Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman Facebook Twitter

Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman

0
Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman Facebook Twitter
"Woodlawn Plantation House", Λουιζιάνα 1941. © Edward Weston / Huntington Library, Art Collections and Botanical Gardens / Center for Creative Photography, Arizona Board of Regents.

  

Το 1941 ο κορυφαίος Αμερικανός φωτογράφος Edward Weston (1886-1958), ανέλαβε μια πολύ ενδιαφέρουσα αποστολή. Του ανατέθηκε από το Limited Editions Club να βρει και να φωτογραφίσει τα «αληθινά πρόσωπα και τα αληθινά τοπία της Αμερικής» για την πολυτελή έκδοση της επικής ποιητικής συλλογής του Walt Whitman, Leaves of Grass (Φύλλα Χλόης). 

Ο Weston ξεκίνησε φιλοδοξώντας να κάνει κάτι πολύ περισσότερο από καλές φωτογραφίες που θα ταίριαζαν με τους στίχους του ποιητή. Ήθελε να δημιουργήσει εικόνες που θα εμπεριείχαν το όραμα του Whitman για την Αμερική. Το βιβλίο ήταν τελικά μια αποτυχία ωστόσο ο Weston πίστευε ότι είχε κάνει μερικές από τις καλύτερες φωτογραφίες του.

 Η έκθεση Real American Places: Edward Weston & Leaves of Grass που εγκαινιάστηκε στις 22 Οκτωβρίου στην Huntington Library, Art Collections, and Botanical Gardens στο San Marino, της Καλιφόρνια, παρουσιάζει 25 από τις εκατοντάδες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από τον Weston σ' αυτό το οκτάμηνο ταξίδι του σε πολλές περιοχές των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης, κ. James Glisson η Αμερική του Weston είναι λιγότερο πληθωρική από αυτή του Whitman. Οι πλούσιες σε λεπτομέρειες εικόνες του "που περιλαμβάνουν τις φθαρμένες επιφάνειες των καθημερινών πραγμάτων-τα ανθρώπινα πρόσωπα, τα κτήρια, τους τάφους- όλα μαζί αποτελούν σημάδι της ηλικίας του έθνους και του χρόνου που περνά". 

Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman Facebook Twitter
© Edward Weston / Huntington Library, Art Collections and Botanical Gardens / Center for Creative Photography, Arizona Board of Regents.
Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman Facebook Twitter
"Λευκή άμμος, Νέο Μεξικό" 1941. © Edward Weston / Huntington Library, Art Collections and Botanical Gardens / Center for Creative Photography, Arizona Board of Regents.
Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman Facebook Twitter
"Η γέφυρα του Brooklyn" 1941. © Edward Weston / Huntington Library, Art Collections and Botanical Gardens / Center for Creative Photography, Arizona Board of Regents.s)
Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman Facebook Twitter
"Ο κ. Brown Jones," Τζόρτζια 1941. © Edward Weston / Huntington Library, Art Collections and Botanical Gardens / Center for Creative Photography, Arizona Board of Regents.
Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman Facebook Twitter
"Νέα Ορλεάνη", 1941. © Edward Weston / Huntington Library, Art Collections and Botanical Gardens / Center for Creative Photography, Arizona Board of Regents.
Όταν ο Edward Weston φωτογράφιζε για τα «Φύλλα Χλόης» του Whitman Facebook Twitter
"Gulf Oil, λιμάνι Arthur, Τέξας" 1941 © Edward Weston / Huntington Library, Art Collections and Botanical Gardens / Center for Creative Photography, Arizona Board of Regents.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT