Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
0
Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Η Παρέλαση του Bridgeport: H Μπάντα και το Πλήθος του Walker Evans, 1941


Ο Κόσμος των Ξένων εξερευνά τις απεικονίσεις του πλήθους στην Αμερικανική τέχνη. Η έκθεση που εξελίσσεται αυτό το διάστημα και μέχρι τις 4 Απριλίου του 2016 στην Huntington Library στο Σαν Μαρίνο της Καλιφόρνια, παρουσιάζει καλλιτέχνες όπως οι Walker Evans, Torkel Korling και George Bellows που δουλεύουν σε διαφορετικά μέσα και εκτείνεται για πάνω από ένα αιώνα. Θέμα της, η απεικόνιση του πλήθους στις φωτογραφίες.

Υπό μία έννοια η έκθεση είναι αποκαλυπτική. Διότι το πλήθος έχει δικά του χαρακτηριστικά -δεν είναι το απλό άθροισμα των μονάδων που το αποτελούν. Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους είναι τελείως διαφορετικά από τα αισθήματα που νοιώθουν κατά μόνας οι άνθρωποι.

Ορισμένα παραδείγματα:

 

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
East First Street του Ken Gonzales-Day, 2006. Μια φωτογραφία από την σειρά του Διαγραφόμενα Λιντσαρίσματα.

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Πολυσύχναστη Αποβάθρα το Σεληνόφωτο στο Arverne, Long Island, Νέα Υόρκη του Karl F Struss γύρω στο 1910

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Ο Πρώτος Φόνος του Weegee (Arthur Fellig). «Μια γυναίκα συγγενής έκλαψε αλλά τα παιδιά της γειτονιάς ενθουσιάστηκαν με το σόου όταν ένας μικρο-κακοποιός πυροβολήθηκε και σκοτώθηκε», έγραψε ο Weegee για αυτή την φωτογραφία που δημοσιεύτηκε το 1945.

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Πολυσύχναστη Παραλία του Torkel Korling, 1929

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Ουρά για Ψωμί – Κανείς δεν έχει πεινάσει του Reginald Marsh, 1932

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Billy Sunday του George Wesley Bellows. Δείχνει την συμμετοχή σε μια εκδήλωση ένος διάσημου ιεροκύρηκα το 1923

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Έλεγχος της Κυκλοφορίας του Benton Murdoch Spruance, 1936

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Manhattan Vista του Armin Landeck, 1934

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ