Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter

Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70

3

Έχοντας στο σακίδιο τους τις ανέσεις του Δυτικού κόσμου και τις νεανικές τους προσδοκίες ατρόμητοι και ονειροπόλοι Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι naifs οδηγήθηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και '70 στην Νότια Ασία. Μέσα από ένα ανεπίσημα οργανωμένο δίκτυο φτηνών ξενώνων και λεωφορείων γνωστό ως Hippie Trail, επιδίωξαν να γνωρίσουν εμπειρίες κυρίως συνυφασμένες με τη φτώχεια, την ελευθερία, και ίσως με μια αίσθηση κινδύνου, και να βρεθούν σ' έναν κόσμο που κανείς δεν ξέρει το όνομά τους. Όλοι τους ήλπιζαν να βρουν ένα είδος πνευματικότητας -και ναρκωτικών- για να δώσουν στην αστική τους ύπαρξη μια άλλη διάσταση. Από την Τουρκία μέχρι το Ιράν, το Αφγανιστάν, το Νεπάλ και την Ινδία, οι νεαροί αυτοί ταξιδιώτες βρήκαν προσωρινή ανακούφιση στα τοπικά έθιμα και τις νοοτροπίες του Παγκόσμιου Νότου, επιβιώνοντας χάρη στα δυνατά τους νομίσματα. Οι ίδιοι αυτοκαλούνταν οι "Ατρόμητοι" και για μία δεκαετία -πριν οι γεοπολιτικές καταστάσεις καταστήσουν αυτές τις περιοχές εχθρικές για τους Δυτικούς-  απολάμβαναν τον ήλιο και την αίσθηση μιας διαφορετικής ταυτότητας στον μετά την δεκαετία του '60 κόσμο. Το Hippie Trail ήταν η τελευταία αναλαμπή της αντικουλτούρας τους.

Το 1971 το Paris Match έστειλε τον φωτογράφο Jack Garofalo για να δει από κοντά και να καταγράψει τις περιπέτειες των δυτικών νεαρών. Οι φωτογραφίες του αποτυπώνουν τον ιδεαλισμό αλλά και τον κόπο, το δέος και τις τρυφερές στιγμές που μοιράζονται οι νέοι ταξιδιώτες στο μονοπάτι τους. Ο Garofalo εκθέτει επίσης τη αφέλειά που εμπεριέχει η πίστη τους στην εξωτική αυθεντικότητα που στην καλύτερη περίπτωση είναι λανθασμένη και, στη χειρότερη μια παράλογη εκδήλωση πολιτιστικής ανυπαρξίας. —Μαρούσα Θωμά

Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Ένα ζευγάρι από τη Γαλλία και την Αυστραλία περπατούν σε παραλία της Γκόα. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Πορτρέτο ενός χίπι, του ‘Sadou’ στο Varanasi, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Ένας ταξιδιώτης διαβάζει ενώ γύρω του άποροι Ινδοί κοιμούνται στο πάτωμα, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Σε έναν λόφο με θέα το Kathmandu, ένας μοναχός από το Θιβέτ μιλάει για τον Βουδισμό σε μία ομάδα νεαρών. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Χίπις από τη Βοστώνη, ντυμένοι με τοπικές ενδυμασίες παίζουν pungi—ένα μουσικό όργανο που χρησιμοποιούν οι γητευτές φιδιών. Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Νεαρή σε φυτεία μαριχουάνας στο Κατμαντού, Νεπάλ, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Ομάδα Γάλλων καπνίζουν χασίς στο δωμάτιο του ξενοδοχείου τους στην Καμπούλ, Αφγανιστάν, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Χίπι ετοιμάζεται να χτυπήσει ηρωίνη σε μία παραλία στη Γκόα, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Τρεις ταξιδιώτες σε μπαρ στη Γκόα, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Ζευγάρι κάνει μπάνιο σε χωριό της Γκόα, Ινδία, 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Αμερικάνοι ταξιδιώτες του Hippie Trail από τη Βοστώνη, στο Βαρανάσι της Ινδίας το 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Στεφανωμένη με λουλούδια, καπνίζοντας χασίς και κρατώντας μια γάτα μία νεαρή κάθεται με ντόπιους σε εστιατόριο στην Ινδία. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Νεαροί ντυμένοι με αφγανικές ενδυμασίες σε πανηγύρι στην Καμπούλ το 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Μία ομάδα από χίπις στην οροφή ενός λεωφορείου στην Καμπούλ, Αφγανιστάν 1971. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match
Τα χίπικα, μποέμικα ταξίδια της δεκαετίας του '70 Facebook Twitter
Μια νεαρή κάνει γυμνή μπάνιο στο Γάγγη. Φωτογραφία: Jack Garofalo/Paris Match

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 11.8.2017

Φωτογραφία
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Τι εποχές!!!!!To Varanasi συνεχίζει να έχει μία ατμόσφαιρα πολύ ιδιαίτερη και αξίζει πραγματικά να το επισκευτεί κάποιος.Οσο για τη Goa...τι να λέμε...ξεχάστε την..μαζικός τουρισμός κι΄αγιος ο Θεός και φυσικά πολύ αλκοόλ και drugs.
Στη Goa πάντα υπήρχε αλκοόλ και ναρκωτικά και είναι η Μέκκα των ψυχεδελικών πάρτι από την δεκαετία του 70 εως και σήμερα και όποιος πάει εκεί πάει αποκλειστικά γι αυτό, οπότε είναι πολύ άκυρο αυτό που λες (ξεχάστε την και μαζικός τουρισμός).