Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter

Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο

0
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Ο Mick Jagger στο Performance, Οκτώβριος 1968. Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s

Ο Mick Jagger υπήρξε, δίχως αμφιβολία, τουλάχιστον για τις δεκαετίες του '60 και '70, ένα από τα πιο φωτογενή πλάσματα στη γη. Η αντισυμβατική ομορφιά του και η μουσική του ιδιοφυΐα, σε συνδυασμό με τις αμίμητες ικανότητές του στα λάιβ και το στιλ του, τον έκαναν το απόλυτο αντικείμενο του πόθου. Πράγματι, υπάρχει ανεξάντλητο φωτογραφικό υλικό από εκείνα τα χρυσά χρόνια του frontman των Rolling Stones, όμως λίγες εικόνες έχουν καταφέρει να αιχμαλωτίσουν τόσο τέλεια την ουσία του, όσο εκείνες που τράβηξε ο Βρετανός φωτογράφος Cecil Beaton. Αυτές τις μέρες, μια έκθεση στην γκαλερί Sotheby's στο Λονδίνο δίνει την ευκαιρία στο κοινό να επανεκτιμήσει μερικές από τις πιο εμβληματικές λήψεις του Beaton, που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της περιβόητης ταινίας Performance του 1968, σε σκηνοθεσία David Cammell και Nicolas Roeg.

«Ο Beaton σπάνια θαύμαζε τους ανθρώπους που φωτογράφιζε, όμως είχε ενθουσιαστεί απόλυτα με τον Jagger» εξηγεί η Joanna Ling, υπεύθυνη του Αρχείου Cecil Beaton. Ο φωτογράφος και ο τραγουδιστής γνωρίστηκαν στο Boudin Ball τον Φεβρουάριο του 1966, όπου ο Beaton αυτόματα γοητεύτηκε ιδιαίτερα από τον Jagger. Την επόμενη χρονιά έπεσε πάνω στους Stones σε ένα ταξίδι του στο Μαρακές, όπου τράβηξε τις πρώτες φωτογραφίες του Jagger, κάποιες υγρές πόζες με στενά μαγιό δίπλα σε μια πισίνα. «Είχα ενθουσιαστεί με τις λεπτές γραμμές και τα βαθουλώματα του κορμιού του. Χέρια, πόδια, στόμα, όλα πολύ μεγάλα. Είναι όμορφος και άσχημος, αρρενωπός και θηλυπρεπής μαζί» περιέγραφε τότε ο φωτογράφος.

Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s

Τα επόμενα χρόνια ο Beaton φωτογράφισε τον Jagger πολλές φορές. Αυτές οι συνεργασίες ήταν το αποτέλεσμα ενός αμοιβαίου θαυμασμού, όπως περιγράφει η Ling, και ο φωτογράφος προσκαλούσε τον ροκ σταρ στα σπίτια του στο Λονδίνο και στο Wiltshire. Έτσι, όταν προσκλήθηκε να αναλάβει φωτογραφικά το παρασκήνιο αυτού που θα γινόταν το ερμηνευτικό ντεμπούτο το Jagger, ο Beaton, που πάντα έψαχνε τον ηδονισμό, άδραξε την ευκαιρία. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο συν-σκηνοθέτης του Performance David Cammell ενθάρρυνε το καστ και το συνεργείο να κάνουν χρήση ναρκωτικών και να αναπτύξουν σεξουαλικές σχέσεις για να δημιουργήσουν τον απαραίτητο αέρα «ακολασίας».

Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να κυκλοφορήσει η ταινία που, παρά το πετσόκομμα στο μοντάζ, παρέμεινε αυστηρώς ακατάλληλη. Μάλιστα, ο Jagger και η συμπρωταγωνίστριά του Anita Pallenberg, που τότε διατηρούσε σχέση με το έτερο μέλος των Rolling Stones, τον Keith Richards, λέγεται ότι ξεπέρασαν τα όρια στο γύρισμα μιας σκηνής σεξ, πράγμα που προκάλεσε την οργή του Richards. «Η Marianne Faithfull (που αντικαταστάθηκε από την Pallenberg, όταν έμεινε έγκυος) αποκάλεσε την ταινία "ψυχοσεξουαλικό εργαστήριο", χαρακτηρισμός που κατά κάποιο τρόπο όντως την περιγράφει. Το πόσα από όλα αυτά συνέβησαν πραγματικά και πόσα είναι μύθος, αποτελεί κομμάτι της διαχρονικής γοητείας της» αναφέρει η Ling.

Οι φωτογραφίες του Cecil Beaton από τα γυρίσματα της ταινίας Performance θα εκτίθενται στο Sotheby's S|2 μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου.

Με πληροφορίες από το AnOtherMag

Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s
Όταν ο Cecil Beaton φωτογράφισε τον Mick Jagger στο αυστηρώς ακατάλληλο κινηματογραφικό του ντεμπούτο Facebook Twitter
Φωτο: Cecil Beaton, courtesy of Sotheby’s


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ