ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας

0

«Η ιστορία μου ξεκινά από 4 ετών», είχε πει στο LIFO.gr ο Γιώργος Καραμποτάκης που είναι είναι 26 ετών, από τον Βόλο. «Η μητέρα μου, για να με κάνει να ξεχνιέμαι στο σπίτι και να ηρεμώ, μού αγόρασε ένα τεράστιο βιβλίο: Το Ο Άτλας του Διαστήματος. Σοβαρό βιβλίο για τα δεδομένα της ηλικίας μου γεμάτο τρομερές εικόνες από πλανήτες, κομήτες, γαλαξίες - σκέτη μαγεία. Μέχρι να φτάσω να τα ζήσω από κοντά θα περάσουν 20 χρόνια, όταν δηλαδή έκανα το μεγάλο βήμα να αγοράσω την Nikon d3100, μια απλή dslr που έγινε η προεξοχή του εαυτού μου την νύχτα. Αν και αυτή δεν έχει πολλές δυνατότητες και εγώ περιορισμένο χρόνο για να αφιερώσω, έζησα, ζω, και ελπίζω να ζήσω ξανά αυτά που είδα.»

Πριν κάποιο καιρό παρουσιάσαμε διάφορες αστροφωτογραφίες του.  

   

Το πρότζεκτ που παρουσιάζουμε σήμερα έχει βέβαια και πολλές φωτογραφίες του ουρανού, έχει όμως και της γης. Κυρίως επειδή το ορεινό χωριό που βρέθηκε τον ενέπνευσε. Λέει ο ίδιος: «Το Πετρίλο Καρδίτσας δεν είναι ένα ορεινό χωριό σαν όλα τα άλλα. Με έκανε να σκεφτώ, πόσο πιο δύσκολη είναι η ζωή στην πόλη όταν απλά επιβιώνουμε σε ένα αποδεδειγμένα ανθυγιεινό περιβάλλον, γεμάτο καρκινογόνα αέρια, ηχορύπανση και φωτορύπανση που μόνο κακό κάνουν στην ζωή μας. Μήπως κάνουμε κάτι λάθος; Μήπως για να γίνουμε ευτυχισμένοι χρειάζεται να γυρίσουμε στις ρίζες τους είδους μας, στο φυσικό περιβάλλον από το οποίο αποτραβηχτήκαμε; Εγώ τουλάχιστον γνώρισα μερικούς ανθρώπους εκεί έχουν συμφιλιωθεί με τη ζωή και αυτή τους χαρίζει το πιο απλό: την ευτυχία. Ξέρουν την σημασία της ζωής γιατί έχουν μάθει ότι είναι περαστική και ευάλωτη, κάθε δευτερόλεπτο που πέρνα σε εκείνο το μέρος. Όταν φτάσεις σε εκείνο το σημείο τότε καταλαβαίνεις τι πραγματικά αξίζει.»

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

«Η φύση που συνάντησα είναι μοναδική» συνεχίζει ο Καραμποτάκης. «Υψόμετρο 1.200 μέτρα περίπου, και μετά μία βόλτα στα 1.500 μέτρα σε ένα υπαίθριο στάβλο που κοιμήθηκα. Δεν ήταν εφτάστερο, αλλά ξενοδοχείο 1 δις αστεριών, μόνο εγώ και ο ουρανός. Δεν έκλεισα μάτι από την χαρά μου, τον χάζευα μέχρι τα σύννεφα να διαθλούν το φως τους παντού σαν μικρά θολά διαμάντια. Κάθε βράδυ περπατούσα στο δάσος, παρέα με τα πιο αγγελικά πλάσματα της Γης, τις πυγολαμπίδες, και κάθε έλατο έλαμπε λες κι ήταν Χριστούγεννα. Μα το πιο ωραίο ήταν ότι δίπλα σου πετούσαν αυτά τα πλάσματα σαν να σε καλωσορίζουν, σαν να θέλουν να δουν τι πλάσμα είσαι, να σου μιλήσουν, να σε πάνε στην ουτοπία τους, στο δάσος με το ρυάκι που το βράδυ πίνουν νερό εκατοντάδες από αυτά. Το βραδύ λοιπόν πέρα από αυτήν την όμορφη συνοδεία το μόνο που έπρεπε να κάνεις είναι να περπατήσεις κάτω από το αστροφώς που είναι τόσο ισχυρό που έβλεπα την σκιά μου από αυτό και τα έλατα σαν γίγαντες. Πανέμορφα βιώματα που πρέπει να ζήσουμε όλοι μέχρι να φύγουμε. Θέλω απλά να ευχαριστήσω τον Κωνσταντίνο Βασιλακάκο για την φιλοξενία και για τα μέρη που μας πήγε.»

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

Ο αστροφωτογράφος Γιώργος Καραμποτάκης δεν κοίταξε μόνο τον ουρανό του Πετρίλου Καρδίτσας Facebook Twitter

 

0

Άρης Δημοκίδης

Γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει. Ενδιαφέρεται για τα πάντα - και γράφει κυρίως γι' αυτά που του αρέσουν. (Κι έχει βγάλει 13 παιδικά βιβλία στις εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ