Ο Τσέχoφ, το όργιο, η σαμπάνια, τα στρείδια

Ο Τσέχoφ, το όργιο, η σαμπάνια, τα στρείδια Facebook Twitter
0
Ο Τσέχoφ, το όργιο, η σαμπάνια, τα στρείδια Facebook Twitter

Αυτή είναι μια επιστολή που έστειλε ο Άντον Τσέχοφ στον  VA Tikhonov, με ημερομηνία 23 Φεβρουαρίου 1892. O Τσέχοφ είχε μόλις γίνει τριάντα δύο εκείνη την εποχή. Λεπτή ειρωνεία και χιούμορ και μια αδιαφορία που χαρακτηρίζει στη συνέχεια τους ήρωες των έργων του. «Γράψτε ό,τι θέλετε»,  καταλήγει. «Όλα είναι στο βάθος ανοησίες», εννοεί. Και με την ίδια τη ζωή και τη γραφή το απέδειξε.

«Κάνετε λάθος αν πιστεύετε ότι ήσασταν μεθυσμένος  στην ονομαστική εορτή του Shtcheglov. Απλώς πέσατε κάτω, αυτό ήταν όλο. Χορεύατε όπως χόρευαν όλοι. Όσον αφορά στην κριτική σας, ήταν κάθε άλλο παρά σοβαρή και δε την θυμάμαι. Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι γελούσαμε και οι δυο όπως σας ακούγαμε να μιλάτε.

  

Θέλετε το βιογραφικό μου; Εδώ είναι.

Γεννήθηκα στο Ταγκανρόγκ το 1860.  Τελείωσα τον αγώνα στο γυμνάσιο Taganrog το 1879.  Το 1884 πήρα το πτυχίο μου στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μόσχας. Το 1888 απέκτησα το βραβείο Πούσκιν.  Το 1890 έκανα ένα ταξίδι στο Sahalin μέσω Σιβηρίας και επέστρεψα από τη θάλασσα.  Το 1891 έκανα μια περιοδεία στην Ευρώπη, όπου έπινα το καλό κρασί και έτρωγα στρείδια.  Το 1892 πήρα μέρος σε ένα όργιο στην εταιρεία του VA Tikhonov σε ένα πάρτι ονομαστικής εορτής.  Άρχισα να γράφω το 1879. Οι συλλογές των δημοσιευμένων έργων μου είναι: «Motley Tales», «Στο Λυκόφως", "Ιστορίες", "Κατσούφηδες Άνθρωποι," και ένα μυθιστόρημα, «Η μονομαχία».

 

Έχουν μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες, όπως έχω μεταφραστεί από τους Γερμανούς. Έχουν ενδιαφερθεί οι Τσέχοι και οι Σέρβοι, και οι Γάλλοι δεν είναι αδιάφοροι. Βυθομέτρησα τα μυστήρια της αγάπης στην ηλικία των 13 ετών. Με τους συναδέλφους μου, τους γιατρούς και τους λογοτέχνες διατηρώ τις καλύτερες σχέσεις. Είμαι εργένης. Θα ήθελα κάποια μέρα να συνταξιοδοτηθώ. Ασκώ την ιατρική και κάποιες φορές, το καλοκαίρι εκτελώ και νεκροψίες, αν και δεν έχω κάνει για δύο ή τρία χρόνια.

Από τους συγγραφείς αγαπημένος μου είναι ο Τολστόι, από τους γιατρούς ο Zaharin.

 

Όλα αυτά είναι ανοησίες όμως. Γράψτε ό, τι θέλετε. Κι αν δεν έχετε γεγονότα, δημιουργήστε τα με λυρισμό". 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Βιβλίο / Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Υπεύθυνη για τα πιο πολύτιμα αποκτήματα της ιδιωτικής συλλογής του διάσημου τραπεζίτη, η απέριττα κομψή βιβλιοθηκάριος Μπελ ντα Κόστα Γκριν ήταν μαύρη αλλά εμφανιζόταν ως λευκή στον αφρό της υψηλής κοινωνίας μέχρι και τον θάνατό της το 1950.
THE LIFO TEAM
Leslie Absher: «Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι» 

Βιβλίο / Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι, συγγραφέας

Η Αμερικανίδα δημοσιογράφος Leslie Absher μάς ξεναγεί στο «Σπίτι με τα μυστικά», εκθέτοντας ταυτόχρονα την προσωπική της πορεία προς την απελευθέρωση, την «ελληνική» της εμπειρία και τις εντυπώσεις της από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Πολυτεχνείο - Ένα παραμύθι που δεν λέει παραμύθια»

Βιβλίο / Το Πολυτεχνείο έγινε κόμικ: Μια νέα έκδοση για μια μονίμως επίκαιρη εξέγερση

Παραμονές της φετινής επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, οι εκδόσεις Red ‘n’ Noir κυκλοφόρησαν ένα έξοχο κόμικ αφιερωμένο σε αυτή, που το υπογράφουν ο συγγραφέας Γιώργος Κτενάς και ο σκιτσογράφος John Antono.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τον Μάλκολμ Λόουρι και το «Κάτω από το ηφαίστειο»

Βιβλίο / Το μεγαλόπνοο «Κάτω από το ηφαίστειο» του Μάλκολμ Λόουρι, μια προφητεία για την αποσύνθεση του κόσμου

Οι αναλογίες μεταξύ του μυθιστορηματικού βίου του Βρετανού συγγραφέα και του κορυφαίου έργου του είναι παραπάνω από δραματικές, όπως και αυτές μεταξύ της υπαρξιακής πτώσης του και του σημερινού, αδιέξοδου κόσμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Βιβλίο / Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Στο νέο του βιβλίο, «Ψέματα που μας έμαθαν για αλήθειες», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, ο Νικόλας Σμυρνάκης καταρρίπτει 23 μύθους που μας καταπιέζουν, βοηθώντας μας να ζήσουμε ουσιαστικότερα.
ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Βιβλίο / Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Μια διαφωτιστική συζήτηση με τον γνωστό δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και συγγραφέα με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ΛΟΑΤΚΙ + Δικαιώματα & Ελευθερίες (εκδ. Σάκκουλα), ένα μνημειώδες όσο και πολύτιμο βοήθημα για κάθε ενδιαφερόμενο άτομο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ