Wonder Kids

Wonder Kids Facebook Twitter
In Trance 95
0
Hula Hoop

Από τις μακροβιότερες μπάντες της πόλης, οι drog_ A_tek έχουν δώσει κυριολεκτικά νόημα στη λέξη «κολεκτίβα», αφού, κάθε φορά που τους βλέπεις στη σκηνή, βλέπεις μια καλοδουλεμένη ομάδα που, αυτοσχεδιάζοντας, έχει βρει έναν δικό της ήχο κι έχει πλέον την άνεση να κατευθυνθεί σε πολλαπλές κατευθύνσεις. Την περασμένη Τρίτη στο 6 D.O.G.S τους βγήκε ένα πιο χορευτικό σετ με δυνατά μπάσα και τη Θάλεια aka STMC να αλωνίζει με τα πειραγμένα της φωνητικά. Η STMC είναι μια σπάνια περίπτωση που σε πείθει πως παθιάζεται με ό,τι καταπιάνεται, γι' αυτό και είναι εξαιρετική μουσικός. Είτε την πετύχεις να ασχολείται μόνο με την τρομπέτα της είτε με οτιδήποτε άλλο, έχει ένα αλάθητο αισθητήριο που την οδηγεί μακριά από λάθη ή υπερβολές. Το ίδιο συνέβη και την προηγούμενη εβδομάδα και κυρίως στο κομμάτι που δίνει τον τίτλο της παραγράφου.

Texturizer

Παρόμοια περίπτωση είναι και ο Νίκος Βελιώτης. Νομίζω πως είναι ένας από τους ελάχιστους μουσικούς που έχει νόημα να τον ρωτήσεις για τους «desert island» δίσκους του. Αν και περιμένεις να διαλέξει κάτι από Reich, Cage και Stockhausen, δεν είναι διόλου απίθανο δίπλα τους να συναντήσεις κάποια επιλογή από τη δισκογραφία των Front 242 ή ακόμα και του Robotnick που είδαμε πρόσφατα στο Plïssken. Αλλιώς δεν εξηγείται πώς οι -ξεχασμένοι από τους περισσότερους- In Trance 95 ήταν τόσο καλοί την περασμένη Πέμπτη στο Bios, κυρίως όταν αναπροσάρμοζαν τα παλαιότερα electro τραγούδια τους. Με τον Βελιώτη στον ρόλο του μαέστρου και με την ίδια σεμνότητα που τον χαρακτηρίζει όταν στέκεται δίπλα στον Αγγελάκα ή στο ακόμα πιο παλιό πειραματικό του σχήμα με τον Γρίβα, οι IT 95 δεν είχαν σε καμιά περίπτωση κάτι γραφικό στον ήχο τους ούτε έγιναν βαρετοί στα περί- που 90 λεπτά που έπαιξαν.

Κράτα το σόου

Ευκαιρία να δούμε τη μια μέρα πίσω από την άλλη πού βρίσκονται καλλιτεχνικά, δύο από τους σημαντικότερους Έλληνες μουσικούς των τελευταίων 20 χρόνων. Για τον Αγγελάκα (28-30/1 στο Fuzz) φαντάζομαι πως δεν χρειάζονται και πολλές κουβέντες. Όλοι πάνω κάτω έχουν πάρει θέση απέναντι στο έργο του, είτε με τις Τρύπες είτε αργότερα, με τη συνεργασία του με τον Βελιώτη και το «τεράστιο» γκρουπ των Επισκεπτών. Τώρα περιοδεύει με πιο ευέλικτο σχήμα (Σα- δίκη, Καργιωτάκη, Αραμπατζή) και είναι αλήθεια πως θέλει προσπάθεια να συνηθίσεις τις αναγκαστικά απλοποιημένες ενορχηστρώσεις τραγουδιών που γράφτηκαν για πολλά όργανα. Ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, από την άλλη, αφού έκανε μάγκα τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, ενορχηστρώνοντας υποδειγματικά τον «Βραχνό Προφήτη», ακολούθησε τον δικό του δρόμο, εξερευνώντας κιθαριστικά πειραματικά θέματα. Ο περσινός του δίσκος «Απ' τη σπηλιά του δράκου» τον βρήκε να πειράζει παλιά ρεμπέτικα τραγούδια (κοινό σημείο επαφής με τον Αγγελάκα) των Μπάτη, Βαμβακάρη, Καλδάρα κ.λπ. με αρκετά σπουδαίες στιγμές. Παρέα με τους Σιώτα, Βρετά, Βλαχομήτρο και Μακρή θα τα παρουσιάσουν σήμερα (27/1) στο Bios.

Distribution Channel

Η Klik Records, πέρα από τις δικές της παραγωγές, έχει αναλάβει τη διανομή διάφορων εταιρειών που κινούνται σε παρόμοια ηχητικά πλαίσια. Μια πρώτη παρτίδα είναι τα παρακάτω. Detroit Grand Pubahs - Madd Circus (**+). Η άλλη πλευρά του Detroit, αυτή που δεν ασχολείται με τον techno ήχο της πόλης αλλά με τον χαβαλέ του electro. Μια χαρά είναι, κρατάς εύκολα 3-4 κομμάτια έτοιμα για το κατάλληλο dj set, αλλά γίνεται κουραστικό σχετικά γρήγορα. Pulshar - Inside (***). Πιο ωραία είναι τα πράγματα στο ντεμπούτο των Pablo Bolivar και Sergio Sainz. Το ανά στιγμές έξοχο dub τους στηρίζεται στην ικανότητά τους να δώσουν μια εκλεπτυσμένη χροιά στα τραγούδια τους. Πολύ μακριά από την μπαφιασμένη μανιέρα που έχεις συνηθίσει. Dapayk Solo - Decade One (***). Διπλό CD με κάποιες από τις καλύτερες στιγμές του Niklas Worgt. Το πρώτο μέρος περιέχει μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά του κομμάτια και το δεύτερο remixes από Pan Pot, Dominik Eulberg, Oliver Koletzki κ.λπ. Αν και δεν μου αρέσουν οι περισσότερες παραγωγές του, αντιπροσωπεύει επαρκώς ό,τι έχει κάνει τα τελευταία δέκα χρόνια. Shaping Elements - Poker Flat Volume 8 (***). Άλλη μια συλλογή από την εταιρεία του Steve Bug, που ξεχωρίζει κυρίως για τις παραγωγές που φτιάχτηκαν αποκλειστικά για να συμπεριληφθούν u949 εδώ αλλά και γιατί υπάρχει το πολύ ωραίο remix του Lawrence στο «Leaving Berlin» του Donnacha Costello. Prins Thomas - S/T (***+). Τελευταία και καλύτερη, η πρώτη σόλο κυκλοφορία του Prins Thomas (ο φίλος του Lindstrom συμμετέχει σε ένα κομμάτι). Φανερώνει βαθιά γνώση του kraut rock των Neu! και γίνεται εύκολα εθιστικό. Στα μείον, ένα από τα χειρότερα και στο χέρι φτιαγμένα εξώφυλλα της περασμένης χρονιάς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ