Τασούλας: Ψάχνουμε χώρο για το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου

Τασούλας: Ψάχνουμε χώρο για το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου Facebook Twitter
1

Χώρο για να τοποθετήσει το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου ψάχνει το υπ. Πολιτισμού, σύμφωνα με την απάντηση του κ. Τασούλα σε ερώτηση 25 βουλευτών της Ν.Δ. σχετικά με την τύχη του αγάλματος που κατασκευάστηκε επί δημαρχίας Ντόρας Μπακογιάννη και παραμένει στο εργαστήριο του καλλιτέχνη που το φιλοτέχνησε.

Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, χωρίς να παραγνωρίζει τις δυσκολίες που δημιουργεί η έλλειψη διαθέσιμου ανοιχτού δημόσιου χώρου, στο κέντρο της Αθήνας, ευελπιστεί ότι θα βρεθεί ο κατάλληλος χώρος για να τοποθετηθεί ο έφιππος ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου», αναφέρει ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας, σε έγγραφό του, που διαβιβάστηκε στη Βουλή.

 Όπως ειδικότερα αναφέρει ο κ. Τασούλας, «το 1993, με πρωτοβουλία της τότε υπουργού Πολιτισμού Ντόρας Μπακογιάννη, φιλοτεχνήθηκε από τον αείμνηστο ακαδημαϊκό και γλύπτη Ιωάννη Παππά έφιππος ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος αφού αγοράστηκε από το ΥΠΠΟ εν συνεχεία έγινε δώρο στον δήμο Αθηναίων, με σκοπό τη μελλοντική ανέγερσή του σε κατάλληλο δημόσιο χώρο της πρωτεύουσας».

Ο υπουργός αναφέρει και την πρόταση να τοποθετηθεί ο ανδριάντας σε χώρο πλησίον του ηλεκτρικού σταθμού  Θησείου, η οποία «δεν έγινε αποδεκτή από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο με ομόφωνη γνωμοδότησή του τον Απρίλιο του 2012, διότι η εγκατάσταση ενός γλυπτού μεγάλων διαστάσεων δεν αναδεικνύεται στον περιορισμένο χώρο της πλατείας Θησείου και δεν συνάδει με τα μνημεία του περιβάλλοντος χώρου.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Η τοποθέτηση ενός αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αθήνα δεν είναι εύκολη υπόθεση.Γιά το δικό μου φαντασιακό, ο ήρωας ξεκίνησε από την πατρίδα του την Μακεδονία, διέσχισε την Ελλάδα και κατευθύνθηκε στην Ανατολή γιά να την κατακτήσει και να την λαμπρύνει. Άρα η Αθήνα γιά εκείνον ήταν ένα πέρασμα, βεβαίως από πόλη-φάρο του τότε Ελληνισμού. Τον "βλέπω" έφιππο σε μιά από τις πλαγιές των λόφων της Αθήνας δίπλα στους αρχαιολογικούς χώρους, να μπορεί να φαίνεται από μακριά με φόντο τον ουρανό. Το άγαλμα χωρίς συμβατικό βάθρο, αλλά σε τεχνητό ή φυσικό βράχο.Σίγουρα όχι σε πλατεία, ή αστικοποιημένο σύγχρονο περίγυρο.