Oι ουλές της γης Facebook Twitter

Oι ουλές της γης

0
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Εγκαταλελειμμένο λατομείο γρανίτη στο Rock of Ages Quarry, Βερμόντ, ΗΠΑ, 1991. Οι αεροφωτογραφίες του Burtynsky αποδεικνύουν τη βιομηχανική παρέμβαση στο τοπίο. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Ανοιχτό ορυχείο χαλκού στο Logan Lake, Καναδάς, 2008. Ο Burtynsky έχει φωτογραφίσει όλο τον κόσμο, από την Ισλανδία ως την Κίνα, και εντατικότερα τη Βόρεια Αμερική. Για τις φωτογραφήσεις του χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο drones, ώστε να πετύχει την τέλεια λήψη. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Στο Δέλτα του ποταμού Κολοράντο, Μεξικό, 2012. Προλογίζοντας το βιβλίο Essential Elements, ο William A Ewing γράφει: «Ενώ ο Burtynsky αναγνωρίζει τα συλλογικά επιτεύγματά μας, μας υπενθυμίζει το σκληρό τίμημα που πληρώνουμε για την αχαλίνωτη συλλογή πλούτου». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Προάστια και λατομείο βόρεια του Λας Βέγκας, ΗΠΑ, 2007. Φωτογραφία: Edward Burtynsky. Και όπως γράφει ο Joshua Schuster σε άλλο συνοδευτικό σημείωμα του βιβλίου: «Οι φωτογραφίες του Burtynsky προκαλούν μια έκρηξη ψυχικής αναγνώρισης και αποξένωσης ταυτόχρονα: Ξέρω ότι αυτός είναι ο κόσμος μου, αλλά πώς είναι δυνατόν όντως να είναι;». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Ορυχείο στην Αριζόνα των ΗΠΑ, 2012. Ο Burtynsky με τις φωτογραφίες του υπενθυμίζει ότι η φύση δεν είναι αιώνια αλλά εύπλαστη υπό το καθοδηγητικό χέρι της ανθρωπότητας – και ίσως οι άνθρωποι κάνουμε τα πράγματα χειρότερα. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Εγκαταλελειμμένες καλλιέργειες γαρίδας στο δέλτα του ποταμού Κολοράντο, Μεξικό, 2012.Σε μια συνέντευξή του στην Guardian ο φωτογράφος εξηγεί: «Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή της ιστορίας, όπου αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε τα όρια της ανθρώπινης επεκτατικότητας και πόσα μπορεί ακόμα να αντέξει ο πλανήτης. Φτάνουμε στη κορύφωση της παραγωγής πετρελαίου, της υπεραλίευσης και της υπερεκτροφής ζώων, και η απόδειξη όλων αυτών είναι εμφανής στο τοπίο. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Προάστια, Λας Βέγκας, Νεβάδα, ΗΠΑ, 2007. Οι φωτογραφίες του Burtynsky είναι συχνά αναμφισβήτητα όμορφες παρά τις καταστροφικές διαδικασίες που απεικονίζουν, δημιουργώντας, όπως λέει ο επιμελητής της έκθεσης Ric Spencer, «μια σύγκρουση ηθικής και αισθητικής... μια πολιτική ένταση που μπορεί να προκαλέσει αντίδραση». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Λίμνη Lefroy στη δυτική Αυστράλια, 2007. Οι εικόνες έχουν διαμορφωθεί έτσι, ώστε η προοπτική να είναι εντελώς επίπεδη, για να υπάρχει, σύμφωνα με τα λόγια του Burtynsky, μια «δημοκρατική κατανομή φωτός και χώρου σε όλο το πεδίο». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Κίτρινος Ποταμός, Κίνα, 2011. Όπως λέει ο Schuster, η καταστροφή έχει κάτι σαγηνευτικό. Ακόμα και σήμερα τα παιδιά όταν παίζουν δεν χάνουν την ευκαιρία να χτίζουν φράγματα νερού και με την πρώτη ευκαιρία να τα καταστρέφουν. Αυτό το πρωτογενές αίσθημα που τα παρακινεί να κατασκευάζουν τοπία τα σπρώχνει επίσης και να τα καταστρέφουν. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Λίμνη τελμάτων φωσφόρου, Φλόριντα, ΗΠΑ. Με αυτή την εντυπωσιακή λήψη του ο Edward Burtynsky κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ο φωτογράφος που καταγράφει την αρνητική επίδραση της ανθρώπινης δραστηριότητας στον πλανήτη. Το καινούριο του βιβλίο, Edward Burtynsky: Essential Elements, κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Thames & Hudson. Οι φωτογραφίες παρουσιάζονται στην έκθεση Salt Pans and Essential Elements στη Flowers Gallery του Λονδίνο, από τις 16 Σεπτεμβρίου ως τις 29 Οκτωβρίου. Φωτογραφία: Edward Burtynsky. Courtesy: Flowers Gallery, London / Metivier Gallery, Toronto
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ