Εθισμοί, τραγωδίες και ανατριχιαστικές αποκαλύψεις: Τα απομνημονεύματα της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ

Εθισμοί, τραγωδίες και ανατριχιαστικές αποκαλύψεις: Τα απομνημονεύματα της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ Facebook Twitter
Ο Έλβις Πρίσλεϊ με τη σύζυγό του Πρισίλα και την 4 ημερών κόρη τους Λίζα Μαρί στις 5 Φεβρουαρίου 1968 στο Μέμφις του Τενεσί. Φωτ.: Michael Ochs Archives/Getty Images/Ideal Image
0

ΤΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ είναι πολλαπλώς αποκαλυπτικά. Μόνο οι γάμοι (με πρόσωπα όπως ο Μάικλ Τζάκσον και ο Νίκολας Κέιτζ) και τα ναρκωτικά (μεταξύ άλλων, εθίστηκε αγρίως στα οπιοειδή μετά από την καισαρική τομή που έκανε για να γεννήσει τα δίδυμα παιδιά της) θα αρκούσαν ίσως, όλα αυτά καταγράφονται όμως πριν από τις ακόμα πιο ανατριχιαστικές αποκαλύψεις για την αυτοκτονία του γιου της Μπέν Κίου το 2020 (όπως γράφει, κράτησε το πτώμα του σε ξηρό πάγο στο σπίτι της στην Καλιφόρνια για δύο μήνες).

Όταν η ηθοποιός κόρη της, Ράιλι Κίου, γράφει ότι θέλει η μητέρα της να βγαίνει από τις σελίδες των απομνημονευμάτων ως ένας «τρισδιάστατος χαρακτήρας», είναι βέβαιο ότι το εννοεί.

Το βιβλίο, που έχει τίτλο From Here to the Great Unknown και συνυπογράφεται από την Κίου, προέκυψε από λεπτομερείς μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις που πήρε από τη μητέρα της λίγο πριν από τον θάνατό της σε ηλικία 54 ετών το 2023. Τα λόγια της ίδιας της Κίου εμφανίζονται (με διαφορετική γραμματοσειρά) σποραδικά στις σελίδες του βιβλίου, πιο συχνά προς το τέλος.

Μπορεί να ήταν πρόθυμη να τα πει όλα αυτά στο υλικό που συγκέντρωσε η κόρη της, είναι σίγουρο όμως ότι ήθελε να δημοσιευτούν όλα αυτά; Δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Πριν από όλα αυτά, όμως, μεταφερόμαστε στην παιδική ηλικία της Πρίσλεϊ, της κακομαθημένης μικρής πριγκίπισσας της έπαυλης Graceland στο Μέμφις του Τενεσί, που κοιμόταν σ’ ένα κρεβάτι σε σχήμα χάμπουργκερ και ταξίδευε με ένα αεροπλάνο που έφερε το όνομά της.

Κλασικό κοριτσάκι του μπαμπά, ακόμη και μετά το διαζύγιο του Έλβις από τη μητέρα της, την Πρισίλα, η Λίζα Μαρί έκανε βόλτες στις απέραντες εγκαταστάσεις της Graceland με το δικό της αμαξάκι του γκολφ, ενώ κάθε τόσο απειλούσε ότι θα απολύσει και κάποιον από το προσωπικό.

Ο Έλβις αποτελεί την κυρίαρχη φιγούρα σ’ αυτά τα αποσπάσματα καθώς τον παρακολουθούμε να συνοδεύει την κόρη του στο τρενάκι του λούνα παρκ με ένα όπλο στη θήκη ή να πυροβολεί φίδια στο γρασίδι. Ήταν από καιρό εθισμένος σε διάφορα χάπια και η Λίζα Μαρί τον είχε βρει κάποιες φορές λιπόθυμο στο πάτωμα. Ήταν εκεί την ημέρα που πέθανε ο πατέρας της και τον είδε να μεταφέρεται έξω από την έπαυλη: «Είδα το κεφάλι του, είδα το σώμα του, είδα τις πιτζάμες του, είδα τις κάλτσες του στο κάτω μέρος του φορείου». Η Λίζα Μαρί ήταν τότε εννέα ετών.

Τι αντίκτυπο μπορεί να είχαν όλα αυτά σε ένα παιδί; Στα επόμενα χρόνια, έδωσε η ίδια την απάντηση με το συνηθισμένο εφηβικό κοκτέιλ κυνισμού και επαναστατικότητας: πολλά ναρκωτικά κάθε είδους, εκτός από ηρωίνη («οτιδήποτε μπορούσα να καταπιώ, να σνιφάρω, να φάω, να μυρίσω») και φριχτοί γκόμενοι, ένας από τους οποίους ενορχήστρωνε την παρουσία των παπαράτσι όποτε έβγαιναν.

Όπως γράφει, είχε τρομακτικές ανασφάλειες ως η κόρη του «βασιλιά». Όταν τελικά στράφηκε και η ίδια προς τη μουσική, έκανε τα πάντα για να μην ακούγεται σαν τον πατέρα της.

Ούτε και με τη μητέρα της ένιωθε κοντά. Ο Έλβις γνώρισε την Πρισίλα όταν εκείνη ήταν 14 ετών («ήταν μια διαφορετική εποχή», γράφει η Λίζα Μαρί, σημειώνοντας ότι δεν έκαναν σεξ μέχρι να γίνει 18 η μητέρα της).

Η Πρισίλα αναδύεται από αυτές τις σελίδες ως μια βασίλισσα των πάγων από τον αμερικανικό Νότο. Γράφει για τον θάνατο του Έλβις: «Ήταν ένα διπλό χτύπημα: εκείνος πέθανε κι εγώ ξέμεινα μαζί της».

Όταν εντάχθηκαν και οι δύο τους στη Σαϊεντολογία, η Λίζα Μαρί ένιωσε ότι η Πρισίλα την «εγκατέλειπε» εκεί. Αργότερα υπήρξε ανακωχή, αλλά, όπως λέει, ποτέ δεν ένιωσε πραγματική συμφιλίωση: «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι είμαι σκύλα γιατί δυστυχώς έχω κληρονομήσει την ψυχρότητα της μάνας μου».

Εθισμοί, τραγωδίες και ανατριχιαστικές αποκαλύψεις: Τα απομνημονεύματα της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ Facebook Twitter
Η Πρισίλα Πρίσλεϊ, η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ και η Ράιλι Κίου, Μάιος 2015.

Η πιο υγιής σχέση της ήταν με τον πατέρα της Ράιλι και του Μπεν (τον Ντάνι Κίου) με τον οποίον παρέμειναν φίλοι μέχρι το τέλος. Η σχέση της με τον Κέιτζ αντιμετωπίζεται με σύντομο και σχετικά διακριτικό και ευγενικό τρόπο στο βιβλίο, αντίθετα από τον γάμο της με τον Μάικλ Τζάκσον στα μέσα της δεκαετίας του '90.

Η ίδια παραμερίζει πάντως τις κατηγορίες περί παιδικής κακοποίησης («Δεν είδα ποτέ κάτι τέτοιο – εγώ προσωπικά θα τον είχα σκοτώσει αν τον είχα δει»). Εκείνος της είχε αποκαλύψει ότι ήταν παρθένος («μου είπε ότι η Μαντόνα είχε προσπαθήσει να τον φλερτάρει μια φορά, αλλά δεν έγινε τίποτα») και ότι ενδιαφερόταν για εκείνη σεξουαλικά.

Αργότερα όμως, η Λίζα Μαρί θα αρχίσει να αμφιβάλλει για τον Τζάκσον, ο οποίος είχε επίσης προβλήματα με τα ναρκωτικά. Είχε επίσης διαρκώς διαθέσιμο τον δικό του προσωπικό αναισθησιολόγο. Γράφει ότι υποπτευόταν επίσης πως θα την εγκατέλειπε μόλις του έκανε τα παιδιά που εκείνος τόσο ποθούσε: «Ήταν πολύ χειριστικός και υπολογιστικός».

Συμβαίνουν και άλλα πολλά τραγικά και ευτράπελα, καθώς υποκύπτει στα οπιοειδή και μπαινοβγαίνει σε κέντρα αποτοξίνωσης. Αλλά είναι τα αποσπάσματα για το πτώμα του γιου της που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν έχεις παραισθήσεις («Νομίζω ότι θα τρόμαζε πάρα πολύ οποιονδήποτε άλλον να διατηρεί τον γιο του έτσι κοντά του – αλλά όχι εμένα») – ειδικά στο σημείο που καλεί έναν tattoo artist να της κάνει τατουάζ και όταν εκείνος την ρωτάει «τι είδους», τον οδηγεί στο πτώμα του Μπεν και του δείχνει ένα τατουάζ στο νεκρό χέρι του.

Διαβάζοντας όλα αυτά, προκαλείται ίσως μια ανησυχητική σκέψη στον αναγνώστη. Μπορεί να ήταν πρόθυμη να τα πει όλα αυτά στο υλικό που συγκέντρωσε η κόρη της, είναι σίγουρο όμως ότι ήθελε να δημοσιευτούν όλα αυτά; Δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Είναι επίσης εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο η Κίου μοιάζει σχεδόν να εκλιπαρεί τον αναγνώστη να κατανοήσει και να αγαπήσει τη μητέρα της, όσο και η ίδια. Τελικά, πρόκειται για ένα βιβλίο που βασίζεται στη θλίψη και στο πένθος: Της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ για τον πατέρα και τον γιο της, αλλά και μιας κόρης (της Ράιλι Κίου) για τη μητέρα της.

Με στοιχεία από The Guardian

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαριάννα Κορομηλά «Η Μαρία των Μογγόλων»

Το Πίσω Ράφι / Για όλες τις Μαρίες που «δωρίστηκαν» σε βαρβάρους και άξεστους

Ψάχνοντας και γράφοντας για τη Μαρία των Μογγόλων, η Μαριάννα Κορομηλά ήρθε αντιμέτωπη με όλες εκείνες τις παραγνωρισμένες γυναικείες μορφές της Ιστορίας. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ανένταχτο και φεμινιστικό βιβλίο που συζητήθηκε έντονα μόλις κυκλοφόρησε.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«O Γιάννης Χρήστου δεν είναι ο "αναρχικός" που νόμιζαν κάποιοι κάποτε»

Βιβλίο / «O Γιάννης Χρήστου δεν είναι ο "αναρχικός" που νόμιζαν κάποιοι κάποτε»

Ο ιδιοφυής μουσικός έφυγε αναπάντεχα στα 44 του, αφήνοντας πίσω του ανεκπλήρωτα σχέδια. Ο Αλέξανδρος Αδαμόπουλος, ο οποίος ουσιαστικά δεν τον γνώρισε ποτέ, αλλά η ζωή τα έφερε έτσι ώστε να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διάσωση του έργου του, υπογράφει σήμερα το πιο ενημερωμένο βιβλίο για εκείνον.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου γράφει έργα του φανταστικού για τους ακραία ρεαλιστικούς καιρούς μας

Portraits 2025 / Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου γράφει έργα του φανταστικού για τους ακραία ρεαλιστικούς καιρούς μας

Η ολοκλήρωση της περίφημης «Τριλογίας του Δράκου της Πρέσπας» αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια από τις πιο απρόβλεπτες, ουσιαστικές και συνεπείς συγγραφείς μας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CHECK GIA 3/1 εκδόσεις δωμα

Portraits 2025 / Εκδόσεις Δώμα: «Θέλαμε να δούμε αν το κοινό μας θα ανταποκριθεί σε πιο βαριά πράγματα ή αν θα μας γυρίσει την πλάτη»

Μετά από εφτά χρόνια λειτουργίας και εξήντα προσεκτικά επιλεγμένους τίτλους, η Μαριλένα Καραμολέγκου και ο Θάνος Σαμαρτζής εξακολουθούν να πειραματίζονται, σαν να προτείνουν βιβλία σε φίλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Claude Pujade-Renaud

Το Πίσω Ράφι / «Οι γυναίκες του λαθροθήρα»: Μια εντελώς διαφορετική οπτική σε ένα θρυλικό ερωτικό τρίγωνο

Η Claude Pujade-Renaud ανατέμνει την ιστορία της σχέσης του Τεντ Χιουζ με τη Σίλβια Πλαθ και την Άσια Ουέβιλ δημιουργώντας ένα ερεθιστικό ψηφιδωτό από δεκάδες διαφορετικές αφηγήσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Τζον Ρ. Ρ. Τόλκιν: Ο άρχοντας του δευτερεύοντος κόσμου

Βιβλίο / Τζον Ρ. Ρ. Τόλκιν: Ο άρχοντας του δευτερεύοντος κόσμου

Κι αν η Μέση Γη εξυψώθηκε στη φαντασμαγορία που όλοι γνωρίζουμε μέσα απ’ τις ταινίες του Πίτερ Τζάκσον, δεν ξεχνάμε ποτέ εκείνη τη στιγμή της πρώτης βραδινής ανάγνωσης, των απρόσμενων αράδων που σχημάτισαν αμέσως ένα σύμπαν αυτονόητο.
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Ο Ερρίκος Σοφράς μιλά για τα «Σονέτα» του Σαίξπηρ: «Θεωρώ το ποίημα έναν οργανισμό ζωντανό, αιμάτινο»

Βιβλίο / Ο Ερρίκος Σοφράς μιλά για τα «Σονέτα» του Σαίξπηρ: «Θεωρώ το ποίημα έναν οργανισμό ζωντανό, αιμάτινο»

Η νέα, εμπλουτισμένη και αναθεωρημένη έκδοση των «Σονέτων» από τους Αντίποδες, σε μετάφραση Ερρίκου Σοφρά, αναδεικνύει τη διαρκή ανάγκη του ποιητή για ελευθερία και καινοτομία, που φτάνει να καταργεί ακόμα και τις ποιητικές και κοινωνικές συμβάσεις.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Οι 10 συν 2 ξένοι τίτλοι της χρονιάς

Βιβλίο / 12 μεταφρασμένα βιβλία που ξεχώρισαν το 2024

Mια millennial συγραφέας και το μεταφεμινιστικό της μυθιστόρημα, η μεταφορά ενός κλασικού βιβλίου σε graphic novel, αυτοβιογραφίες, η επανασύνδεση της ανθρώπινης και της φυσικής ιστορίας σε 900 σελίδες: αυτοί είναι οι ξένοι τίτλοι που ξεχωρίσαμε τη χρονιά που πέρασε.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ