Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Bottle Melted and Deformed by Atomic Bomb Heat, Radiation, and Fire, Nagasaki” (1961)
0

 

Τον περασμένο μήνα πέθανε ο φωτογράφος Shomei Tomatsu, σε ηλικία ογδόντα δύο ετών στη Νάχα της Okinawa, αφήνοντας πίσω του τις πολύ ισχυρές, σύνθετες εικόνες του. Ο Ferdinand Brueggemann από την γκαλερί Priska Pasquer στην Κολωνία, είπε: "Τα καλύτερα έργα του τραβούν αμέσως τον θεατή, αλλά, ταυτόχρονα, τον προκαλούν να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες, κάτω από την επιφάνεια. Μια πιο βαθιά εξέταση αποκαλύπτει βαθύτερες σημασίες, οι οποίες μπορεί να είναι προσωπικές, πολιτιστικές, πολιτικές, ή ιστορικές."

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled,” από τη σειρά “Protest, Tokyo” (1969)

 

Κατά την τελευταία δεκαετία ο φωτογράφος είχε μόνο μια σημαντική ατομική έκθεση στο μουσείο SF-ΜΟΜΑ που έπειτα ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη, την Ουάσιγκτον και την Ελβετία. Ο Tomatsu ήταν ένας αυτοδίδακτος φωτογράφος. Στα τέλη της δεκαετίας του '50, συμμετείχε στην έκθεση "Eyes of Ten", και με πέντε από τους άλλους φωτογράφους που συμμετείχαν (Eikoh Hosoe, Kikuji Kawada, Ikko Narahara, Akira Sato, Akira Tanno), ίδρυσε το πρακτορείο VIVO - κέντρο της ιαπωνικής φωτογραφίας κατά τη δεκαετία του '60.

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Prostitute” (1957)

 

Τα μεγάλα έργα του Tomatsu περιλαμβάνουν φωτογραφίες από την αμερικανική κατοχή και την επακόλουθη αμερικανοποίηση της Ιαπωνίας όπως  το "Hiroshima-Nagasaki Document", στο οποίο ο ίδιος και ο Ken Domon φωτογράφισαν τα επακόλουθα της ατομικής βόμβας, της βίας στους δρόμους και της ζωής των μαθητών στο Shinjuku του Τόκιο.

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Hibakusha Tsuyo Kataoka, Nagasaki” (1961)

 

 

"Ο Tomatsu ήταν ένας πολύ σημαντικός μέντορας των νεότερων Ιαπώνων φωτογράφων" λέει ο Brueggemann. "Κατά τη γνώμη μου, στο μέλλον, ο Tomatsu θα γίνει γνωστός όχι μόνο ως ένας Ιάπωνας φωτογράφος αλλά ως ένας από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής του."

 

Τα έργα του Tomatsu εκτίθενται αυτήν την περίοδο στην Galerie Priska Pasquer, στην Κολωνία, και μπορεί να τα δει κανείς και στη Νέα Υόρκη, ως μέρος της έκθεσης του Metropolitan Museum of Art με τίτλο "Tokyo 1955-1970: A New Avant-Garde".

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Yokosuka),” από τη σειρά “Chewing Gum and Chocolate” (1959)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Tokyo),” από τη σειρά “Chewing Gum and Chocolate” (1960)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Bottle Melted and Deformed by Atomic Bomb Heat, Radiation, and Fire, Nagasaki” (1961)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Yokosuka),” από τη σειρά “Chewing Gum and Chocolate” (1966)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Ishiki, Aichi),” από τη σειρά “Floods and Japanese” (1966)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Japan World Exposition” (1969)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Coca-cola, Tokyo” (1969)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Hateruma-jima, Okinawa),” από τη σειρά “The Pencil of the Sun” (1971)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Untitled (Naha, Okinawa),” από τη σειρά “The Pencil of the Sun” (1973)

 

Το υστερόγραφο του Shomei Tomatsu Facebook Twitter
“Okinawa City” (1979)

 

 

 

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ