Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter

Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές.

0

Από τη στιγμή που εφευρέθηκαν οι φωτογραφικές μηχανές, περίπου πριν από διακόσια χρόνια, είναι γεγονός ότι οι αλλαγές που έχουν υποστεί τόσο σε επίπεδο ντιζάιν όσο και σε τεχνικές προδιαγραφές είναι σαρωτικές. Ως πρώτη φωτογραφική «μηχανή» μπορεί να θεωρηθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί (camera obscura) που στη μία άκρη διέθετε μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή.

Αν και οι πρώτες μηχανές ήταν ουσιαστικά μεγάλα ξύλινα κουτιά με «πρωτόγονους» φακούς κι ένα κάλυμμα από πάνω για τον έλεγχο του φωτός, σήμερα έχουν εξελιχθεί σε πραγματικά κομψοτεχνήματα, με τις δυνατότητές τους ασφαλώς να μην έχουν καμία σχέση συγκριτικά με αυτές του προηγούμενου αιώνα. Ωστόσο, οι τελευταίες είναι αυτές που βασικά πρωταγωνιστούν στην έκθεση «In Focus: The Camera», μια έκθεση με πραγματικά ιστορικές φωτογραφικές μηχανές που γίνεται στο J. Paul Getty Museum. 

Πέρα από τις θρυλικές μηχανές, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και μοναδικές λήψεις (πορτρέτα και αυτοπροσωπογραφίες) εξαιρετικά σημαντικών φωτογράφων.

Βέβαια, πέρα από τις θρυλικές μηχανές, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και μοναδικές λήψεις (πορτρέτα και αυτοπροσωπογραφίες) εξαιρετικά σημαντικών φωτογράφων, όπως οι Imogen Cunningham, Dorothea Lange, Lisette Model, Helmut Newton, Edward Steichen, Andy Warhol και Edward Weston. 

Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Camera obscura (ξύλο, μπρούτζος και γυαλί περ. 1750-1800) Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Daguerreotype/Wet-plate Camera (ξύλο, μπρούτζος και γυαλί, περ. 1851). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Camera box (ξύλο, γυαλί και μέταλλο 1860). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
August Semmendinger - Mammoth Plate Wet-Collodion Camera (ξύλο, μέταλλο, ύφασμα και γυαλί, 1874-1885). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, gift in memory of Beaumont Newhall
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Η πρώτη φωτογραφική μηχανή Kodak - The Kodak (ξύλο, δέρμα, μπρούτζος και γυαλί, 1888). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
John F. Collins - Kodak Ektra Camera (περ. 1930). Φωτο: J. Paul Getty Museum Gift of Nina and Leo Pircher
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Eastman Kodak Company - Kodak Bantam Special (1936). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Eastman Kodak Company - World War II “Matchbox” Spy Camera (μέταλλο και γυαλί, 1944). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Polaroid Corporation - Polaroid Land Camera Model 95 (δέρμα και ατσάλι, περ. 1948-1949). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Steineck Kamerawerk - Steineck ABC Wristwatch Camera (1949). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Hasselblad AB - Hasselblad wide angle camera (μέταλλο, τεχνητό δέρμα και γυαλί, 1954-1959). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Nippon Kogaku K.K. - Nikon “Reporter” large load 35mm camera (μετά το 1959). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Canon Inc. - Canon S 35mm camera with rare F2 lens (μέταλλο και γυαλί, 1946). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Polaroid Corporation - Polaroid SX-70 (μέταλλο, πλαστικό, δέρμα και γυαλί, 1972). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Capt. Horatio Ross [αυτοπορτρέτο] (1856-1859). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Underwood & Underwood - Φωτογραφίζοντας τη Νέα Υόρκη. Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Edward Weston - Αυτοπορτρέτο (1908). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
George Watson - Κάμερα σε τρίποδο (1920s). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Man Ray [Αυτοπορτρέτο] (1932). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Alma Lavenson [Αυτοπορτρέτο] (1932). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Πορτρέτο της Dorothea Lange (1937). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Walker Evans (1941). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Weegee (Arthur Fellig) (1940-1945). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Weegee, New York, 1945, Lisette Model (Αμερικανίδα φωτογράφος, γεννημένη στην Αυστρία, 1901-1983). Φωτο: J. Paul Getty Museum © Estate of Lisette Model, courtesy Baudoin Lebon/Keitelman
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Andreas Feininger - Ο φωτορεπόρτερ (1951), Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Imogen Cunningham - Αυτοπορτρέτο με τα εγγόνια (1955), Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Anthony Friedkin (1996), Φωτο: J. Paul Getty Museum

Info

Η έκθεση θα βρίσκεται στο J. Paul Getty Museum μέχρι και τις 5 Ιανουαρίου του 2020. 

Με πληροφορίες από Art Blart 

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI