Εθισμοί, τραγωδίες και ανατριχιαστικές αποκαλύψεις: Τα απομνημονεύματα της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ

Εθισμοί, τραγωδίες και ανατριχιαστικές αποκαλύψεις: Τα απομνημονεύματα της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ Facebook Twitter
Ο Έλβις Πρίσλεϊ με τη σύζυγό του Πρισίλα και την 4 ημερών κόρη τους Λίζα Μαρί στις 5 Φεβρουαρίου 1968 στο Μέμφις του Τενεσί. Φωτ.: Michael Ochs Archives/Getty Images/Ideal Image
0

ΤΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ είναι πολλαπλώς αποκαλυπτικά. Μόνο οι γάμοι (με πρόσωπα όπως ο Μάικλ Τζάκσον και ο Νίκολας Κέιτζ) και τα ναρκωτικά (μεταξύ άλλων, εθίστηκε αγρίως στα οπιοειδή μετά από την καισαρική τομή που έκανε για να γεννήσει τα δίδυμα παιδιά της) θα αρκούσαν ίσως, όλα αυτά καταγράφονται όμως πριν από τις ακόμα πιο ανατριχιαστικές αποκαλύψεις για την αυτοκτονία του γιου της Μπέν Κίου το 2020 (όπως γράφει, κράτησε το πτώμα του σε ξηρό πάγο στο σπίτι της στην Καλιφόρνια για δύο μήνες).

Όταν η ηθοποιός κόρη της, Ράιλι Κίου, γράφει ότι θέλει η μητέρα της να βγαίνει από τις σελίδες των απομνημονευμάτων ως ένας «τρισδιάστατος χαρακτήρας», είναι βέβαιο ότι το εννοεί.

Το βιβλίο, που έχει τίτλο From Here to the Great Unknown και συνυπογράφεται από την Κίου, προέκυψε από λεπτομερείς μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις που πήρε από τη μητέρα της λίγο πριν από τον θάνατό της σε ηλικία 54 ετών το 2023. Τα λόγια της ίδιας της Κίου εμφανίζονται (με διαφορετική γραμματοσειρά) σποραδικά στις σελίδες του βιβλίου, πιο συχνά προς το τέλος.

Μπορεί να ήταν πρόθυμη να τα πει όλα αυτά στο υλικό που συγκέντρωσε η κόρη της, είναι σίγουρο όμως ότι ήθελε να δημοσιευτούν όλα αυτά; Δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Πριν από όλα αυτά, όμως, μεταφερόμαστε στην παιδική ηλικία της Πρίσλεϊ, της κακομαθημένης μικρής πριγκίπισσας της έπαυλης Graceland στο Μέμφις του Τενεσί, που κοιμόταν σ’ ένα κρεβάτι σε σχήμα χάμπουργκερ και ταξίδευε με ένα αεροπλάνο που έφερε το όνομά της.

Κλασικό κοριτσάκι του μπαμπά, ακόμη και μετά το διαζύγιο του Έλβις από τη μητέρα της, την Πρισίλα, η Λίζα Μαρί έκανε βόλτες στις απέραντες εγκαταστάσεις της Graceland με το δικό της αμαξάκι του γκολφ, ενώ κάθε τόσο απειλούσε ότι θα απολύσει και κάποιον από το προσωπικό.

Ο Έλβις αποτελεί την κυρίαρχη φιγούρα σ’ αυτά τα αποσπάσματα καθώς τον παρακολουθούμε να συνοδεύει την κόρη του στο τρενάκι του λούνα παρκ με ένα όπλο στη θήκη ή να πυροβολεί φίδια στο γρασίδι. Ήταν από καιρό εθισμένος σε διάφορα χάπια και η Λίζα Μαρί τον είχε βρει κάποιες φορές λιπόθυμο στο πάτωμα. Ήταν εκεί την ημέρα που πέθανε ο πατέρας της και τον είδε να μεταφέρεται έξω από την έπαυλη: «Είδα το κεφάλι του, είδα το σώμα του, είδα τις πιτζάμες του, είδα τις κάλτσες του στο κάτω μέρος του φορείου». Η Λίζα Μαρί ήταν τότε εννέα ετών.

Τι αντίκτυπο μπορεί να είχαν όλα αυτά σε ένα παιδί; Στα επόμενα χρόνια, έδωσε η ίδια την απάντηση με το συνηθισμένο εφηβικό κοκτέιλ κυνισμού και επαναστατικότητας: πολλά ναρκωτικά κάθε είδους, εκτός από ηρωίνη («οτιδήποτε μπορούσα να καταπιώ, να σνιφάρω, να φάω, να μυρίσω») και φριχτοί γκόμενοι, ένας από τους οποίους ενορχήστρωνε την παρουσία των παπαράτσι όποτε έβγαιναν.

Όπως γράφει, είχε τρομακτικές ανασφάλειες ως η κόρη του «βασιλιά». Όταν τελικά στράφηκε και η ίδια προς τη μουσική, έκανε τα πάντα για να μην ακούγεται σαν τον πατέρα της.

Ούτε και με τη μητέρα της ένιωθε κοντά. Ο Έλβις γνώρισε την Πρισίλα όταν εκείνη ήταν 14 ετών («ήταν μια διαφορετική εποχή», γράφει η Λίζα Μαρί, σημειώνοντας ότι δεν έκαναν σεξ μέχρι να γίνει 18 η μητέρα της).

Η Πρισίλα αναδύεται από αυτές τις σελίδες ως μια βασίλισσα των πάγων από τον αμερικανικό Νότο. Γράφει για τον θάνατο του Έλβις: «Ήταν ένα διπλό χτύπημα: εκείνος πέθανε κι εγώ ξέμεινα μαζί της».

Όταν εντάχθηκαν και οι δύο τους στη Σαϊεντολογία, η Λίζα Μαρί ένιωσε ότι η Πρισίλα την «εγκατέλειπε» εκεί. Αργότερα υπήρξε ανακωχή, αλλά, όπως λέει, ποτέ δεν ένιωσε πραγματική συμφιλίωση: «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι είμαι σκύλα γιατί δυστυχώς έχω κληρονομήσει την ψυχρότητα της μάνας μου».

Εθισμοί, τραγωδίες και ανατριχιαστικές αποκαλύψεις: Τα απομνημονεύματα της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ Facebook Twitter
Η Πρισίλα Πρίσλεϊ, η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ και η Ράιλι Κίου, Μάιος 2015.

Η πιο υγιής σχέση της ήταν με τον πατέρα της Ράιλι και του Μπεν (τον Ντάνι Κίου) με τον οποίον παρέμειναν φίλοι μέχρι το τέλος. Η σχέση της με τον Κέιτζ αντιμετωπίζεται με σύντομο και σχετικά διακριτικό και ευγενικό τρόπο στο βιβλίο, αντίθετα από τον γάμο της με τον Μάικλ Τζάκσον στα μέσα της δεκαετίας του '90.

Η ίδια παραμερίζει πάντως τις κατηγορίες περί παιδικής κακοποίησης («Δεν είδα ποτέ κάτι τέτοιο – εγώ προσωπικά θα τον είχα σκοτώσει αν τον είχα δει»). Εκείνος της είχε αποκαλύψει ότι ήταν παρθένος («μου είπε ότι η Μαντόνα είχε προσπαθήσει να τον φλερτάρει μια φορά, αλλά δεν έγινε τίποτα») και ότι ενδιαφερόταν για εκείνη σεξουαλικά.

Αργότερα όμως, η Λίζα Μαρί θα αρχίσει να αμφιβάλλει για τον Τζάκσον, ο οποίος είχε επίσης προβλήματα με τα ναρκωτικά. Είχε επίσης διαρκώς διαθέσιμο τον δικό του προσωπικό αναισθησιολόγο. Γράφει ότι υποπτευόταν επίσης πως θα την εγκατέλειπε μόλις του έκανε τα παιδιά που εκείνος τόσο ποθούσε: «Ήταν πολύ χειριστικός και υπολογιστικός».

Συμβαίνουν και άλλα πολλά τραγικά και ευτράπελα, καθώς υποκύπτει στα οπιοειδή και μπαινοβγαίνει σε κέντρα αποτοξίνωσης. Αλλά είναι τα αποσπάσματα για το πτώμα του γιου της που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν έχεις παραισθήσεις («Νομίζω ότι θα τρόμαζε πάρα πολύ οποιονδήποτε άλλον να διατηρεί τον γιο του έτσι κοντά του – αλλά όχι εμένα») – ειδικά στο σημείο που καλεί έναν tattoo artist να της κάνει τατουάζ και όταν εκείνος την ρωτάει «τι είδους», τον οδηγεί στο πτώμα του Μπεν και του δείχνει ένα τατουάζ στο νεκρό χέρι του.

Διαβάζοντας όλα αυτά, προκαλείται ίσως μια ανησυχητική σκέψη στον αναγνώστη. Μπορεί να ήταν πρόθυμη να τα πει όλα αυτά στο υλικό που συγκέντρωσε η κόρη της, είναι σίγουρο όμως ότι ήθελε να δημοσιευτούν όλα αυτά; Δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Είναι επίσης εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο η Κίου μοιάζει σχεδόν να εκλιπαρεί τον αναγνώστη να κατανοήσει και να αγαπήσει τη μητέρα της, όσο και η ίδια. Τελικά, πρόκειται για ένα βιβλίο που βασίζεται στη θλίψη και στο πένθος: Της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ για τον πατέρα και τον γιο της, αλλά και μιας κόρης (της Ράιλι Κίου) για τη μητέρα της.

Με στοιχεία από The Guardian

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H «Διεθνής» της Alt-right, τα γνωρίσματα, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Βιβλίο / H «Διεθνής» της Alt-right, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Οι διαστάσεις του αντιεμβολιαστικού αντι-κινήματος, η πολιτικοποίηση της θρησκείας, ο ακροδεξιός κυβερνοχώρος, οι αντιδράσεις απέναντι στη λεγόμενη woke ατζέντα: Μια επίκαιρη συζήτηση με τους συγγραφείς του βιβλίου «Η Εναλλακτική Δεξιά στην Ελλάδα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Βιβλίο / «Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Το βιβλίο της «Εκείνοι που δεν έφυγαν» μπήκε στις λίστες με τα καλύτερα του 2024. Η Αταλάντη Ευριπίδου έγραψε εφτά ιστορίες-χρονικά ανθρώπων στο περιθώριο της Ιστορίας, queer ατόμων, γυναικών και εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, σε μια συλλογή που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού και τη λαϊκή παράδοση με τη σύγχρονη ματιά για τον κόσμο.
M. HULOT
Η Σαντορίνη σε βιβλία

Βιβλίο / Η Σαντορίνη των ποιητών, των φωτογράφων, των περιηγητών

Το φημισμένο νησί των Κυκλάδων ανέκαθεν κέντριζε τη συγγραφική φαντασία και κινητοποιούσε την επιστημονική έρευνα με πολλαπλούς τρόπους. Μια συλλογή από τις πιο σημαντικές εκδόσεις για τη Σαντορίνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Χρήστος Τσιόλκας: «Μπαρακούντα»

Το Πίσω Ράφι / Πώς αναμετριέται κανείς με την αποτυχία και την ντροπή που τον τυλίγει πατόκορφα;

Ο Χρήστος Τσιόλκας, ο συγγραφέας που μεσουράνησε με το «Χαστούκι» δεν σταμάτησε να μας δίνει λογοτεχνία για τα καυτά θέματα της εποχής μας. Και το «Μπαρακούντα» δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Βιβλίο / Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Το έργο του Έρμαν Έσε, είτε ως λαμπρού εκφραστή της κεντροευρωπαϊκής παράδοσης, είτε ως σύγχρονου μελετητή της ενδοσκόπησης, αποδεικνύεται πολύ πιο επίκαιρο και επιδραστικό από οποιοδήποτε life coaching, δεσπόζοντας ακόμα στις κορυφές των παγκόσμιων μπεστ σέλερ. Οι εκδόσεις Διόπτρα επανεκδίδουν τα πιο γνωστά βιβλία του με μοντέρνα εξώφυλλα και νέες μεταφράσεις. 
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

Βιβλίο / Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

«Ένα πράγμα μας σώζει», λέει ο Τσακ Πάλανιουκ για τον Ίλον Μασκ στη συνέντευξή του στον Telegraph. «Συνήθως, τέτοια άτομα είτε αποτυγχάνουν οικτρά είτε χάνουν την προσοχή μας».
THE LIFO TEAM
Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Tech & Science / Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Ο πρώτος τόμος των απομνημονευμάτων του μεγιστάνα της τεχνολογίας που μόλις κυκλοφόρησε φανερώνει πως γεννήθηκε στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή, και φτάνει μέχρι την ίδρυση της Microsoft το 1975.
THE LIFO TEAM
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Συγγενής»

Το Πίσω Ράφι / «Συγγενής»: Ένα ταξίδι αυτογνωσίας με μια μεγάλη ανατροπή

Εκείνο που προσεγγίζει η Καρολίνα Μέρμηγκα στο βιβλίο της είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως αυτές ορίζονται από τα δεσμά της οικογένειας, τις υπαρξιακές μας ανάγκες, τις κοινωνικές συμβάσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Βιβλίο / Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Σε ποια εποχή γράφτηκε η φημισμένη τριλογία; Πώς διαβάζουμε σήμερα αυτό το σημαντικό μυθιστόρημα; Ποιοι είναι οι ήρωές του; Αυτά και πολλά ακόμα αναλύει με εξαιρετικό τρόπο η Κωνσταντίνα Βούλγαρη σε τρία ηχητικά ντοκιμαντέρ. 
THE LIFO TEAM