ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter

Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη

0

Ο Γιώργος Διγαλάκης  αυτοπροσδιορίζεται ως "ερασιτέχνης" φωτογράφος. Τα τοπία του τον τελευταίο καιρό κοσμούν τα πιο έγκυρα φωτογραφικά site του πλανήτη και συγκινούν. Και όχι άδικά.  Οι εικόνες του εξερευνούν τα όρια του φωτός και της σκιάς σε μια ατμοσφαιρική ισορροπία και με τη προσεγμένη μινιμαλιστική αφήγησή του μετατρέπουν στιγμιότυπα της φύσης σε διαχρονικές στιγμές φυσικής ομορφιάς. Επικοινωνήσαμε μαζί του και μας μίλησε για την ζωή του και την ενασχόληση του με τη φωτογραφία. 

 

 — Καλησπέρα σας κύριε Διγαλάκη. Πείτε μας λίγα πράγματα για σας.
Είμαι 57 ετών, παντρεμένος με μία κόρη και ζω στην Αθήνα. Έχω τελειώσει την Ιατρική Ακαδημία και έχω ειδικευθεί στην Πνευμονολογία. Είμαι ερασιτέχνης φωτογράφος με αρκετές διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς φωτογραφίας, και έχω συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.


— Γιατί επιλέξατε τη φωτογραφία ως τρόπο έκφρασης;
Όπως όλοι μας ξεκίνησα να φωτογραφίζω από πολύ μικρή ηλικία, αλλά η πραγματική ενασχόλησή μου με την καλλιτεχνική φωτογραφία ξεκίνησε το 2011, όταν αποφάσισα να παρακολουθήσω μαθήματα φωτογραφίας με δάσκαλο τον Τάσο Σχίζα. Η γνωριμία μου με τους κλασικούς και σύγχρονους φωτογράφους, καθώς και με τις δυνατότητες του μέσου, αλλά και η "μεταδοτική" αγάπη του Τάσου για το αντικείμενο, με βοήθησαν να συνειδητοποιήσω ότι η φωτογραφία θα μπορούσε να αποτελέσει μια διέξοδο διαφυγής από την πραγματικότητα/καθημερινότητα.

Όσο όμορφη και να φαίνεται η εικόνα στην οθόνη, δεν μπορεί να συγκριθεί με το ολοκληρωμένο έργο που μπορείς να κρατήσεις στα χέρια σου.


— Όπως λέτε και ο ίδιος η φωτογραφική σας προσέγγιση είναι μινιμαλιστική και ενίοτε σουρεαλιστική. Μιλήστε μας λίγο γι' αυτό.
Ο μινιμαλισμός, εκτός από κίνημα στην τέχνη, είναι μια ιδέα, μια φιλοσοφία ζωής, η γνώση ότι δεν χρειάζονται πολλά για την ευτυχία. Από την άλλη μινιμαλισμός είναι η εξάλειψη όλων των στοιχείων που θεωρούνται περιττά, έτσι ώστε να επιτραπεί στα ουσιώδη να λειτουργήσουν. Αυτή είναι και η ουσία της σύνθεσης στη φωτογραφία, να αναδείξουμε το ουσιαστικό, εξαλείφοντας τον "θόρυβο" , που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή μας από την ουσία της εικόνας.

Αν και υποτίθεται ότι η φωτογραφία είναι η απεικόνιση της πραγματικότητας, αυτό σπάνια είναι ορθό, αφού εξ ορισμού αποτελεί την απεικόνιση μέρους της μόνο, με τον φωτογράφο να επιλέγει ποιό τμήμα της θα παρουσιάσει από τη σκηνή που βλέπει μπροστά του. Η τεχνική της μακράς έκθεσης (longexposure) που χρησιμοποιώ,απομακρύνει τις εικόνες μου ακόμη περισσότερο από την πραγματικότητα, δίνοντάς τους μια σουρεαλιστική διάσταση συμπεριλαμβάνοντας την διάσταση του χρόνου, σε ένα εξ ορισμού δισδιάστατο μέσο όπως η φωτογραφία.

Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Winter Birds. ©Γιώργος Διγαλάκης


— Το υγρό στοιχείο είναι κυρίαρχο στις εικόνες σας. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος γι' αυτό;

Οι περισσότερες από τις πρώϊμες αναμνήσεις μου είναι συνδεδεμένες με τη θάλασσα. Η παιδική και εφηβική μου ηλικία είναι συνδεδεμένη με δραστηριότητες όπως κατάδυση, κολύμπι, ψάρεμα και βαρκάδα. Η θάλασσα για μένα συνδιάζει την ηρεμία με το δράμα, είναι ένας φραγμός, αλλά ταυτόχρονα μια πύλη για το μυαλό να ταξιδέψει μακρυά από την καθημερινότητα. Τέλος, μου αρέσει η τάξη στην προσωπική μου ζωή και το νερό, στο ρόλο του καμβά, μου δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσω τάξη στις εικόνες μου. Ήταν λοιπόν αναμενόμενο το νερό να κυριαρχεί στη δουλειά μου.


— Φωτογραφίζετε μόνο σε α/μ. Με ποιο τρόπο η έλλειψη χρώματος διευκολύνει τη φωτογραφική σας διήγηση;

Η απουσία χρώματος είναι ένα ακόμη βήμα μακριά από την πραγματικότητα. Ένας άλλος λόγος που φωτογραφίζω σε ασπρόμαυρο είναι ότι το χρώμα αποτελεί ένα τόσο δυνατό στοιχείο της εικόνας, που πολλές φορές λειτουργεί ως περισπασμός τόσο από την ουσία της φωτογραφίας, όσο και από τα κύρια δομικά στοιχεία της - σχήμα, γραμμές και τονικότητα, δηλαδή τη φόρμα. Τέλος η απουσία χρώματος θεωρώ ότι ταιριάζει περισσότερο στην μινιμαλιστική προσέγγιση της δουλειάς μου, αλλά και στην ατμόσφαιρα ηρεμίας, νοσταλγίας και μελαγχολίας που τη χαρακτηρίζει.

— Τα όνειρα σας μοιάζουν με τις φωτογραφίες σας;)))

Καθόλου. Τα όνειρά μου είναι το ακριβώς αντίθετο της ήρεμης και μινιμαλιστικής ατμόσφαιρας που έχουν οι φωτογραφίες μου.

— Ταξιδεύετε πολύ; Όλα αυτά τα υπέροχα τοπία σας που βρίσκονται;

Ταξιδεύω όποτε έχω ελεύθερο χρόνο. Ανεξάρτητα από τη φωτογραφία, πάντα απολαμβάνω να βλέπω νέα μέρη και να καταγράφω εντυπώσεις. Τα περισσότερα από τα τοπία που έχω φωτογραφίσει βρίσκονται στην Ελλάδα και κάποια σε άλλες περιοχές της Ευρώπης. Η λίμνη της Καστοριάς και η λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου είναι τα μέρη που αγαπώ περισσότερο και επισκέπτομαι όποτε έχω την ευκαιρία. Για φέτος έχω προγραμματίσει ένα ταξίδι στην Ισλανδία, το όνειρο κάθε φωτογράφου και ελπίζω ότι θα επιστρέψω με πολλές όμορφες εικόνες και αναμνήσεις.

Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Ode to Joy. ©Γιώργος Διγαλάκης


— Κάνετε ψηφιακή ή αναλογική φωτογραφία; Υπάρχει κάποια ιδιαίτερη φωτογραφική τεχνική που χρησιμοποιείτε;

Αν και ξεκίνησα αναλογικά, τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιώ αποκλειστικά ψηφιακή φωτογραφική μηχανή.
Η βασική φωτογραφική τεχνική που χρησιμοποιώ ονομάζεται «Mακρά έκθεση-Long exposure» και χαρακτηρίζεται από χρήση ειδικών φίλτρων που ονομάζονται φίλτρα ουδέτερης πυκνότητας (neutral density filters). Τα φίλτρα αυτά μειώνουν το φως που εισέρχεται στη μηχανή, προσομοιάζοντας συνθήκες νύκτας και επιτρέποντας μεγάλης διάρκειας λήψεις. Ο χρόνος έκθεσης ξεκινάει από 1 λεπτό και μπορεί να φθάσει τα 20 λεπτά ή και παραπάνω. Με την τεχνική αυτή τα σταθερά στοιχεία της εικόνας καταγράφονται καθαρά, ενώ, αντίθετα, τα κινούμενα στοιχεία (νερό, σύννεφα) καταγράφονται θολά, δίνοντας μια ονειρική αίσθηση στο τοπίο, ενώ ταυτόχρονα αφαιρεί τις λεπτομέρειες, επιτρέποντας μια πιο μινιμαλιστική προσέγγιση.


— Ποιο είναι το κομμάτι της δουλειάς σας που απολαμβάνετε περισσότερο;

Θεωρώ ακόμη τη φωτογραφία ένα χόμπι και απολαμβάνω κάθε στιγμή που ασχολούμαι μ'αυτό. Αν πρέπει οπωσδήποτε να επιλέξω, θα έλεγα οι στιγμές ηρεμίας κατά τη διάρκεια της λήψης (η οποία συχνά φθάνει τα 20 λεπτά), οπότε μου δίνεται η δυνατότητα να απολαύσω πραγματικά το τοπίο και να χαλαρώσω. Και βέβαια η στιγμή που παίρνω στα χέρια μου την εκτυπωμένη φωτογραφία. Μέχρι τότε, η λήψη είναι απλώς pixels στον υπολογιστή μου. Όσο όμορφη και να φαίνεται η εικόνα στην οθόνη, δεν μπορεί να συγκριθεί με το ολοκληρωμένο έργο που μπορείς να κρατήσεις στα χέρια σου.

 
— Υπάρχει κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω από μία φωτογραφία σας που θα μπορούσατε να μοιραστείτε μαζί μας;

Υπάρχουν πολλές φορές που γύρισα στο σπίτι μούσκεμα από τα κύματα ή περιπτώσεις που ο άνεμος "έκλεψε" κομμάτια από τον εξοπλισμό μου, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι τόσο συνταρακτικό που να ενδιέφερε τους αναγνώστες σας.

Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ εσάς και το Lifo για την ευκαιρία που μου δώσατε να δείξω τη δουλειά μου.

Περισσότερα για τον Γιώργο Διγαλάκη μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του www.digalakisphotography.com. 

 Oι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr από τον δημιουργό τους για αποκλειστική χρήση.

Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
like a dream. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Echoes. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Rain Bird. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
A Forest of Pillars. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Roadway to Heaven. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Like a rolling stone. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
The Monster. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Shelter. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Shine on you crazy diamont. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
To the Distant Mountains. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Fully Booked. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
The Long Call. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Symphony of the Seas. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Storm Hunter. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Time After Time. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Fade to Black. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Land of Broken Promises. ©Γιώργος Διγαλάκης
Ασπρόμαυρη γαλήνη στα μινιμαλιστικά τοπία του Γιώργου Διγαλάκη Facebook Twitter
Land of the Rising Sun. ©Γιώργος Διγαλάκης
Φωτογραφία
0

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ