Ο ανδρόγυνος κόσμος της Κλωντ Καχούν στο National Portrait Gallery

Ο ανδρόγυνος κόσμος της Κλωντ Καχούν στο National Portrait Gallery Facebook Twitter
I Am In Training Don’t Kiss Me by Claude Cahun. Φωτο: Jersey Heritage Trust
0

Η πρώτη κιόλας φωτογραφία που «εισάγει» τον θεατή στην είδηση της έκθεσης που ξεκίνησε σήμερα στο National Portrait Gallery, δεν είναι παρά μία ατμοσφαιρική λήψη της Τζίλιαν Γουάρινγκ που ποζάρει έχοντας στο χέρι της μια μάσκα, τη μάσκα της Κλοντ Καχούν. Είναι μακιγιαρισμένη έτσι που να θυμίζει σταρ του βωβού κινηματογράφου, το φύλο δεν είναι το ζητούμενο εδώ και στη μπλούζα της αναγράφεται το εξής: "Ι am in training don't kiss me".

Εκείνο που κάνει η Γουάρινγκ είναι να δίνει δεύτερη ζωή σε μια φωτογραφία της Καχούν που τραβήχτηκε πριν από 70 χρόνια. Ο λόγος για το μακρινό 1927 και για ένα στιγμιότυπο στο οποίο η Γαλλίδα καλλιτέχνις κοιτά σταθερά, γεμάτη αυθάδεια τον φωτογραφικό φακό, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η ζωή αντέχει αναγνώσεις πέρα από το ανδρικό και το γυναικείο φύλο. 

Στη συγκεκριμένη έκθεση, ήδη πολυσυζητημένη μεταξύ των θαυμαστών της ανατρεπτικής τέχνης και ζωής της Καχούν, συγκεντρώνονται για πρώτη φορά τα έργα της, όχι όμως μόνα τους, αλλά σε απευθείας συνομιλία με τα έργα της Γουάρινγκ. Πρόκειται για μια συνομιλία αυτοπροσωπογραφιών που εμβαθύνει σε θέματα ταυτότητας και φύλου, έτσι όπως αποδίδονται μέσα από τις μεταμφιέσεις των δύο εικαστικών. Φυσικά, την προσοχή -ακόμη και σήμερα- έλκει ο τρόπος με τον οποίο η Καχούν διαχειρίστηκε το ζήτημα του φύλου. Η δική της προσωπική, παράξενη ιστορία και η ακατανόητη -για την εποχή της, τουλάχιστον- να δημιουργεί περσόνες για να περάσει από το ένα φύλο στο άλλο, μέχρι την ύπαρξη ενός τρίτου φύλου που ανέλυσε μέσα από άρθρα της πάνω στη θεωρία του Havelock Ellis, συζητήθηκαν όσο λίγα θέματα στους καλλιτεχνικούς κύκλους της εποχής της. 

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 29 Μαΐου 2017 και εστιάζει στο πρωτοπόρο πνεύμα της Καχούν και στην επαναστατική ανδρόγυνη ματιά της, έτσι όπως αποτυπώνεται στα πολυάριθμα προφητικά σχεδόν -για την ταυτότητα του φύλου- πορτρέτα της. 

Ο ανδρόγυνος κόσμος της Κλωντ Καχούν στο National Portrait Gallery Facebook Twitter
My exquisite corpse by Gillian Wearing with Gary Hume (head), Michael Landy (torso) and Gillian Wearing (legs), 2016 © Gary Hume © Michael Landy © Gillian Wearing, courtesy Maureen Paley, London;
Ο ανδρόγυνος κόσμος της Κλωντ Καχούν στο National Portrait Gallery Facebook Twitter
Claude Cahun’s Self-portrait (with Nazi badge between her teeth), 1945. Photograph: Courtesy of the artist
Ο ανδρόγυνος κόσμος της Κλωντ Καχούν στο National Portrait Gallery Facebook Twitter
At Claude Cahun's grave by Gillian Wearing 2015; Courtesy the artist Gillian Wearing, courtesy Maureen Paley, London, Regen Projects, Los Angeles and Tanya Bonakdar Gallery, New York
Ο ανδρόγυνος κόσμος της Κλωντ Καχούν στο National Portrait Gallery Facebook Twitter
Me as Mapplethorpe by Gillian Wearing, 2009. Photograph: © Gillian Wearing, courtesy Maureen Paley, London, Regen Projects, Los Angeles and Tanya Bonakdar Gallery, New York
Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT