Το υπέροχο ξωτικό

Το υπέροχο ξωτικό Facebook Twitter
0

Ντυμένη στα πράσινα, η σκοτεινή Φλόρενς με τη βροντερή φωνή και το wicked αυτοσαρκαστικό χιούμορ κάθισε σε μια άνετη πολυθρόνα για μια σύντομη κουβέντα στο βραχώδες θέρετρο Eden Roc, στο ακρωτήρι της Αντίμπ, λίγα χιλιόμετρα έξω από τις Κάννες. Το «Over the Love» είναι από τα ωραιότερα κομμάτια που περιλαμβάνονται στο πολυσυλλεκτικό σάουντρακ του Υπέροχου Γκάτσμπι του Μπαζ Λούρμαν.

Είχατε εμφανιστεί στο Synch Festival στη Αθήνα πριν από μερικά χρόνια. Τέσσερα, νομίζω...

Ναι, περίπου. Πρέπει να ήταν το 2009. Ήμουν αρκετά μεθυσμένη, μεθυσμένοι ήταν και οι θεατές, αλλά η διαφορά ήταν πως εγώ σκαρφάλωσα σε σχοινιά κι εκείνοι όχι. Ελπίζω, τουλάχιστον, να το διασκέδασαν.

Από τότε μέχρι τώρα, και μετά την κυκλοφορία του «Lungs», γίνατε παγκοσμίως διάσημη. Πόσο έχετε αλλάξει;

Ουπς!

Να το πάρουμε ανάποδα: Τι λένε οι φίλοι σας για σας;

Το συζητούσαμε τις προάλλες με φίλους, που παρεμπιπτόντως έχω από το γυμνάσιο. Όταν τους ρωτάνε άσχετοι για μένα, λένε πως είμαι η ίδια, αλλά «πιο πολύ». Δεν έχω αλλάξει, απλώς έχω ανέβει κλίμακα, κάνω τα ίδια, αλλά σε εντονότερο βαθμό.

Άρα, σας ταιριάζει ο «Υπέροχος Γκάτσμπι» σε αυτό το επίπεδο;

Απόλυτα. Ο Μπαζ Λούρμαν κι εγώ είμαστε τελείως μαξιμαλιστές. Η διακριτικότητα δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό μας.

Πόσος Jay-Z υπάρχει στο τραγούδι που ερμηνεύετε;

Ας πούμε πως ο Jay-Z επέβλεψε όλη τη μουσική με έναν γενικό τρόπο. Το τραγούδι μου δημιουργήθηκε λίγο τυχάρπαστα, δηλαδή θα μπορούσε να είναι τελείως διαφορετικό, αλλά χαίρομαι που έγινε έτσι και με ικανοποιεί απόλυτα.

Συμφωνείτε με τους αναχρονισμούς του Μπαζ Λούρμαν στην ταινία; Συμμερίζεστε τους μουσικούς αναχρονισμούς που επιχειρεί;

Είναι ακριβώς το στυλ μου. Παίρνει φωνές και παλμούς από το σήμερα και τους αναμειγνύει με το παρελθόν. Η ταινία διαδραματίζεται στην έκρηξη της τζαζ που τότε ήταν ένας μουσικός νεωτερισμός, αλλά δεν προκαλεί σοκ αν την ακούσεις σήμερα. Συνεπώς, φέρνει κάτι ασυνήθιστο για να το προβάλει σε μια άλλη εποχή και να ξαφνιάσει τους θεατές. Από την άλλη, είναι σαν να παίρνεις κάτι από τα παλιά και να το εκτοξεύεις με δύναμη από ένα κανόνι, περιμένοντας να δεις πού και πώς θα εκραγεί, μίλια μακριά στον χρόνο.

Εσείς είστε τολμηρή;

Ναι, και κρύβομαι όταν τελειώσει αυτό που κάνω, αν και όταν το κάνω, στέκομαι με απόλυτη αυτοπεποίθηση, σαν να μη συμβαίνει τίποτε. Δεν έχω συναίσθηση του κινδύνου και επαναλαμβάνω με αυθάδεια τις κακές μου συνήθειες. Δεν αλλάζω εύκολα, φαίνεται.

Τι θα κάνετε στις Κάννες;

Ήρθα για να παραστώ στην πρεμιέρα του Γκάτσμπι και χαίρομαι με τον κόσμο και την εμπειρία. Τώρα, δεν ξέρω, μάλλον θα αγναντέψω τη θάλασσα.

Απ' όσο γνωρίζω, η θάλασσα σας εμπνέει...

Πολύ. Θα ήθελα και να κολυμπήσω, αλλά κάνει κρύο.

Σας αρέσουν και τα βαμπίρ και προς το τέλος του φεστιβάλ παίζεται η ταινία του Τζιμ Τζάρμους με τέτοιο θέμα.

Α, μου αρέσει πολύ. Μακάρι να την προλάβω.

[Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το τεύχος 342 της LiFO]

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT