Το εμβληματικό έργο του Xu Beihong, Slave and Lion σε δημοπρασία: Το πιο ακριβό έργο τέχνης Κινέζου ζωγράφου

Το εμβληματικό έργο του Xu Beihong, Slave and Lion σε δημοπρασία: Το πιο ακριβό έργο τέχνης Κινέζου ζωγράφου Facebook Twitter
Xu Beihong, Slave and Lion. Courtesy of Christie's
0

Το ακριβότερο έργο με προέλευση από την Ασία που έχει προσφερθεί ποτέ σε δημοπρασία είναι το Slave and Lion το οποίο θεωρείται ότι όχι μόνο έχει ποιότητα έργου μουσείου αλλά για πολλούς είναι ένας εθνικός θησαυρός.

Το υπογράφει ένας από τους πιο διάσημους σύγχρονους εικαστικούς, ο Κινέζος Xu Beihong που γεννήθηκε το 1895 και πέθανε το 1953. Είναι ο ζωγράφος που άνοιξε το δρόμο για τον Κινέζικο Ρεαλισμό και πρωτοστάτησε στην εκπαίδευση σχετικά με τη σύγχρονη τέχνη στην Κίνα. Η εκτίμηση του έργου είναι από 45.000.000 - 58.000.000 δολάρια.

Ο πίνακας είναι ένα πρωτοποριακό παράδειγμα των θεματικών δημιουργιών του καλλιτέχνη και σηματοδοτεί μια στιγμή στην ιστορία της σύγχρονης κινεζικής τέχνης με ιστορική σημασία.

Το έργο του Xu Beihong, μια ελαιογραφία ζωγραφισμένη το 1924, στο ζενίθ της δημιουργικής του παραγωγής, θεωρείται ως μια από τις πιο σημαντικές δημιουργίες του. Με τον ίδιο να είναι από τους πρώτους Κινέζους καλλιτέχνες που διατύπωσαν την ανάγκη για καλλιτεχνικές εκφράσεις που αντανακλούσαν μια σύγχρονη Κίνα στις αρχές του 20ού αιώνα, ολόκληρες γενιές κινέζων καλλιτεχνών εμπνέονται από την πρωτοποριακή φύση του Σκλάβου και του Λιονταριού, που σηματοδοτεί την αρχή μιας επανάστασης στην τέχνη. Οι θεματικές του ελαιογραφίες δεν βρίσκονται τόσο σε μουσεία όσο στα χέρια ιδιωτών και ποτέ δεν έχουν εμφανιστεί περισσότερες από έξι σε δημοπρασίες.

Το εμβληματικό έργο του Xu Beihong, Slave and Lion σε δημοπρασία: Το πιο ακριβό έργο τέχνης Κινέζου ζωγράφου Facebook Twitter
Xu Beihong, Standing Horse . Courtesy of Christie's

Ο Xu Beihong διάσημος για τα άλογά του με μελάνια και ακουαρέλες δημιούργησε ένα έργο με αναφορά στο ρωμαϊκό μύθο του σκλάβου και του λιονταριού. Σύμφωνα με τον Αίσωπο, ο σκλάβος που προσπάθησε να δραπετεύσει συνελήφθη από τον αφέντη του και ρίχτηκε στο Κολοσσαίο για να παλέψει με το λιοντάρι. Ωστόσο, προς έκπληξη όλων, το λιοντάρι αναγνώρισε τον σκλάβο και δεν του επιτέθηκε. Αποδείχθηκε ότι ο σκλάβος είχε αφαιρέσει ένα αγκάθι που είχε κολλήσει στο πόδι του λιονταριού στο παρελθόν. Ο αυτοκράτορας αποφάσισε και άνοιξε την έξοδο από την αρένα για να απελευθερωθεί ο σκλάβος και ο λιοντάρι. Η ιστορία χρησιμεύει ως έπαινος στην ουσία της ανθρωπότητας και την εγγενή φύση μας προς τη συμπόνια και τη λύτρωση για όλους.

Το λιοντάρι στον πίνακα είναι πληγωμένο και χρειάζεται βοήθεια, αλλά παραμένει αξιοπρεπές, δίκαιο και περήφανο - σύμβολο του πνεύματος του Κινέζικου λαού. Ο σκλάβος στέκεται άφοβος απέναντι στον κίνδυνο, μια επίδειξη περιφρόνησης και σθένους, είναι ένα έμβλημα του έθνους. Σε αυτό το αριστούργημα, ο Xu Beihong αναδεικνύει την απλή αλληγορική ιστορία για την επιστροφή της καλοσύνης σε μια απεικόνιση της εθνικής δύναμης, ανθεκτικότητας και αντοχής, με τις ελπίδες για αναβίωση του έθνους.

Ο Xu Beihong χρησιμοποιεί συχνά το λιοντάρι για να δείξει την πίστη του στην άνοδο του έθνους. Ένα άγριο πλάσμα με ήρεμο χαρακτήρα και ως εκ τούτου θεωρείται ο «Βασιλιάς όλων των ζώων». Ο καλλιτέχνης έχει δημιουργήσει δεκάδες μεγαλοπρεπή έργα ζωγραφικής που απεικονίζουν το λιοντάρι σε όλη του τη ζωή, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών έργων όπως το Lion's Roar, το Τραυματισμένο Λιοντάρι (1938), το Join Forces στο Τόκιο (1943) και άλλα.

Το εμβληματικό έργο του Xu Beihong, Slave and Lion σε δημοπρασία: Το πιο ακριβό έργο τέχνης Κινέζου ζωγράφου Facebook Twitter
Xu Beihong, Lion's Roar. Φωτο: China online Museum
Το εμβληματικό έργο του Xu Beihong, Slave and Lion σε δημοπρασία: Το πιο ακριβό έργο τέχνης Κινέζου ζωγράφου Facebook Twitter
Xu Beihong, Three Galloping Horses
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Πολιτισμός / «Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Ο Παντελής Κυραμαργιός, μέσω του τραγουδιού «Τα Μαύρα Ρούχα», ευαισθητοποιεί για την έμφυλη βία, τονίζοντας τη μνήμη, τη συλλογική δράση και τη δύναμη της μουσικής ως όχημα αλλαγής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM