Κάτω από μπλε ουρανούς και δίπλα σε γαλάζιες θάλασσες ο Massimo Vitali φωτογραφίζει σύμφωνα με τα λόγια του "το εξωραϊσμένο ψέμα, τα σεξουαλικά υπονοούμενα, την εμπορευματοποίηση της αναψυχής, την παραπλανημένη αίσθηση της ευημερίας και τον άκαμπτο κομφορμισμό."
Facebook Twitter Spargi Cala, Κορσική 2013. Ο φωτογράφος γεννήθηκε στο Como το 1944 και εργάστηκε ως φωτορεπόρτερ στο Λονδίνο μέχρι που κάποια στιγμή έχασε το ενδιαφέρον του. "Γιατί να είναι μια αυτο-επιλεγμένη ομάδα ανθρώπων η μόνη που είναι σε θέση να μεταδώσει την πραγματικότητα;" είχε πει στο περιοδικό Fotographia. "Με την έλευση της ψηφιακής φωτογραφίας, ο καθένας μπορεί να γίνει φωτορεπόρτερ, και για μένα αυτός είναι ένα πολύ πιο σωστός τρόπος προσέγγισης της πραγματικότητας". ©Massimo Vitali Spargi Cala, Κορσική 2013. Ο φωτογράφος γεννήθηκε στο Como το 1944 και εργάστηκε ως φωτορεπόρτερ στο Λονδίνο μέχρι που κάποια στιγμή έχασε το ενδιαφέρον του. "Γιατί να είναι μια αυτο-επιλεγμένη ομάδα ανθρώπων η μόνη που είναι σε θέση να μεταδώσει την πραγματικότητα;" είχε πει στο περιοδικό Fotographia. "Με την έλευση της ψηφιακής φωτογραφίας, ο καθένας μπορεί να γίνει φωτορεπόρτερ, και για μένα αυτός είναι ένα πολύ πιο σωστός τρόπος προσέγγισης της πραγματικότητας". ©Massimo Vitali
Ο φωτογράφος χρησιμοποιώντας μια κάμερα μεγάλου φορμά φωτογραφίζει από απόσταση το κύριο θέμα του: τις ιταλικές παραλίες που στις απεικονίσεις του ξεχειλίζουν από βαρεμάρα, χάυνωση και ηδονοβλεπτική διάθεση. Facebook Twitter Sacred Russian Pool, Τουρκία 2009. "Η παραλία είναι ένα συνηθισμένο μέρος όπου το καλύτερο και το χειρότερο, το κοινότυπο και το τετριμμένο συγχωνεύονται. Στην παραλία οι Ιταλοί παραδόξως αντιπροσωπευουν μια αθώα γυμνότητα, μια συμφιλίωση με τη φύση σε συνδυασμό με έναν αξιολύπητο ηδονισμό". ©Massimo Vitali Facebook Twitter Gulpiyuri, 2011. Ο Vitali ισχυρίζεται ότι με τις φωτογραφίες του απεικονίζει την αυτάρεσκη άποψη της ιταλικής κανονικότητας αναδεικνύοντας "την ωραιοποιημένη πλαστότητα, τα σεξουαλικά υπονοούμενα, την εμπορευματοποίηση της αναψυχής, την παραπλανημένη αίσθηση της ευημερίας και τον άκαμπτο κομφορμισμό." Gulpiyuri, 2011. Ο Vitali ισχυρίζεται ότι με τις φωτογραφίες του απεικονίζει την αυτάρεσκη άποψη της ιταλικής κανονικότητας αναδεικνύοντας "το εξωραϊσμένο ψέμα, τα σεξουαλικά υπονοούμενα, την εμπορευματοποίηση της αναψυχής, την παραπλανημένη αίσθηση της ευημερίας και τον άκαμπτο κομφορμισμό."
Άραγμα, χάυνωση απάθεια και ηδονισμός βρίσκουν τη θέση τους κάτω από τον καυτό ήλιο Facebook Twitter Porto Miggiano, Ιταλία 2011. "Αυτό που πραγματικά χαρακτηρίζει τις φωτογραφίες μου είναι μία συμπονετική σύγχυση και αυτό συνοψίζει τη χώρα μου, τους ανθρώπους της, το τοπίο της και τον χαρακτήρα της". ©Massimo Vitali Porto Miggiano, Ιταλία 2011. "Αυτό που πραγματικά χαρακτηρίζει τις φωτογραφίες μου είναι μία συμπονετική σύγχυση και αυτό συνοψίζει τη χώρα μου, τους ανθρώπους της, το τοπίο της και τον χαρακτήρα της". ©Massimo Vitali
Facebook Twitter Malbacco, Τοσκάνη, Ιταλία 2014. Όλο και περισσότερο όμως καθώς περνάει ο καιρός, το τοπίο γίνεται εξίσου σημαντικό όσο και οι άνθρωποι που βρίσκονται σ' αυτό: "Τα τελευταία δύο χρόνια, το τοπίο έχει παίξει πολύ σημαντικότερο ρόλο από ότι στο παρελθόν, γεγονός που αντανακλά την πολύπλοκη σχέση και ισορροπία μεταξύ των ανθρώπων και του φυσικού κόσμου". ©Massimo Vitali Malbacco, Τοσκάνη, Ιταλία 2014. Όλο και περισσότερο όμως καθώς περνάει ο καιρός, το τοπίο γίνεται εξίσου σημαντικό όσο και οι άνθρωποι που βρίσκονται σ' αυτό: "Τα τελευταία δύο χρόνια, το τοπίο έχει παίξει πολύ σημαντικότερο ρόλο από ότι στο παρελθόν, γεγονός που αντανακλά την πολύπλοκη σχέση και ισορροπία μεταξύ των ανθρώπων και του φυσικού κόσμου". ©Massimo Vitali
Facebook Twitter Cefalù Orange Yellow Blue, 2008. "Όταν κοιτάς ένα κλασικό πίνακα παρατηρείς ότι στον καμβά υπάρχουν διάφορα επίπεδα από ανθρώπους, στρατιώτες, βασιλιάδες, αγγέλους και στο τέλος τον Θεό με μερικά κομμάτια τοπίου εδώ και κει. Η ιδέα μου έχοντας μεγαλώσει μ' αυτό το πρότυπο ήταν να κάνω φωτογραφίες με ελάχιστα κενά. ©Massimo Vitali Facebook Twitter Lampedusa, Ιταλία 2012. Κάποιες εικόνες του αποτυπώνονται σε μαγιό του ακριβού εμπορικού σήματος Vilebrequin. ©Massimo Vitali Lampedusa, Ιταλία 2012. Κάποιες εικόνες του αποτυπώνονται σε μαγιό του ακριβού εμπορικού σήματος Vilebrequin. ©Massimo Vitali
Facebook Twitter Piscinão de Ramos, Βραζιλία 2013. "Προσπαθώ αν και δεν τα καταφέρνω 100%, να διατηρηθεί η ατομικότητα σε σχέση με τις μάζες ακόμα και όταν οι άνθρωποι στέκονται ο ένας δίπλα στον άλλον. Πρέπει να κάνουμε μία διάκριση. Κοιτάζοντας στο παρελθόν καταλαβαίνω ότι προσπάθησα να μην εστιάσω στις κοινές συμπεριφορές όπως π.χ. συμβαίνει σ' ένα ποδοσφαιρικό αγώνα. Προσπαθώ να φωτογραφίζω τη στιγμή όπου οι άνθρωποι εκφράζουν ελεύθερα την προσωπικότητα και ατομικότητά τους. ©Massimo Vitali Facebook Twitter Lencois Achrome, Βραζιλία 2012. Παρ 'όλα αυτά, μερικές από τις πιο πρόσφατες φωτογραφίες του είναι από λίγο ώς εξ' ολοκλήρου ανθρωποελλειπτικές. Ίσως για να προκαταλάβει τη χρονική στιγμή που λόγω της περιβαλλοντικής κακοδιαχείρισης, οι άνθρωποι δεν είναι πλέον μέρος της φύσης. ©Massimo Vitali Lencois Achrome, Βραζιλία 2012. Παρ΄ όλα αυτά, μερικές από τις πιο πρόσφατες φωτογραφίες του είναι από λίγο ώς εξ ολοκλήρου χωρίς ανθρώπους. Ίσως για να προκαταλάβει τη χρονική στιγμή που λόγω της περιβαλλοντικής κακοδιαχείρισης, οι άνθρωποι δεν θα είναι πλέον μέρος της φύσης. ©Massimo Vitali