχωριστά ηχητικά μέρη στο περιβάλλον μιας πισίνας: ένα μέσα στο νερό, ένα έξω από το νερό και ένα που ενώνει αυτά τα δύο όταν ο ακροατής επιπλέει στην επιφάνεια του. Το κοινό επομένως μπορεί να διαλέξει το σημείο που θέλει να βρίσκεται. Αυτά τα ηχητικά περιβάλλοντα χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν παράλληλες μουσικές αφηγήσεις. Παράλληλα με το Wet Sounds, κρύβεται από πίσω και από  το Liquid Vibrations, μια αντίστοιχη δράση για παιδιά με ειδικές ανάγκες που έχει δημιουργήσει σε συνεργασία με την Adele Drake.

Την ιδέα για το Wet Sound την είχα όταν βουτούσα στα σιωπηλά νερά μιας πισίνας. Είναι τόσο ήσυχα πάντα που θέλησα να τους βάλω ήχο, να κατανοήσω πώς είναι να ακούς σε ένα υδάτινο περιβάλλον και τι κάνει αυτό ενδεχομένως στην ακοή σου.

Στην Αθήνα, θα χρησιμοποιήσει για το Wet Sounds την πισίνα καταδύσεων του OAKA. «Έχω ετοιμάσει μια σύνθεση για 6 κανάλια», μας εξηγεί «Δύο κανάλια μέσα από τέσσερα ηχεία γύρω από την πισίνα, δύο κανάλια στο επίπεδο του αυτιού για το κοινό στο νερό και δύο υποβρύχια κανάλια. Θα είναι ένα ήλεκτρο-ακουστικό, αφηρημένο ηλεκτρονικό έργο με ζωντανά στοιχεία. Το νερό θα είναι ζεστό και βαθύ. Το κοινό πρέπει να θυμηθεί να φέρει μαγιό ενώ θα πρότεινα να φέρουν και γυαλιά θαλάσσης».

Ο Joel ζει στο Λονδίνο και σπούδασε sound design και μουσική σύνθεση. Συνήθιζε να παίζει αυτοσχεδιαστική μουσική σε διάφορες περφόμανς και ταινίες. «Την ιδέα για το Wet Sound την είχα όταν βουτούσα στα σιωπηλά νερά μιας πισίνας.  Είναι τόσο ήσυχα πάντα που θέλησα να τους βάλω ήχο, να κατανοήσω πώς είναι να ακούς σε ένα υδάτινο περιβάλλον και τι κάνει αυτό ενδεχομένως στην ακοή σου.  Ήμουν τυχερός που είχα την υποστήριξη από το Συμβούλιο Τεχνών της Αγγλίας για να βάλω μπρος την πρώτη περιοδεία στην Βρετανία και να ξεκινήσει το ταξίδι (αφότου είχαν απορρίψει την  πρώτη μου αίτηση). Με τα χρόνια  έχω αλλάξει την μουσική που παίζω και την προσέγγιση μου. Συνήθως συνεργάζομαι με εικαστικούς και ξεκίνησα επίσης μια συνεργασία με τον Louis Clemente Da Costa που κάνει υποβρύχιες περφόμανς με καταδύσεις.  

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Είναι μια ιδέα του Joel Cahen. Ο Joel περιοδεύει σε πισίνες ανά τον κόσμο και παίζει μουσική σε ένα κοινό που κολυμπάει, βουτάει ή απλά επιπλέει στο νερό και ακούει ήχους...

Γενικά ακούω πολύ θετικά πράγματα για το πρότζεκτ. Υπάρχει πολύ ενδιαφέρον. Προσπαθώ να δημιουργώ συνθέσεις που είναι γεμάτες από καινοτόμα στοιχεία κατά την διάρκεια της υποβρύχιας ακρόασης έτσι ώστε ο κόσμος να επιστρέφει για να ξαναδεί στις περφόμανς. Αν και τα καινοτόμα στοιχεία βοηθούν να έρθει κοινό που είναι εκτός της καλλιτεχνικής και μουσικής σφαίρας. Χαίρομαι επειδή  έρχονται έτσι άτομα που δεν έχουν ακούσει ποτέ μουσική σαν και αυτή και με αυτό τον τρόπο αποκτούν μια πρόσβαση σε αυτή. Το αφήνω στην κρίση τους αν θέλουν να την ακούσουν υποβρύχια ή όχι. Είναι πιο εύκολο να την καταλάβεις έτσι επειδή είναι μέρος μιας εμπειρίας από το να παίζεις απλά μουσική για την μουσική. Ίσως ο κόσμος να μην ήταν τόσο ανοιχτός διαφορετικά».

— Είχες κάποια ιδιαίτερη σχέση με το νερό;

Εκτός από το να έχω στο μυαλό μου ότι συνθέτω για ένα υδάτινο περιβάλλον, δεν έχω ασχοληθεί τόσο όπως π.χ. άλλοι άνθρωποι. Όλοι ξεκινάμε την ζωή μας μέσα στο υγρό στοιχείο και ο ήχος είναι ίσως από τις πρώτες αντιλήψεις που αναπτύσσουμε στην μήτρα. Είμαστε φτιαγμένοι κυρίως από νερό, είναι μια βασική ουσία που μας κρατάει ζωντανούς οπότε όπως ο περισσότερος κόσμος τελικά έχω μια ιδιαίτερη σχέση μαζί του.

Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Το κοινό επομένως μπορεί να διαλέξει το σημείο που θέλει να βρίσκεται. Αυτά τα ηχητικά περιβάλλοντα χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν παράλληλες μουσικές αφηγήσεις...
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter
Wet Sounds, μια βαθιά ηχητική εμπειρία κάτω από το νερό Facebook Twitter

Info:

Κυριακή 10 Απριλίου | Δωρεάν
Joel Cahen: "Wet Sounds" 
11:00 | Κλειστό κολυμβητήριο ΟΑΚΑ | Δωρέαν είσοδος με δελτία εισόδου | Διάρκεια: 45'
Πατήστε εδώ για πληροφορίες σχετικά με την κράτησή σας και οδηγίες συμμετοχής.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ