Mακρύ ζειμπέκικο για το Γιώργο

Mακρύ ζειμπέκικο για το Γιώργο Facebook Twitter
0

Σε συνέντευξη του στο “Έθνος της Κυριακής”, ο Διονύσης Σαββόπουλος μιλάει για την κρίση, τον “πολιτισμό χωρίς εσωτερική ζωή” και επισημαίνει ότι ο Γιώργος Παπανδρέου “προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα τόσων δεκαετιών”. Στη συνέντευξη του αυτή ο Σαββόπουλος τονίζει ότι μέσα από τρομακτικές κρίσεις βγάλαμε στο παρελθόν τέχνη και διερωτάται τι βγήκε από τη “Γενιά του Πολυτεχνείου” και μετά...”Στο παρελθόν, μέσα από τρομακτικές κρίσεις, βγάλαμε μεγάλους ποιητές, σημαντικό θέατρο, σπουδαίους μουσικούς, ενώ, για πείτε μου, τι βγήκε απ΄ τη "Γενιά του Πολυτεχνείου" και μετά; Δεν μπορώ να καταλάβω πώς έγινε αυτό. Φαίνεται ότι ήρθαν στην επιφάνεια άλλες προτεραιότητες: η κομματικοποίηση, η διαχείριση της εξουσίας και η συμμετοχή σ΄ αυτήν, η απόκτηση εξοχικού και δύο τουλάχιστον ΙΧ και έτσι σιγά σιγά στέγνωσε το μέσα μας. Τι πολιτισμός να γίνει χωρίς εσωτερική ζωή;”

Δηλώνει ότι υποστήριξε το Γιώργο Παπανδρέου στις εκλογές του 2009 επειδή “η προηγούμενη κυβέρνηση απεδείχθη γρουσούζα και ψεύτρα” αλλά και γιατί τον αγαπά. “Αλλά και ο Γιώργος τι να κάνει; Του 'τυχε ο κόμπος στο χτένι και προσπαθεί να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα τριών δεκαετιών”, λέει ο Σαββόπουλος. “Είναι αυτό που λένε "αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα". Ακούστε, είτε είναι πρωθυπουργός ο Γιώργος Παπανδρέου είτε ο οποιοσδήποτε άλλος, η Ελλάδα πρέπει να δανείζεται κάθε μέρα! Είναι σκέτος εφιάλτης. Θα μπορούσε ίσως η Ελλάδα -αν και αμφιβάλλω- να είχε συμφωνήσει άλλους όρους αλλά αυτό πια ανήκει στο παρελθόν, πάει, έγινε. Τι θα κάνει δηλαδή ένας άλλος πρωθυπουργός; Είναι πρακτικό πια το θέμα, δεν είναι πολιτικό και ούτε φυσικά είναι θέμα γοητείας ή απογοήτευσης”.

Mακρύ ζειμπέκικο για το Γιώργο Facebook Twitter

Λέει ακόμη ότι δεν μετανιώνει για τις δημόσιες τοποθετήσεις του πάνω σε πολιτικά και κοινωνικά θέματα αλλά αναθεωρεί συχνά γιατί “μόνον οι νεκροί και τα ντουβάρια δεν αναθεωρούν”.

Ο Διονύσης Σαββόπουλος εκτιμά ότι τα πράγματα θα δυσκολέψουν ακόμη πολύ. Αλλά όπως λέει αργά ή γρήγορα η Ελλάδα “θα βρεθεί στο σημείο να πει “όχι δεν θέλω να πεθάνω και τότε θα δούμε φως”. “Το φως και η δυσκολία είναι δίδυμα αδέρφια. Κάποτε, σε πολύ χειρότερες κρίσεις, ο κόσμος έστελνε τα παιδιά του να πολεμήσουν στην Αλβανία και αυτό, πάνω απ΄ όλα, σήμαινε ορμητικότητα και αισιοδοξία, ενώ τώρα, σε μια κρίση αρκετά πιο ήπια, όλοι είμαστε στην κατάθλιψη”.

Mακρύ ζειμπέκικο για το Γιώργο Facebook Twitter

Θεωρεί ότι οι θεσμοθετημένοι φορείς της κοινωνίες έχουν απαξιωθεί πλήρως γιατί έχουν συνεργήσει εδώ που φτάσαμε και για αυτό υπάρχουν οι “αγανακτισμένοι”. Όμως ο τραγουδοποιός εκτιμά ότι “μια μαζική κοινωνική έκρηξη μπορεί να καταστρέψει ένα σύστημα αλλά δεν μπορεί να φτιάξει ένα καινούργιο. Δημιουργείται τότε ένα χάος, που ο μέσος πολίτης απεύχεται, ώσπου εγκαθίσταται μια καινούργια γραφειοκρατία, μια καινούργια αστυνομία και μια άλλη καταπίεση”.

Eδώ η συνέντευξη του Διονύση Σαββόπουλου στο “Εθνος της Κυριακής”

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.