Στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής

Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
Η Beyoncé με το «Heliosphere Gown», την custom δημιουργία της Iris van Herpen, της πρωτοποριακής Ολλανδής σχεδιάστριας με την φουτουριστική avant-garde αισθητική.
0

Στην τελευταία της πολυσυζητημένη περιοδεία, το «Renaissance World Tour», και στην εμφάνισή της στο Άμστερνταμ η Beyoncé φόρεσε, μεταξύ άλλων, μια custom δημιουργία της Iris van Herpen, της πρωτοποριακής Ολλανδής σχεδιάστριας με τη φουτουριστική αβανγκάρντ αισθητική που ξεπερνά τα όρια της υψηλής ραπτικής, παντρεύοντας τις διεπιστημονικές τεχνολογίες με την περίπλοκη χειροποίητη κατασκευή.   

Το φόρεμα αποτελείται από μια nude τούλινη βάση. Πάνω σε αυτήν στέκονται 980 laser cut κομμάτια ραμμένα ένα-ένα, έτσι ώστε να δημιουργούν την ψευδαίσθηση του καθρέφτη, ενώ όλα είναι γεμισμένα στο χέρι με υγρή σιλικόνη. Χιλιάδες κρύσταλλα Swarovski που ακολουθούν γεωμετρικές γραμμές για να δώσουν μια 3D σιλουέτα στα σχήματα χρησιμοποιήθηκαν για το κέντημά του. To κολάρο είναι στερεωμένο με μια πλεξιγκλάς εσωτερική κατασκευή και η ντραπέ κάπα, ραμμένη στο χέρι πάνω στη βάση, θυμίζει βράγχια ψαριού που βγαίνουν από το σώμα του.

Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» βρισκόταν και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής, ο Στέφανος Χρυσάφης.

Βασική δυσκολία ενός νέου σχεδιαστή σήμερα είναι η υλοποίηση της ιδέας του. Ο χρόνος και τα χρήματα, μαζί με την υπομονή και το πείσμα, είναι η βασική συνταγή.

«Όταν άκουσα ότι θα συμμετέχω στη διαδικασία, προφανώς ενθουσιάστηκα. Ήταν για μένα ένα δείγμα του τι θα ακολουθούσε στη συνέχεια, κατά τη δημιουργία της συλλογής. Αυτό το ρούχο είναι ένα συνδυασμός παλιότερων τεχνικών του οίκου, που κρύβει μια τεράστια γραφιστική μελέτη πίσω του. Δουλέψαμε πάρα πολλά άτομα για πάνω από 700 ώρες, το στρες ήταν μεγάλο καθώς έγιναν αρκετές αλλαγές μέχρι το τελικό αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα άξιζε τον κόπο. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία».  

Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
«Αντλώ έμπνευση από οτιδήποτε συμβαίνει στην καθημερινότητά μου. Από ένα άρθρο που θα διαβάσω κάπου μέχρι έναν τσακωμό που θα συμβεί στο μετρό».

Ο φόβος του να ακολουθήσει τη ζωγραφική τον οδήγησε στη μόδα, σκέφτηκε ότι έτσι θα μπορούσε να συνδυάσει εφαρμοσμένες και καλές τέχνες σε μια βιομηχανία που νόμιζε ότι ήταν πιο κερδοφόρα από άλλες. Έχοντας ήδη εργαστεί για το παιδί-θαύμα της μόδας Vejas Kruszewski, στο ατελιέ της Iris van Herpen βρέθηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2023.

«Η διαδικασία ήταν χρονοβόρα καθώς οι συνεντεύξεις ήταν αρκετές, όπως άλλωστε σε όλους τους οίκους υψηλής ραπτικής. Υπάρχει μια διαδικασία δοκιμαστικών πάνω στη ραπτική, τον σχεδιασμό και τη γραφιστική προκειμένου να βεβαιωθούν ότι το επίπεδο γνώσεών σου μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τους. Όντας studio intern, δεν είχα κάποια συγκεκριμένη καθημερινότητα, καθώς οι εργασίες είναι συνεχώς διαφορετικές και απαιτητικές. Όμως είχα την τύχη να περάσω σχεδόν απ' όλα τα στάδια της δημιουργίας της συλλογής. Το πιο ενδιαφέρον ήταν βέβαια η έρευνα πίσω από κάθε τεχνική και ο συνδυασμός αυτών.  

Αυτό που αποκόμισα από αυτή την εμπειρία ήταν η προσέγγισή μου στην ένδυση. Στις προηγούμενες συνεργασίες μου το πώς, το πού, το πότε και γιατί θα φτιαχτεί ένα ρούχο ήταν βασικά ερωτήματα. Φυσικά αποκόμισα και γνώσεις ως προς της τεχνικές διαδικασίες που θα χρησιμοποιήσω στο έπακρο σε όποιο εργασιακό περιβάλλον και αν βρεθώ στο μέλλον, όμως στην Iris van Herpen βασική αναζήτηση είναι η αισθητική προσέγγιση».  

Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
Περιγράφει τη δεύτερη συλλογή του ως «μια ισχυρή αλληγορία της ασφυκτικής ζωής και του πολέμου για τη συναισθηματική επιβίωση».

Αν τσεκάρετε το Ιnstagram και τη σελίδα του σχεδιαστή όπου παρουσίασε την πρώτη του συλλογή στην 21η εβδομάδα μόδας της Αθήνας, προκαλώντας αίσθηση, κάνοντας κοινό και επιτροπή να του δώσουν τρία βραβεία, θα δείτε ρούχα επιβλητικά με όγκους που αντί να αγκαλιάζουν τα σώματα δημιουργούν πάνω τους νέες, στιβαρές σιλουέτες, είναι απόλυτα σύγχρονα αλλά και με ένα διαχρονικό ύφος που μοιάζει πηγαίο.

Περιγράφει τη δεύτερη συλλογή του ως «μια ισχυρή αλληγορία της ασφυκτικής ζωής και του πολέμου για τη συναισθηματική επιβίωση», ως «καταπολέμηση της κανονικότητας και του τετριμμένου, μια απελευθερωμένη αναδημιουργία της φαντασίας που οδηγεί στη συντριβή των αντιθέσεων».

Ο Στέφανος Χρυσάφης είναι ένας σχεδιαστής της γενιάς του. «Αντλώ έμπνευση από οτιδήποτε συμβαίνει στην καθημερινότητά μου, από ένα άρθρο που θα διαβάσω κάπου μέχρι έναν τσακωμό που θα συμβεί μέσα μετρό. Οι αντίθετες απόψεις και οι διαφορετικές οπτικές είναι για μένα πολύ γοητευτικές. Μέσα από αυτές προσπαθώ να εξελίσσομαι προσωπικά, να μπαίνω στη διαδικασία να πάρω θέση για κάτι που ίσως πριν να μην είχα σκεφτεί».  

Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
Δημιουργία από την τελευταία συλλογή της Iris van Herpen.
Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
Δημιουργία από την τελευταία συλλογή της Iris van Herpen.

Τα τελευταία χρόνια μιλάμε, διαβάζουμε και γράφουμε συνέχεια για μια μόδα ηθική και βιώσιμη. «Το γεγονός ότι η γενιά μας καλείται να αντιμετωπίσει τα αποτελέσματα των προηγούμενων μας κάνει να νιώθουμε την ανάγκη να μη γίνουν τα ίδια λάθη. Το να μας νοιάζουν οι τωρινές μας ανάγκες αλλά ταυτόχρονα να σκεφτόμαστε τι θα αντιμετωπίσουν οι επόμενοι για μένα είναι κάτι το ηθικό. Η μόδα τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει να δείξει μεγάλα αποθέματα απληστίας που δημιούργησαν περιβαλλοντικά προβλήματα κι αυτό είναι καιρός να σταματήσει. Παράλληλα, ο κόσμος ευτυχώς εξελίσσεται, προχωράει, η μόδα ως πρωτοπόρα βιομηχανία καλείται να τον ακολουθήσει, με βασικό σκοπό να εξαλειφθούν για άλλη μια φορά πρότυπα και διακρίσεις με βάση τη φυλή, το χρώμα, την καταγωγή, την οικονομική κατάσταση».  

Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
«Η προσωπική μου εμπειρία απαρτίζεται από εμπόδια που κατά κάποιον τρόπο βρίσκω τρόπους να τα ξεπερνάω, όχι πάντα προφανώς».  

Δεν έχουμε συνεχώς την ευκαιρία να μιλάμε με φερέλπιδες Έλληνες σχεδιαστές που καταπιάνονται με την υψηλή ραπτική, δεν βγάζουμε πολλούς. «Βασική δυσκολία ενός νέου σχεδιαστή σήμερα είναι η υλοποίηση της ιδέας του. Ο xρόνος και τα χρήματα μαζί με την υπομονή και το πείσμα είναι η βασική συνταγή. Το κόστος των πρώτων υλών, η υλοποίηση της μακέτας και η παράγωγη είναι μια μη δημιουργική διαδικασία που όμως πρέπει να γίνει, διαφορετικά μένει κανείς στη θεωρία. Την ίδια στιγμή ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, όπως και η οικονομική κρίση της βιομηχανίας. Η προσωπική μου εμπειρία απαρτίζεται από εμπόδια που κατά κάποιον τρόπο βρίσκω τρόπους να τα ξεπερνάω, όχι πάντα προφανώς».  

Υπάρχει ένα κλισέ γύρω από τη μόδα που έχει βαρεθεί να ακούει, και πιστεύει πως ήρθε ο καιρός να καταρριφθεί. «Η συνεχής συσχέτισή της με την καλοπέραση. Στην πραγματικότητα είναι ένα δρόμος γεμάτος δυσκολίες που για να μπορέσεις να αντεπεξέλθεις στην πίεση του δημιουργεί απαιτείται γερό στομάχι».  

Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
Δημιουργία από την τελευταία συλλογή της Iris van Herpen.
Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
Δημιουργία από την τελευταία συλλογή της Iris van Herpen.
Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής Facebook Twitter
Δημιουργία από την τελευταία συλλογή της Iris van Herpen.
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ