Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter

Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων

0

Η σειρά φωτογραφιών "Rosette, Mauricette και Roby" της Ελβετίδας φωτογράφου Zoé Beausire προσεγγίζει με ευαισθησία το αναπόφευκτο γήρας μέσα από τα πορτραίτα τριών ηλικιωμένων, της Ροζέτ, της Μορισέτ και του Ρόμπι, που της επιτρέπουν να παρατηρήσει τις ιδιωτικές τους στιγμές και να καταγράψει τη σχέση που υπάρχει μεταξύ ζωής και θανάτου, της φθοράς της ανθρώπινης σάρκας, της αλλοίωσης της ίδιας της ζωής.

Μέσα από τις συγκινητικές της εικόνες, η φωτογράφος εφιστά την προσοχή στο αναπόφευκτο του θανάτου, στην ώθηση των ηλικιωμένων στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής. Τι απομένει μετά τη συνταξιοδότησή τους; Πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν το θάνατο των φίλων ή των συζύγων τους;

"Τα γηρατειά είναι αυτό το στάδιο της ζωής όπου αποκαλύπτεται η ανθρώπινη κατάσταση, η μοίρα του ανθρώπου. Το σώμα υπενθυμίζει διαρκώς τη θνησιμότητα. Αυτοί οι τρεις άνθρωποι προέρχονται από ένα ταπεινό background. Οι ζωές τους κινούνταν γύρω από την εργασία και την οικογένεια. Από τη στιγμή που συνταξιοδοτήθηκαν και αφού τα παιδιά τους έκαναν τις δικές τους οικογένειες, η κοινωνική τους ζωή τους μειώθηκε. Τι τους απομένει λοιπόν; Η καθημερινότητά τους μειώνεται σε μικρο-δραστηριότητες, αλλά παρ 'όλα αυτά συνεχίζουν να ζουν. Υπάρχουν ακόμα τα συναισθήματα, η φιλία..", μας λέει η ίδια η Beausire και συνεχίζει " Αυτοί οι τρεις ηλικιωμένοι βρήκαν την εμπιστοσύνη και την αλληλεγγύη ο ένας στον άλλον", συμπληρώνει. Όμως οι εικόνες της δείχνουν κάτι άλλο: μοναξιά.

Oι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr από την δημιουργό τους για αποκλειστική χρήση.

Περισσότερα για την Zoé Beausire εδώ.

Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Δεινόν τό γήρας, ου γάρ έρχεται μόνον: συγκινητικά πορτραίτα τριών ηλικιωμένων Facebook Twitter
©Zoé Beausire
Φωτογραφία
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ