Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter

Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι;

1
Κάτω από μπλε ουρανούς και δίπλα σε γαλάζιες θάλασσες ο Massimo Vitali φωτογραφίζει σύμφωνα με τα λόγια του "το εξωραϊσμένο ψέμα, τα σεξουαλικά υπονοούμενα, την εμπορευματοποίηση της αναψυχής, την παραπλανημένη αίσθηση της ευημερίας και τον άκαμπτο κομφορμισμό."

 

Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Cala Mariolu, Σαρδηνία 2014. ©Massimo Vitali

Cala Mariolu, Σαρδηνία 2014. ©Massimo Vitali

Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Catania, κάτω από το ηφαίστειο, Σικελία 2007. "Το 1995 ξεκίνησε το πρότζεκτ του Beach Series. Ο Μπερλουσκόνι μόλις είχε κερδίσει τις εκλογές", εξηγούσε στο περιοδικό W. " Ήμουν περίεργος για τους Ιταλούς που τον είχαν ψηφίσει και έτσι δοκιμάζοντας την μηχανή μου αποφάσισα να στραφώ προς τη θάλασσα και να κοιτάξω τους ανθρώπους". ©Massimo Vitali

Catania, κάτω από το ηφαίστειο, Σικελία 2007. "Το 1995 ξεκίνησε το πρότζεκτ του Beach Series. Ο Μπερλουσκόνι μόλις είχε κερδίσει τις εκλογές", εξηγούσε στο περιοδικό W. " Ήμουν περίεργος για τους Ιταλούς που τον είχαν ψηφίσει και έτσι δοκιμάζοντας την μηχανή μου αποφάσισα να στραφώ προς τη θάλασσα και να κοιτάξω τους ανθρώπους". ©Massimo Vitali

Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Spargi Cala, Κορσική 2013. Ο φωτογράφος γεννήθηκε στο Como το 1944 και εργάστηκε ως φωτορεπόρτερ στο Λονδίνο μέχρι που κάποια στιγμή έχασε το ενδιαφέρον του. "Γιατί να είναι μια αυτο-επιλεγμένη ομάδα ανθρώπων η μόνη που είναι σε θέση να μεταδώσει την πραγματικότητα;" είχε πει στο περιοδικό Fotographia. "Με την έλευση της ψηφιακής φωτογραφίας, ο καθένας μπορεί να γίνει φωτορεπόρτερ, και για μένα αυτός είναι ένα πολύ πιο σωστός τρόπος προσέγγισης της πραγματικότητας". ©Massimo Vitali
Spargi Cala, Κορσική 2013. Ο φωτογράφος γεννήθηκε στο Como το 1944 και εργάστηκε ως φωτορεπόρτερ στο Λονδίνο μέχρι που κάποια στιγμή έχασε το ενδιαφέρον του. "Γιατί να είναι μια αυτο-επιλεγμένη ομάδα ανθρώπων η μόνη που είναι σε θέση να μεταδώσει την πραγματικότητα;" είχε πει στο περιοδικό Fotographia. "Με την έλευση της ψηφιακής φωτογραφίας, ο καθένας μπορεί να γίνει φωτορεπόρτερ, και για μένα αυτός είναι ένα πολύ πιο σωστός τρόπος προσέγγισης της πραγματικότητας". ©Massimo Vitali
Ο φωτογράφος χρησιμοποιώντας μια κάμερα μεγάλου φορμά φωτογραφίζει από απόσταση το κύριο θέμα του: τις ιταλικές παραλίες που στις απεικονίσεις του ξεχειλίζουν από βαρεμάρα, χάυνωση και ηδονοβλεπτική διάθεση.
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Sacred Russian Pool, Τουρκία 2009. "Η παραλία είναι ένα συνηθισμένο μέρος όπου το καλύτερο και το χειρότερο, το κοινότυπο και το τετριμμένο συγχωνεύονται. Στην παραλία οι Ιταλοί παραδόξως αντιπροσωπευουν μια αθώα γυμνότητα, μια συμφιλίωση με τη φύση σε συνδυασμό με έναν αξιολύπητο ηδονισμό". ©Massimo Vitali
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Gulpiyuri, 2011. Ο Vitali ισχυρίζεται ότι με τις φωτογραφίες του απεικονίζει την αυτάρεσκη άποψη της ιταλικής κανονικότητας αναδεικνύοντας "την ωραιοποιημένη πλαστότητα, τα σεξουαλικά υπονοούμενα, την εμπορευματοποίηση της αναψυχής, την παραπλανημένη αίσθηση της ευημερίας και τον άκαμπτο κομφορμισμό."
Gulpiyuri, 2011. Ο Vitali ισχυρίζεται ότι με τις φωτογραφίες του απεικονίζει την αυτάρεσκη άποψη της ιταλικής κανονικότητας αναδεικνύοντας "το εξωραϊσμένο ψέμα, τα σεξουαλικά υπονοούμενα, την εμπορευματοποίηση της αναψυχής, την παραπλανημένη αίσθηση της ευημερίας και τον άκαμπτο κομφορμισμό."
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
©Massimo Vitali

©Massimo Vitali

Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Marina di Pietrasanta, Ιταλία 1994. "Φυσικά και χρησιμοποίησα ανθρώπους που είχα ήδη φωτογραφίσει για να βγάλω κάτι που μου αρέσει". είχε πει στο Sotheby’s". ©Massimo Vitali

Marina di Pietrasanta, Ιταλία 1994. "Φυσικά και χρησιμοποίησα ανθρώπους που είχα ήδη φωτογραφίσει για να βγάλω κάτι που μου αρέσει". είχε πει στο Sotheby's". ©Massimo Vitali

Άραγμα, χάυνωση απάθεια και ηδονισμός βρίσκουν τη θέση τους κάτω από τον καυτό ήλιο
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Porto Miggiano, Ιταλία 2011. "Αυτό που πραγματικά χαρακτηρίζει τις φωτογραφίες μου είναι μία συμπονετική σύγχυση και αυτό συνοψίζει τη χώρα μου, τους ανθρώπους της, το τοπίο της και τον χαρακτήρα της". ©Massimo Vitali
Porto Miggiano, Ιταλία 2011. "Αυτό που πραγματικά χαρακτηρίζει τις φωτογραφίες μου είναι μία συμπονετική σύγχυση και αυτό συνοψίζει τη χώρα μου, τους ανθρώπους της, το τοπίο της και τον χαρακτήρα της". ©Massimo Vitali
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Malbacco, Τοσκάνη, Ιταλία 2014. Όλο και περισσότερο όμως καθώς περνάει ο καιρός, το τοπίο γίνεται εξίσου σημαντικό όσο και οι άνθρωποι που βρίσκονται σ' αυτό: "Τα τελευταία δύο χρόνια, το τοπίο έχει παίξει πολύ σημαντικότερο ρόλο από ότι στο παρελθόν, γεγονός που αντανακλά την πολύπλοκη σχέση και ισορροπία μεταξύ των ανθρώπων και του φυσικού κόσμου". ©Massimo Vitali
Malbacco, Τοσκάνη, Ιταλία 2014. Όλο και περισσότερο όμως καθώς περνάει ο καιρός, το τοπίο γίνεται εξίσου σημαντικό όσο και οι άνθρωποι που βρίσκονται σ' αυτό: "Τα τελευταία δύο χρόνια, το τοπίο έχει παίξει πολύ σημαντικότερο ρόλο από ότι στο παρελθόν, γεγονός που αντανακλά την πολύπλοκη σχέση και ισορροπία μεταξύ των ανθρώπων και του φυσικού κόσμου". ©Massimo Vitali
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Lençois Lagoa do Peixe, Βραζιλία 2013. Τα τελευταία χρόνια ο φωτογράφος έχει διευρύνει το πρότζεκτ του και εκτός Ιταλίας. ©Massimo Vitali

Lençois Lagoa do Peixe, Βραζιλία 2013. Τα τελευταία χρόνια ο φωτογράφος έχει διευρύνει το πρότζεκτ του και εκτός Ιταλίας. ©Massimo Vitali

Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Lençois Laguna do Peixe, Βραζιλία 2013. Ο ίδιος αναφέρει ότι ο Gerhard Richter και οι ζωγράφοι της σχολής του Ντύσελντοφ υπήρξαν οι μεγαλύτερες επιρροές του όπως επίσης και οι μεγάλοι φωτογραφικοί καμβάδες του Andreas Gursky. ©Massimo Vitali

Lençois Laguna do Peixe, Βραζιλία 2013. Ο ίδιος αναφέρει ότι ο Gerhard Richter και οι ζωγράφοι της σχολής του Ντύσελντοφ υπήρξαν οι μεγαλύτερες επιρροές του όπως επίσης και οι μεγάλοι φωτογραφικοί καμβάδες του Andreas Gursky. ©Massimo Vitali

Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Cefalù Orange Yellow Blue, 2008. "Όταν κοιτάς ένα κλασικό πίνακα παρατηρείς ότι στον καμβά υπάρχουν διάφορα επίπεδα από ανθρώπους, στρατιώτες, βασιλιάδες, αγγέλους και στο τέλος τον Θεό με μερικά κομμάτια τοπίου εδώ και κει. Η ιδέα μου έχοντας μεγαλώσει μ' αυτό το πρότυπο ήταν να κάνω φωτογραφίες με ελάχιστα κενά. ©Massimo Vitali
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Lampedusa, Ιταλία 2012. Κάποιες εικόνες του αποτυπώνονται σε μαγιό του ακριβού εμπορικού σήματος Vilebrequin. ©Massimo Vitali
Lampedusa, Ιταλία 2012. Κάποιες εικόνες του αποτυπώνονται σε μαγιό του ακριβού εμπορικού σήματος Vilebrequin. ©Massimo Vitali
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Piscinão de Ramos, Βραζιλία 2013. "Προσπαθώ αν και δεν τα καταφέρνω 100%, να διατηρηθεί η ατομικότητα σε σχέση με τις μάζες ακόμα και όταν οι άνθρωποι στέκονται ο ένας δίπλα στον άλλον. Πρέπει να κάνουμε μία διάκριση. Κοιτάζοντας στο παρελθόν καταλαβαίνω ότι προσπάθησα να μην εστιάσω στις κοινές συμπεριφορές όπως π.χ. συμβαίνει σ' ένα ποδοσφαιρικό αγώνα. Προσπαθώ να φωτογραφίζω τη στιγμή όπου οι άνθρωποι εκφράζουν ελεύθερα την προσωπικότητα και ατομικότητά τους. ©Massimo Vitali
Οι Ιταλοί θα ξανακάνουν μπάνιο έτσι; Facebook Twitter
Lencois Achrome, Βραζιλία 2012. Παρ 'όλα αυτά, μερικές από τις πιο πρόσφατες φωτογραφίες του είναι από λίγο ώς εξ' ολοκλήρου ανθρωποελλειπτικές. Ίσως για να προκαταλάβει τη χρονική στιγμή που λόγω της περιβαλλοντικής κακοδιαχείρισης, οι άνθρωποι δεν είναι πλέον μέρος της φύσης. ©Massimo Vitali
Lencois Achrome, Βραζιλία 2012. Παρ΄ όλα αυτά, μερικές από τις πιο πρόσφατες φωτογραφίες του είναι από λίγο ώς εξ ολοκλήρου χωρίς ανθρώπους. Ίσως για να προκαταλάβει τη χρονική στιγμή που λόγω της περιβαλλοντικής κακοδιαχείρισης, οι άνθρωποι δεν θα είναι πλέον μέρος της φύσης. ©Massimo Vitali
Φωτογραφία
1

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Σωκράτης Μαυρομμάτης: «Στις επικρίσεις για τα έργα στην Ακρόπολη έγινε μια “κατάχρηση εξαπάτησης”»

Σωκράτης Μαυρομμάτης: «Στις επικρίσεις για τα έργα στην Ακρόπολη έγινε μια “κατάχρηση εξαπάτησης”»

Μια συζήτηση με τον επί σειρά ετών επικεφαλής φωτογράφο της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης για τις πρόσφατες εργασίες στον ιερό βράχο αφενός, που τόσο επικρίθηκαν, για την αρχαιολογική φωτογραφία, τον ρόλο, τις χρήσεις και τις ιδιαιτερότητές της από έναν κορυφαίο της εκπρόσωπο αφετέρου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους

Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Ο κορυφαίος Ευρωπαίος φωτογράφος έφτασε στην Τέχνη από τον πιο σύντομο δρόμο: την ανάγκη του να γίνει ένα με τους άλλους ανθρώπους. Η καλλιτεχνική του φιλοσοφία είναι το ίδιο απλή: Νοιώσε ― και δεν χρειάζεται να προσπαθείς ιδιαίτερα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Εκεί που κυβερνούν ακόμα οι γυναίκες: Η τελευταία μητριαρχία της Ευρώπης, σε εικόνες

Εκεί που κυβερνούν ακόμα οι γυναίκες: Η τελευταία μητριαρχία της Ευρώπης, σε εικόνες

Το φωτογραφικό λεύκωμα «Big Hearts, Strong Hands» αφηγείται την ιστορία των απομονωμένων νησιών Κίχνου στην Εσθονία και Manija στη Βαλτική. Συχνά θεωρείται η τελευταία μητριαρχική κοινωνία στην Ευρώπη, καθώς οι ηλικιωμένες γυναίκες εκεί φροντίζουν σχεδόν για τα πάντα στην ξηρά, ενώ οι άντρες τους ταξιδεύουν στη θάλασσα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Νυχτερινός περίπατος στην χριστουγεννιάτικη Αθήνα

Νυχτερινός περίπατος στην χριστουγεννιάτικη Αθήνα

Πολλοί παρομοιάζουν το πλήθος με ποτάμι. Κι έχουν δίκιο. Η Ερμού κι η Πανεπιστημίου είναι ποτάμια. Που μέσα τους μπαίνουμε και ποτέ δεν βγαίνουμε ίδιοι. Είτε συμμετέχουμε στη γιορτή είτε κάτι μάς κρατάει μελαγχολικούς και μόνους. Η πόλη μάς ψιθυρίζει: «Κουράγιο φίλε, κύλα μαζί μας, όλα κυλούν κι αλλάζουν...»
ΑΘΗΝΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ