Κατά του νόμου της κυβέρνησης στην Αυστραλία, που θα αναγκάζει τους τεχνολογικούς γίγαντες να πληρώνουν τα τοπικά πρακτορεία ειδήσεων, στράφηκε η Google με ανοιχτή επιστολή προς τους χρήστες.
Συγκεκριμένα η Google αναφέρει πως οι δυνατότητες τόσο του YouTube όσο και του Google Search θα μπορούσαν να γίνουν «δραματικά χειρότερες» με το νέο νόμο, υποστηρίζοντας ότι τα δεδομένα των χρηστών θα μπορούσαν να διαρρεύσουν. Από την πλευρά της η αυστραλιανή ρυθμιστική αρχή για τον ανταγωνισμό χαρακτήρισε την επιστολή της Google ως παραπληροφόρηση.
Η Αυστραλία επιδιώκει να αναγκάσει τους τεχνολογικούς γίγαντες των ΗΠΑ να πληρώνουν τα αυστραλιανά ΜΜΕ για το ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Με αυτόν τον τρόπο η Αυστραλία γίνεται η πρώτη χώρα που θα καλέσει την Google και το Facebook να πληρώσουν για περιεχόμενο ειδήσεων. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Josh Frydenberg ο νόμος θα ψηφιστεί εντός του 2020.
«Είναι μία δίκαιη προσπάθεια για τα ΜΜΕ της Αυστραλίας. Θέλουμε να διασφαλίσουμε αυξημένο ανταγωνισμό, μεγαλύτερη προστασία των καταναλωτών και βιώσιμο μιντιακό τοπίο», εξήγησε ο Frydenberg σε δημοσιογράφους στη Μελβούρνη πριν από λίγες ημέρες προσθέτοντας ότι διακυβεύεται το ίδιο το μέλλον των αυστραλιανών ΜΜΕ.
Στην επιστολή του ο Mel Silva, γενικός διευθυντής της Google, έγραψε ότι οι καθημερινές αναζητήσεις των Αυστραλών στο Google κινδυνεύουν από την νέα νομοθεσία προσθέτοντας πως πλέον η εταιρεία δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα δείχνει στους χρήστες «τι είναι πιο σχετικό και χρήσιμο» για εκείνους. Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο θα επιτρέπει στα ΜΜΕ να διαπραγματευτούν ως σύνολο με τους γίγαντες της τεχνολογίας για το περιεχόμενο που θα εμφανίζεται στις ροές ειδήσεων και στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Περίπου 3.000 θέσεις εργασίας στη δημοσιογραφία χάθηκαν στην Αυστραλία τα τελευταία 10 χρόνια, σύμφωνα με μελέτη του 2019, καθώς οι παραδοσιακές εταιρείες ΜΜΕ έχαναν διαφημιστικά έσοδα, τα οποία καρπώνονταν η Google και το Facebook, χωρίς να πληρώνουν τίποτα για ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Για κάθε 100 δολάρια που δαπανώνται για διαδικτυακές διαφημίσεις στην Αυστραλία, εκτός από τις αγγελίες, σχεδόν το ένα τρίτο πηγαίνει σε Google και Facebook, σύμφωνα με τον Frydenberg.
Οι κυρώσεις θα μπορούσαν να αγγίξουν ακόμα και τα 7 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ανά παραβίαση ή το 10% του τοπικού κύκλου εργασιών της εταιρείας. «Η Google δεν θα υποχρεωθεί να χρεώσει τους Αυστραλούς για τη χρήση των υπηρεσιών της, όπως το Google Search και το YouTube, εκτός εάν το επιλέξει η ίδια» δήλωσε ο Rod Sims, εκ μέρους της αυστραλιανής επιτροπής ανταγωνισμού.
Ο Sims υποστήριξε ότι ο νέος νόμος έρχεται να απαντήσει σε μία «σημαντική ανισορροπία διαπραγματευτικής ισχύος» ανάμεσα στα ΜΜΕ της Αυστραλίας και τους τεχνολογικούς γίγαντες. Σύμφωνα με τον ίδιο η υγιής λειτουργία των ΜΜΕ είναι απαραίτητη «για μια εύρυθμη δημοκρατία».
Με πληροφορίες από ΒΒC/Reuters
σχόλια