Τιμή ρεκόρ για πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι - Πουλήθηκε για 92,2 εκατ. δολάρια

Τιμή ρεκόρ για πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι - Πουλήθηκε για 92,2 εκατ. δολάρια Facebook Twitter
Τον πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι, που εικονίζει ένα νεαρό άνδρα να κρατάει μια εικόνα, διεκδικούσαν δύο συλλέκτες. EPA/JUSTIN LANE
0

Στην τιμή ρεκόρ των 92,2 εκατομμυρίων δολαρίων πουλήθηκε ένας πίνακας του διακεκριμένου ζωγράφου της Αναγέννησης, Σάντρο Μποτιτσέλι, σε δημοπρασία από τον οίκο Sotheby's.

Τον πίνακα, που εικονίζει ένα νεαρό άνδρα να κρατάει μια εικόνα, διεκδικούσαν δύο συλλέκτες και τελικά κατακυρώθηκε σε εκείνον που πρόσφερε 80 εκατομμύρια δολάρια, στα οποία θα προστεθούν οι φόροι και η προμήθεια του οίκου δημοπρασιών.


Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή που έχει δοθεί για πίνακα από τον Μάιο του 2019, όταν πουλήθηκαν οι «Θημωνιές» του Κλοντ Μονέ έναντι 110 εκατομμυρίων δολαρίων. Η υψηλότερη τιμή για πίνακα του Μποτιτσέλι ήταν τα 10,4 εκατ. δολάρια που δόθηκαν το 2013 για το έργο «Η Παρθένος με το Θείο Βρέφος και τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή».

Τιμή ρεκόρ για πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι - Πουλήθηκε για 92,2 εκατ. δολάρια Facebook Twitter
«Η Γέννηση της Αφροδίτης», ο διασημότερος πίνακας του Σάντρο Μποτιτσέλι, στην Uffizi Gallery της Φλωρεντίας. EPA/CLAUDIO GIOVANNINI

Δεν είναι γνωστό ποιο πρόσωπο εικονίζεται στον πίνακα, ωστόσο οι ειδικοί πιστεύουν ότι ενδέχεται να πρόκειται για κάποιο μέλος της πανίσχυρης φλωρεντινής οικογένειας των Μεδίκων. Επιπλέον δεν φέρει χρονολογία, εκτιμάται όμως ότι φιλοτεχνήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1480.

Το έργο ανήκε στον Νεοϋορκέζο μεγιστάνα των ακινήτων, Σέλντον Σόλοου που το είχε αγοράσει το 1982 έναντι 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων και είχε εκτεθεί πολλές φορές σε διάφορα μουσεία.

Ο Σόλοου πέθανε στα μέσα Νοεμβρίου και η οικογένειά του αρχικά σκεφτόταν να ιδρύσει ένα μουσείο στη Νέα Υόρκη για να στεγάσει τη συλλογή του, αλλά τελικά η προσπάθεια δεν ευοδώθηκε.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ