Ο Mick Jagger υπήρξε, δίχως αμφιβολία, τουλάχιστον για τις δεκαετίες του '60 και '70, ένα από τα πιο φωτογενή πλάσματα στη γη. Η αντισυμβατική ομορφιά του και η μουσική του ιδιοφυΐα, σε συνδυασμό με τις αμίμητες ικανότητές του στα λάιβ και το στιλ του, τον έκαναν το απόλυτο αντικείμενο του πόθου. Πράγματι, υπάρχει ανεξάντλητο φωτογραφικό υλικό από εκείνα τα χρυσά χρόνια του frontman των Rolling Stones, όμως λίγες εικόνες έχουν καταφέρει να αιχμαλωτίσουν τόσο τέλεια την ουσία του, όσο εκείνες που τράβηξε ο Βρετανός φωτογράφος Cecil Beaton. Αυτές τις μέρες, μια έκθεση στην γκαλερί Sotheby's στο Λονδίνο δίνει την ευκαιρία στο κοινό να επανεκτιμήσει μερικές από τις πιο εμβληματικές λήψεις του Beaton, που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της περιβόητης ταινίας Performance του 1968, σε σκηνοθεσία David Cammell και Nicolas Roeg.
«Ο Beaton σπάνια θαύμαζε τους ανθρώπους που φωτογράφιζε, όμως είχε ενθουσιαστεί απόλυτα με τον Jagger» εξηγεί η Joanna Ling, υπεύθυνη του Αρχείου Cecil Beaton. Ο φωτογράφος και ο τραγουδιστής γνωρίστηκαν στο Boudin Ball τον Φεβρουάριο του 1966, όπου ο Beaton αυτόματα γοητεύτηκε ιδιαίτερα από τον Jagger. Την επόμενη χρονιά έπεσε πάνω στους Stones σε ένα ταξίδι του στο Μαρακές, όπου τράβηξε τις πρώτες φωτογραφίες του Jagger, κάποιες υγρές πόζες με στενά μαγιό δίπλα σε μια πισίνα. «Είχα ενθουσιαστεί με τις λεπτές γραμμές και τα βαθουλώματα του κορμιού του. Χέρια, πόδια, στόμα, όλα πολύ μεγάλα. Είναι όμορφος και άσχημος, αρρενωπός και θηλυπρεπής μαζί» περιέγραφε τότε ο φωτογράφος.
Τα επόμενα χρόνια ο Beaton φωτογράφισε τον Jagger πολλές φορές. Αυτές οι συνεργασίες ήταν το αποτέλεσμα ενός αμοιβαίου θαυμασμού, όπως περιγράφει η Ling, και ο φωτογράφος προσκαλούσε τον ροκ σταρ στα σπίτια του στο Λονδίνο και στο Wiltshire. Έτσι, όταν προσκλήθηκε να αναλάβει φωτογραφικά το παρασκήνιο αυτού που θα γινόταν το ερμηνευτικό ντεμπούτο το Jagger, ο Beaton, που πάντα έψαχνε τον ηδονισμό, άδραξε την ευκαιρία. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο συν-σκηνοθέτης του Performance David Cammell ενθάρρυνε το καστ και το συνεργείο να κάνουν χρήση ναρκωτικών και να αναπτύξουν σεξουαλικές σχέσεις για να δημιουργήσουν τον απαραίτητο αέρα «ακολασίας».
Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να κυκλοφορήσει η ταινία που, παρά το πετσόκομμα στο μοντάζ, παρέμεινε αυστηρώς ακατάλληλη. Μάλιστα, ο Jagger και η συμπρωταγωνίστριά του Anita Pallenberg, που τότε διατηρούσε σχέση με το έτερο μέλος των Rolling Stones, τον Keith Richards, λέγεται ότι ξεπέρασαν τα όρια στο γύρισμα μιας σκηνής σεξ, πράγμα που προκάλεσε την οργή του Richards. «Η Marianne Faithfull (που αντικαταστάθηκε από την Pallenberg, όταν έμεινε έγκυος) αποκάλεσε την ταινία "ψυχοσεξουαλικό εργαστήριο", χαρακτηρισμός που κατά κάποιο τρόπο όντως την περιγράφει. Το πόσα από όλα αυτά συνέβησαν πραγματικά και πόσα είναι μύθος, αποτελεί κομμάτι της διαχρονικής γοητείας της» αναφέρει η Ling.
Οι φωτογραφίες του Cecil Beaton από τα γυρίσματα της ταινίας Performance θα εκτίθενται στο Sotheby's S|2 μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου.
Με πληροφορίες από το AnOtherMag
σχόλια