Με φόντο την εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι ο Banksy έκανε την πρώτη του καλλιτεχνική παρέμβαση στη γαλλική πρωτεύουσα.
Όσοι Παριζιάνοι πέρασαν έξω από τον σταθμό του μετρό Porte de la Chapelle, είχαν την τύχη να δουν πρώτοι από όλους το νέο έργο του καλλιτέχνη.
Έως τον περασμένο Αύγουστο, στεγαζόταν εκεί το κέντρο υποδοχής μεταναστών, το «La Bulle» και ένας πρόχειρος καταυλισμός περίπου 2.700 μεταναστών που καταστράφηκε 35 φορές, πριν τελικά οι μετανάστες μπουν σε 2.000 πούλμαν με προορισμό κάποια προσωρινά καταλύματα.
Έχοντας αυτό κατά νου, καθώς και την τρέχουσα αντιπαράθεση στο υψηλότατο δυνατό επίπεδο για τη μεταναστευτική πολιτική της ΕΕ, ο Banksy προχώρησε σε μία επανέκδοση ενός παλαιότερο έργο του με τίτλο «Go Flock Yourself».
Στο έργο, βλέπουμε ένα κορίτσι από την Αφρική που ζωγραφίζει μια βικτωριανή ταπετσαρία τοίχου πάνω από μια σβάστικα, και σχολιάζει το πώς οι πολιτικοί καμουφλάρουν εν δυνάμει φασιστικές πολιτικές.
Σε μια άλλη παρέμβασή του, ο Banksy απεικονίζει έναν κουστουμαρισμένο κύριο που με ένα κόκαλο δελεάζει ένα σκυλάκι με τρία πόδια ενώ πίσω από την πλάτη του κρύβει ένα πριόνι.
Στην τρίτη παρέμβασή του, ο Banksy καταπιάνεται με το εμβληματικό για τους Γάλλους έργο του Νταβίντ, «Ο Ναπολέων διασχίζοντας τις Άλπεις». Ο Banksy καλύπτει τον αναβάτη με την ίδια του την κάπα.
Στις τελευταίες τρεις παρισινές παρεμβάσεις του, ο Banksy φέρνει τους αρουραίους - που είναι και το σήμα κατατεθέν του - πίσω στην πηγή έμπνευσής του (ο Παρισινός καλλιτέχνης δρόμου Blek Le Rat, με τους στένσιλ αρουραίους του, άσκησε μεγάλη επίδραση στον Banksy).
Σε μία από αυτές τις τελευταίες, ένας αρουραίος έχει καβαλήσει, ως όχημα, έναν φελλό από μπουκάλι σαμπάνιας που μόλις έχουν ανοίξει.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια