Genesis P-Orridge

Genesis P-Orridge Facebook Twitter
0
Genesishasleftthebuilding

Ακόμα κι αν δεν έχεις ενδιαφερθεί πραγματικά για τη μουσική που ο Genesis P-Orridge έχει φτιάξει είτε με τους Throbbing Gristle είτε με τους Psychic TV, η ανδρόγυνη περσόνα του, η ζωή του στο σύνολό της αλλά και οι δρόμοι που άνοιξε με τις, αν μη τι άλλο, πρωτοπόρες ιδέες του κάθε άλλο παρά αδιάφοροι είναι. Μαζί με τον Peter Christopherson, τον Chris Carter και την Cosey Tutti ξεκίνησαν το 1975 μια από τις πιο επαναστατικές κολεκτίβες των τελευταίων 30 ετών, εστιάζοντας κυρίως σε παράγοντες που δεν είχαν να κάνουν με τη μουσική. Κλειστοφοβία, θόρυβος, εικόνες πορνογραφίας και τα χαρακτηριστικά samples τους ήταν τα κύρια υλικά για τον ντόρο που προκάλεσαν από τις πρώτες μέρες της ύπαρξής τους. Αν και άντεξαν για μόλις 6 χρόνια, γρήγορα μετατράπηκαν στο ιερό τοτέμ όσων έχουν για βίβλο το «Wire». Το 2007, οπότε και κυκλοφόρησαν την πρώτη τους δουλειά μετά από 25 χρόνια, το ίδιο περιοδικό τούς φιλοξένησε στο εξώφυλλό του με τον εμφατικό τίτλο «Η Δευτέρα Παρουσία». Αν έχεις περάσει τη διαδικασία να αλλάξεις το φύλο σου, να το εκμηδενίσεις, όπως δηλώνει ο ίδιος, όχι λόγω των σεξουαλικών σου προτιμήσεων αλλά λόγω ιδεολογίας, μάλλον δεν σοκάρεις κανένα αν διαλύσεις την μπάντα για δεύτερη φορά στη μέση μιας περιοδείας. Την προηγούμενη Παρασκευή (29/10) ο P-Orridge έστειλε email στα υπόλοιπα μέλη της μπάντας ενημερώνοντάς τους πως δεν θέλει να παίξει μαζί τους και επιστρέφει στη Νέα Υόρκη. Μάλλον χάσαμε την τελευταία μας ευκαιρία να τους δούμε ζωντανά.

SoulMan

Είναι μοναδική περίπτωση ο Joseph Bowie που ξεκινάει τις εμφανίσεις του αύριο (5/11) στο Half Note. Είχα ξεχάσει πως είχα ξανασυναντηθεί μαζί του, διαβάζοντας παλαιότερα αποθεωτικά σχόλια από τον David Byrne, όταν συνόδευσε σε συναυλία τους Talking Heads (αλλά και τους Clash). Στα 30 χρόνια που τριγυρνάει με την μπάντα του έχει πραγματικά καταφέρει να φέρει όσο πιο κοντά γίνεται το πανκ, που δεν γινόταν να αποφύγεις στα τέλη των '70s, με το φανκ, που γνώριζε πολύ καλά από μικρό παιδί. Η ιστορία του δείχνει πώς τρύπωσε βαθιά στην καινούργια κουλτούρα που έφερναν στο προσκήνιο πιτσιρίκια που αντίθετα από αυτόν δεν ήξεραν παραπάνω από δύο ακόρντα και κατέληξε να έχει σοβαρό πρόβλημα με τα ναρκωτικά. Το ξεπέρασε με τον βουδισμό, μετακόμισε σε ένα μικρό χωριό της Ολλανδίας και έφτιαξε από την αρχή τους Defunkt με καινούργιους μουσικούς. Το διπλό περσινό «Defunkt Soul» δεν παρουσιάζει μια τυπική big band που αντιγράφει τον Sly Stone, αλλά ουσιαστικά τον μοναδικό τρόπο που μπορεί να σε ενδιαφέρει αυτός ο ήχος. Λίγος αυτοσχεδιασμός, άψογες '70s κιθάρες και καμία επίδειξη εκτελεστικών δυνατοτήτων. Πώς είναι ο Milo Z. που έρχεται κάθε χρόνο; Το αντίθετο.

Remixtillyoudrop

Οι μεμονωμένες επανεκτελέσεις τραγουδιών αλλά και οι δίσκοι που περιέχουν αποκλειστικά διασκευές ενός καλλιτέχνη είναι μέρος όχι μόνο της βιομηχανίας αλλά και της ποπ κουλτούρας. Από το τσέλο των Apocalyptica στους Nouvelle Vague και από τον Notis μέχρι τους Pixies, τον Βοwie και τους Blues Brothers, μπορεί να πρέπει να διανύσεις μεγάλη «αξιακή» απόσταση, μπορεί να μην καλύπτεις κάτι περισσότερο από άλλο ένα μουσικό φετίχ σου, αλλά είναι αλήθεια πως πάντα θα δίνεις λίγο χρόνο για να ακούσεις ακόμα μια εκτέλεση σε ένα αγαπημένο σου τραγούδι. Η έκρηξη της ντίσκο, μετέπειτα του χάουζ και της ευρύτερης χορευτικής μουσικής, αφού πρώτα γέννησε τις extended εκτελέσεις προς εξυπηρέτηση δισκοθετών και θαμώνων, κατέληξε στα remix άλμπουμ. Αν στα '80s και τα '90s γινόταν αμυδρά και από συνήθως μεγάλα ονόματα (Pet Shop Boys, Nine Inch Nails κ.λπ.), την τελευταία δεκαετία και με αφετηρία το «Silent Alarm» των Bloc Party μεγάλος αριθμός δίσκων που κατά κύριο λόγο μας αφορούν αφήνονται στα χέρια φίλων και γνωστών για περαιτέρω επεξεργασία. Είναι κανόνας το συνολικό αποτέλεσμα να είναι μέτριο, με ελάχιστες αξιοπρόσεκτες στιγμές, αλλά με φωτεινή εξαίρεση και αφορμή γι' αυτό το σχόλιο το επερχόμενο «Swim Remixes» του Caribou. Οι Fuck Buttons, ο James Holden, ο Motor City Drum Ensemble κ.ά. φτιάχνουν έναν δίσκο που πρέπει να βάλεις δίπλα στον αυθεντικό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ