Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter

Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά

0

Υπάρχει μια μικρή δόση ευχαρίστησης στο να βλέπεις διάσημους καλλιτέχνες σε στιγμιότυπα της καθημερινότητάς τους που δεν έχουν απαραίτητα σχέση με τη τέχνη τους. Σκεφτείτε αυτή τη φωτογραφία του 1948 με τον Andy Warhol να γλείφει ένα παγωτό χωνάκι μέσα στην αίθουσα του κολεγίου του ή τον Jackson Pollock να τσιμπολογάει μια ψητή γαλοπούλα στη κουζίνα της μητέρας του.

Το Artists Unframed: Snapshots from the Smithsonian's Archives of American Art, το βιβλίο που επιμελήθηκε η ειδική της φωτογραφίας Merry Forest διεισδύει στις γεμάτες λάμψη δημόσιες περσόνες μερικών από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Είναι δελεαστικό να συγκρίνουμε αυτές τις φωτογραφίες με τα καθημερινά snapshots που πολλοί σύγχρονοι καλλιτέχνες αναρτούν στους προσωπικούς τους λογαριασμούς στο Instagram. Ο Takashi Murakami ανεβάζει στον λογαριασμό του snapshots με τον σκύλο του, ενώ ο Wei Wei ανεβάζει στιγμιότυπα από τις επισκέψεις του στο γυμναστήριο. Ωστόσο, οι φωτογραφίες στο βιβλίο της Forest είναι κατά κάποιο τρόπο πιο οικείες γιατί οι καλλιτέχνες της εποχής δεν φωτογραφίζονταν για το τεράστιο ψηφιακό κοινό του σήμερα. Αντιθέτως, φαίνεται να ασχολούνται με τα συνηθισμένα πράγματα της ζωής που τροφοδοτούν και την τέχνη τους. 

Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Jackson Pollock κόβει τα μαλλιά του πατέρα του LeRoy Pollock, 1927. © Jackson Pollock and Lee Krasner papers.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Diego Rivera και η Frida Kahlo, Coyoacán, Μεξικό. © Chester Dale, Chester Dale papers.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Grant Wood βάζει τις τελευταίες πινελιές στο βαγόνι του, περ. 1933. © Edward Beatty Rowan papers.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Η Una Hanbury σμιλεύει τη προτομή της Georgia O'Keeffe.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Marcel Duchamp, ο Jacques Villon και ο Raymond Duchamp-Villon με τον σκύλο Pipe στο κήπο του Villon στο Puteaux, Γαλλία, 1913.© Walt Kuhn, Kuhn Family papers and Armory Show records.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Ansel Adams, 1936. © Katharine Kuh papers.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Η Gertrude Abercrombie φιλάει, έαν απροσδιορίστου φύλου άτομο σε φωτογραφικό θάλαμο, περ.1945. © Gertrude Abercrombie papers
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Andy Warhol και η Corinne Kessler στην παραλία του Fire Island, περ. 1949. © Philip Pearlstein, Philip Pearlstein papers.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Pablo Picasso και η κόρη του Maya, περ. 1944. ©William and Ethel Baziotes papers.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Ben Shahn κοιτάζει καρτ ποστάλ σε μουσείο της Ιταλίας, 1956. © Ben Shahn papers
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο John Waters σε πάρτι. ©Colin de Land.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο George Tooker, ο Daniel Maloney και ο William Christopher, περ 1951. ©William Christopher papers.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Ο Fairfield Porter και ο σκύλος του Bruno, περ. 1972. ©Fairfield Porter papers.
Η Φρίντα, ο Μαρσέλ, ο Άντυ και τα άλλα τα παιδιά Facebook Twitter
Μία νέα συλλογή με στιγμιότυπα από τη ζωή καλλιτεχνών, από το American Archives of Art. Όλες οι φωτογραφίες είναι από το βιβλίο ‘Artists Unframed: Snapshots from the Archives of American Art" της Merry A. Foresta που δημοσιεύθηκε από το Princeton Architectural Press το 2015.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ