Μια κεντρική ομάδα τεσσάρων ατόμων που προτιμά να μείνει ανώνυμη βρίσκεται πίσω από την «υβριδική οντότητα» Serapis Maritime ή Serapis. Τη δημιούργησαν το 2014 θέλοντας να θολώσουν τα όρια μεταξύ τέχνης και μόδας και το πώς αυτές διανέμονται. Θεματικά εστιάζουν στον κόσμο της θάλασσας και της ναυτιλίας, καθώς εκτός των άλλων τους ενδιαφέρει η ιστορική σχέση που αυτές έχουν με την Ελλάδα, την οικονομία, την πολιτική και τον πολιτισμό της. Πέρα από την κεντρική ομάδα, η Serapis υποστηρίζεται από διάφορα άτομα με τη μορφή συνεργασιών.
Αυτήν τη στιγμή δημιουργεί παράλληλα δύο συλλογές τον χρόνο με ready-to-wear unisex ενδύματα, άλλες δύο με αντικείμενα και υφάσματα που σχετίζονται με εσωτερικούς χώρους, επιτοίχια και γλυπτικά μοναδικά έργα, ενώ κάνει και άλλα projects, βίντεο και εγκαταστάσεις σε δημόσιους και σε χώρους εκθέσεων, όπως η «Υγρή Ψυχή», μια δημόσια εγκατάσταση στον Πύργο του Πειραιά που είχαν κάνει το 2019 με την Rodeo gallery, και ένα έργο- διαφήμιση με ένα ποίημα/μανιφέστο σε φύλλο της «Ναυτεμπορικής».
«Ο ωκεανός, η ιστορική σχέση της Ελλάδας με τη θάλασσα, οι άνθρωποι που δουλεύουν με αυτή και το εμπόριο, οι προεκτάσεις που έχουν τα παραπάνω στην οικονομία, την οικολογία, τον πολιτισμό και την τέχνη είναι θέματα που έχουν κεντρικό ρόλο στο έργο μας».
«Το όνομα Serapis παραπέμπει στην ελληνοαιγυπτιακή θεότητα, που ήταν αποτέλεσμα θρησκευτικού συγκρητισμού, και το επιλέξαμε και για αυτήν τη διττή του ιδιότητα. Ένα χαρακτηριστικό είναι σίγουρα η αφηγηματικότητα των αντικειμένων που κατασκευάζουμε, καθώς οι συλλογές μας είναι δομημένες σαν κεφάλαια μιας θραυσματικής νουβέλας που συνδέεται με τη θάλασσα, άλλοτε με αφαιρετικό κι άλλοτε με συγκεκριμένο τρόπο. Επίσης εστιάζουμε σε ποιητικές λεπτομέρειες από φωτογραφίες, σχέδια και ιστορίες που συνήθως μένουν στην αφάνεια ή περνούν απαρατήρητα κι εμείς επιχειρούμε να αναδείξουμε συμβολικά. Μέρος της πρακτικής μας είναι και η ιδέα της ανακύκλωσης σε επίπεδο ιδεών και υλικών, τα οποία με μια κυκλικότητα παρουσιάζονται με διαφορετικούς τρόπους στις συλλογές μας που λειτουργούν ως εκθέσεις και τις εκθέσεις που εντάσσονται στις συλλογές μας».
Ως προς τον τρόπο κατασκευής τους, όσα παρουσιάζει η Serapis δημιουργούνται σε τοπικές βιοτεχνίες, κυρίως στην Αθήνα και το Σουφλί, με ελληνικό βαμβάκι και μετάξι, παράγονται σε μικρές ποσότητες και με ιδιαίτερα υλικά. Για τα υφάσματά τους αξιοποιούν σύγχρονες τεχνικές εκτύπωσης, ύφανσης, πλεξίματος και κεντήματος κι εφαρμόζουν συχνά φωτογραφικά prints και custom patterns που δημιουργούνται με διαφορετικές τεχνολογίες.
«Αντλούμε την έμπνευσή μας από πολλές πηγές, αλλά πέρα από τη συνεχή ενασχόλησή μας με τους χώρους της σύγχρονης τέχνης και μόδας χρησιμοποιούμε στοιχεία από τον κόσμο της ναυτιλίας και της τεχνολογίας. Ο ωκεανός, η ιστορική σχέση της Ελλάδας με τη θάλασσα, οι άνθρωποι που δουλεύουν με αυτή και το εμπόριο, οι προεκτάσεις που έχουν τα παραπάνω στην οικονομία, την οικολογία, τον πολιτισμό και την τέχνη είναι θέματα που έχουν κεντρικό ρόλο στο έργο μας. Το νερό συμβολίζει μια ένωση, εξάλλου, ρευστοποιεί, θολώνει, αυτό είναι σημαντικό για εμάς».
Ολόκληρο το έργο της Serapis μπορεί να διαβαστεί ως μια διευρυμένη σύγχρονη θαλασσογραφία αποτυπωμένη σε πολλά μέσα, όπως την περιγράφει η ομάδα της. Κομμάτια τους έχουν φορεθεί από celebrities όπως ο Asap Rocky και η Μπέλα Χαντίντ, συνεργάζονται με πολλά καταστήματα και μουσεία ανά τον κόσμο, όπως το SSENSE με έδρα το Μόντρεαλ, το Edition στην Ιαπωνία και το New Museum στη Νέα Υόρκη.
Η τελευταία τους συλλογή έχει τίτλο «Let Τhe Sea Resound, And All That Is In It». «Ένα βασικό της στοιχείο είναι η χρήση μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία αφηρημένων θαλασσογραφιών, με τις οποίες έχουμε επιχειρήσει να αποδώσουμε συναισθηματικά κείμενα και σχέδια από το ημερολόγιο ενός πρώην ναυτικού που υπογράφει ως S.G., τα οποία βρήκαμε στα αρχεία ενός παλιού πλοίου. Τα σχέδια και τα τοπία που προέκυψαν τα χρησιμοποιήσαμε ως prints σε μετάξι και βαμβάκι, σε jacquard υφαντά, ως κεντήματα αλλά και σε πλεκτά κομμάτια της συλλογής».
Πιστεύουν στη μόδα που κινείται προς μια κατεύθυνση επέκτασης των παλιών ορίων, που με πιο ανθρώπινους και οικολογικούς τρόπους παραγωγής θέτει νέους όρους έκφρασης και σβήνει τα όρια των φύλων. «Πιστεύουμε στη μόδα που παράγει λιγότερα αλλά μεγαλύτερης δημιουργικής αξίας, σκέψης και ποιότητας προϊόντα που θα εκτιμηθούν ουσιαστικά από τον άνθρωπο που θα τα φορέσει. Θέλουμε όλα όσα παράγουμε να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση».