Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Bottle Melted and Deformed by Atomic Bomb Heat, Radiation, and Fire, Nagasaki” (1961)
0

 

Τον περασμένο μήνα πέθανε ο φωτογράφος Shomei Tomatsu, σε ηλικία ογδόντα δύο ετών στη Νάχα της Okinawa, αφήνοντας πίσω του τις πολύ ισχυρές, σύνθετες εικόνες του. Ο Ferdinand Brueggemann από την γκαλερί Priska Pasquer στην Κολωνία, είπε: "Τα καλύτερα έργα του τραβούν αμέσως τον θεατή, αλλά, ταυτόχρονα, τον προκαλούν να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες, κάτω από την επιφάνεια. Μια πιο βαθιά εξέταση αποκαλύπτει βαθύτερες σημασίες, οι οποίες μπορεί να είναι προσωπικές, πολιτιστικές, πολιτικές, ή ιστορικές."

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled,” από τη σειρά “Protest, Tokyo” (1969)

 

Κατά την τελευταία δεκαετία ο φωτογράφος είχε μόνο μια σημαντική ατομική έκθεση στο μουσείο SF-ΜΟΜΑ που έπειτα ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη, την Ουάσιγκτον και την Ελβετία. Ο Tomatsu ήταν ένας αυτοδίδακτος φωτογράφος. Στα τέλη της δεκαετίας του '50, συμμετείχε στην έκθεση "Eyes of Ten", και με πέντε από τους άλλους φωτογράφους που συμμετείχαν (Eikoh Hosoe, Kikuji Kawada, Ikko Narahara, Akira Sato, Akira Tanno), ίδρυσε το πρακτορείο VIVO - κέντρο της ιαπωνικής φωτογραφίας κατά τη δεκαετία του '60.

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Prostitute” (1957)

 

Τα μεγάλα έργα του Tomatsu περιλαμβάνουν φωτογραφίες από την αμερικανική κατοχή και την επακόλουθη αμερικανοποίηση της Ιαπωνίας όπως  το "Hiroshima-Nagasaki Document", στο οποίο ο ίδιος και ο Ken Domon φωτογράφισαν τα επακόλουθα της ατομικής βόμβας, της βίας στους δρόμους και της ζωής των μαθητών στο Shinjuku του Τόκιο.

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Hibakusha Tsuyo Kataoka, Nagasaki” (1961)

 

 

"Ο Tomatsu ήταν ένας πολύ σημαντικός μέντορας των νεότερων Ιαπώνων φωτογράφων" λέει ο Brueggemann. "Κατά τη γνώμη μου, στο μέλλον, ο Tomatsu θα γίνει γνωστός όχι μόνο ως ένας Ιάπωνας φωτογράφος αλλά ως ένας από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής του."

 

Τα έργα του Tomatsu εκτίθενται αυτήν την περίοδο στην Galerie Priska Pasquer, στην Κολωνία, και μπορεί να τα δει κανείς και στη Νέα Υόρκη, ως μέρος της έκθεσης του Metropolitan Museum of Art με τίτλο "Tokyo 1955-1970: A New Avant-Garde".

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Yokosuka),” από τη σειρά “Chewing Gum and Chocolate” (1959)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Tokyo),” από τη σειρά “Chewing Gum and Chocolate” (1960)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Bottle Melted and Deformed by Atomic Bomb Heat, Radiation, and Fire, Nagasaki” (1961)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Yokosuka),” από τη σειρά “Chewing Gum and Chocolate” (1966)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Ishiki, Aichi),” από τη σειρά “Floods and Japanese” (1966)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Japan World Exposition” (1969)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Coca-cola, Tokyo” (1969)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Hateruma-jima, Okinawa),” από τη σειρά “The Pencil of the Sun” (1971)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Naha, Okinawa),” από τη σειρά “The Pencil of the Sun” (1973)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Okinawa City” (1979)

 

 

 

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT