Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter

Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA

0

Ελάχιστοι φωτογράφοι έχουν έργο τόσο βαθύ, ειλικρινές και ασυμβίβαστο όσο η Nan Goldin. Έγινε γνωστή γιατί κατέγραψε την αγάπη, τον έρωτα, τη σεξουαλικότητα, την ομορφιά, την αίγλη και την παρακμή, τον πόνο και τον θάνατο παρουσιάζοντας τη ζωή της και τους ανθρώπους της. Η οπτική της γλώσσα και ο τρόπος που προσέγγισε την λεγόμενη «κοινωνική προσωπογραφία» όχι μόνο απέρριψε τα συμβατικά όρια του μέσου της φωτογραφίας αλλά δημιούργησε και κάτι μοναδικό: ένα καθρέφτη του εαυτού της, αλλά και του κόσμου.

Το Ballad of Sexual Dependency - η σειρά ορόσημο της φωτογράφου-είναι η βαθιά προσωπική της αφήγηση, ένα οπτικό προσωπικό ημερολόγιο, το χρονικό της πάλης για την οικειότητα και την κατανόηση ανάμεσα στους φίλους, την οικογένεια και τους εραστές της. Η σειρά που περιλαμβάνει φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μεταξύ του 1979 και του 1986 παρουσιάζεται σε μία καθηλωτική, μεγάλης κλίμακας έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη μέχρι και τις 12 Φεβρουαρίου. 

―Μαρούσα Θωμά

Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Buzz and Nan at the Afterhours," Νέα Υόρκη,1980. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"David and Butch Crying at Tin Pan Alley," Νέα Υόρκη, 1981. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Self-Portrait in Blue Bathroom,"Λονδίνο, 1980. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Self-Portrait in Blue Bathroom,"Λονδίνο 1980. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Max and Richard," Νέα Υόρκη, 1983. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Nan and Brian in Bed," Νέα Υόρκη, 1983. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Nan and Dickie in the York Motel," New Jersey,1980. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. © 2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Nan on Brian’s Lap, Nan’s Birthday," Νέα Υόρκη, 1981. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. © 2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Nan One Month After Being Battered," 1984. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Philippe H. and Suzanne Kissing at Euthanasia," Νέα Υόρκη, 1981. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Rise and Monty Kissing," Νέα Υόρκη, 1980. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"The Hug," Νέα Υόρκη, 1980. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. ©2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"C.Z. and Max on the Beach," Μασαχουσέτη, 1976. The Museum of Modern Art,Νέα Υόρκη. Δωρεά του Jon L. Stryker. © 2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"The Parents Wedding Photo," Μασαχουσέτη, 1985. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. Δωρεά του Richard O. Rieger. © 2016 Nan Goldin
Η «Μπαλάντα της σεξουαλικής εξάρτησης», οι φωτογραφίες -ορόσημο της Nan Goldin, εκτίθενται στο MoMA Facebook Twitter
"Trixie on the Cot," Νέα Υόρκη, 1979. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. Δωρεά των Marian και James H. Cohen στη μνήμη του γιού τους Michael Harrison Cohen. © 2016 Nan Goldin
Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ