Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Ζωής Χατζηγιαννάκη με τίτλο «Μυστικά και Κρίσεις».
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Τετάρτη 29 Μαΐου 2013, στις 19:30, και θα διαρκέσει μέχρι τις 22 Ιουνίου 2013.
Οι φωτογραφίες της νέας δουλειάς της Ζωής Χατζηγιαννάκη έχουν ως κεντρικό θέμα κτίρια που στεγάζουν δημόσιους οργανισμούς στο κέντρο της Αθήνας. Σε κάθε δίπτυχο, η εικόνα του κτιρίου αντιπαραβάλλεται με μια μεγεθυμένη λεπτομέρεια της ίδιας φωτογραφίας. Οι θολές αυτές εικόνες μοιάζουν να υπαινίσσονται τα όσα συμβαίνουν μέσα στα κτίρια, σαν να προσπαθούν να εντοπίσουν κάποια ενοχοποιητικά στοιχεία πίσω από τις προσόψεις τους. Τίποτα όμως τελικά δεν αποκαλύπτεται και παραμένει μόνο η ασάφεια. Μια ιδέα που παραπέμπει στη φωτογραφία του πάρκου στην ταινία «Blow Up» του Αντονιόνι (1966).
#quote#
Όπως σημειώνει και η Δέσποινα Ζευκιλή στον κατάλογο της έκθεσης: «Οι ανεξιχνίαστες λεπτομέρειες των δημόσιων κτιρίων δεν μένουν στο προφανές σχόλιο του μάταιου αιτήματος για διαφάνεια, καλώντας μας να σκεφτούμε πιο προσεκτικά την ίδια μας την ανάγκη να δούμε πίσω από τις προσόψεις των θεσμών.
Όπως με το κυνήγι φαντασμάτων στο πάρκο ο Αντονιόνι σχολιάζει μεταξύ άλλων την επιφανειακότητα του swinging London των 60's, η εγγενής αδυναμία διαλεύκανσης της σκοτεινής πλευράς των δημόσιων κτιρίων που υπονοούν οι φωτογραφίες της Χατζηγιαννάκη, θα μπορούσε να ειδωθεί και ως μια αναφορά στην ψυχολογία της κρίσης στην Αθήνα του σήμερα αλλά και στη αδυναμία κατανόησης της παγκοσμιοποιημένης γλώσσας της ύφεσης, που επιβλήθηκε από τη μία στιγμή στην άλλη μέσω των μίντια δικαιολογώντας τη διαρκή υποβάθμιση της ζωής μας με δυσνόητα οικονομικά στοιχεία.
Παραπέμποντας τόσο σε εννοιολογικά photo essays, που διαμορφώνουν νέες αφηγήσεις εστιάζοντας σε λεπτομέρειες ήδη βιωμένων εικόνων, όσο και στις φωτογραφίες παπαράτσι των ταμπλόιντ και τα close ups των αστυνομικών θρίλερ, οι μεγεθύνσεις αυτές στρέφουν την προσοχή μας στις διαρκείς αποδόσεις νέου νοήματος σε μια εικόνα σε συνάρτηση με το εκάστοτε κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο».