Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter

Οι τελευταίοι Μασάι

1
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

Όταν συναντιούνται εκτός της περιοχής τους οι Μασάι εντοπίζουν ο ένας τον άλλον μέσα από μικρές λεπτομέρειες. Ένα βραχιόλι από χρωματιστές χάντρες ή ένα χαμένο μπροστινό δόντι μπορούν να χρησιμεύσουν ως μέσα αναγνώρισης. Η Namuncha, η κοινότητα των Μασάι στην Κένυα, βρίσκεται στην άκρη της περιοχής των Μασάι και τα μέλη της μερικές φορές αναφέρονται στους εαυτούς τους ως "οι τελευταίοι Μασάι". «Ακούγεται αστείο αλλά αυτός ο σαρκαστικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους εαυτούς κρύβει και την δυσοίωνη προφητεία της εξαφάνισής τους, του υποβιβασμού των παραδόσεών τους σε κάτι αποκλειστικά γραφικό», λέει ο Γάλλος φωτογράφος Adrien Blondel.

Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

«Έμεινα για λίγο χρόνο στην Namuncha πριν από οκτώ χρόνια. Είχα πάει εκεί για να τραβήξω φωτογραφίες για τους ίδιους στο πλαίσιο της προώθησης της περιοχής ως τουριστικής ατραξιόν. Επέστρεψα το 2016 με σκοπό να γυρίσω ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους. Ο σκοπός αυτού του πρότζεκτ ήταν να καταγραφεί η καθημερινή τους ζωή, η κουλτούρα και οι παραδόσεις τους που απειλούνται από την αδυσώπητη παγκομσιοποίηση. Ταυτόχρονα έκανα και αυτή τη σειρά φωτογραφιών θέλωντας να δείξω ότι οι Μασάι είναι ήσυχοι άνθρωποι που θέλουν να συνεχίσουν να ζουν έχοντας τη δική τους αντίληψη του χρόνου και αγωνίζονται να κρατήσουν τις παραδόσεις τους ζωντανές παρά την σιωπηλή αλλά συνεχόμενη απειλή της ισοπέδωσης του πολιτισμού τους».

Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel


Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel


Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

Oι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr από τον δημιουργό τους για αποκλειστική χρήση.

Δείτε περισσότερα από τον Adrien Blondel εδώ.

1

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Φωτογραφία / Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Τα «πειρατικά» του πορτρέτα, τα στιγμιότυπα τεμπέλικης ανεμελιάς στις ετοιμόρροπες προβλήτες του West Side αποτελούν μαρτυρία μιας εποχής και μιας κοινότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια