Τα εγκαίνια τοιχογραφίας του εκλιπόντος συγγραφέα, Ντίνου Χριστιανόπουλου πραγματοποιήθηκαν εχθές στη Θεσσαλονίκη.
Η τοιχογραφία με τον Ντίνο Χριστιανόπουλο έγινε πριν λίγες εβδομάδες σε υπαίθριο πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Οδυσσέως και Αφροδίτης,
Τα εγκαίνια προσέλκυσαν περισσότερα από 250 άτομα, που άκουσαν πληροφορίες και άγνωστα περιστατικά από τη ζωή του σπουδαίου Θεσσαλονικιού ποιητή, από τον μαθητή του Θωμά Κοροβίνη, γνωστό συγγραφέα, συνθέτη, στιχουργό και ερμηνευτή λαϊκών τραγουδιών.
«Ένα ευτράπελο που δείχνει τη βαθύτερη νοοτροπία και αντίληψη του Ντίνου για τα πράγματα, είναι όταν τον πέτυχε ο Γιάννης Αγγελάκας σε μία ταβέρνα, ζήτησε να τον γνωρίσει και του συστήθηκε ως μουσικός της ροκ. "Μας έφαγαν τα ροκ, τα σοκ και τα μοκ", ήταν η απάντηση του ποιητή. Στο δε άκουσμα του ονόματος του συγκροτήματος "Τρύπες", ο Ντίνος είπε: "Θα σηκωθεί ο Αισχύλος από τον τάφο του. Αυτό το όνομα διαλέξατε από τόσα; Η ελληνική γλώσσα είναι ωκεανός"», περιέγραψε ο κ. Κοροβίνης
Ο ίδιος είπε ότι ο Ντίνος Χριστιανόπουλος ήταν ρηξικέλευθος, πάρα πολύ τολμηρός για την εποχή του, με πλούτο γνώσεων και ζωής, που κράτησε πολλά συντηρητικά στοιχεία από τα πρώτα του βιώματα και παράλληλα αντιμάχονταν την ηθικολογία και τον πουριτανισμό. «Ήταν ένα είδος αναρχοσυντηριτικού και σ' αυτό έμοιαζε με τον Άκη Πάνου», είπε ο κ. Κοροβίνης.
«Ο Ντίνος Χριστιανόπουλος δεν ήταν μόνο σημαντικός ποιητής, αλλά μία πολύπτυχη, πολύπλευρη και πολυδιάστατη προσωπικότητα. Γι' αυτό πρέπει να τον δούμε σαν συνολική περσόνα, η οποία προσέφερε αφιλοκερδώς με μεγάλες θυσίες και αγώνες παρά τις παραδοξότητές του», τόνισε ο Θωμάς Κοροβίνης. Κατέληξε λέγοντας ότι «αυτό που μας αφήνει ως αποτύπωμα και ως κληρονομιά είναι μια φλογερή προσωπικότητα του πνεύματος και της ζωής, που το βάθος και η αξία του έργου του είναι απίστευτα σπουδαία και ωφέλιμη για όλη την κοινωνία».
Οι διοργανωτές της εκδήλωσης εκτίμησαν ότι πιθανότατα αυτή, να μην είχε τη συγκατάθεσή του, αφού ο ίδιος ήταν «εναντίον κάθε τιμητικής διάκρισης, απ' όπου κι αν προέρχεται», όπως υπενθύμισαν προβάλλοντας βίντεο με το οποίο εξηγούσε τους λόγους για τους οποίους αρνήθηκε το 2012 το μεγάλο βραβείο του Υπουργείου Πολιτισμού για το σύνολο του έργου του.
Στη συνέχεια ακολούθησε ζωντανή μουσική από τον Δημήτρη Νικολούδη και τον Ανδρέα Καρακότα, αλλά και την «Παρέα του Τσιτσάνη», η οποία δημιουργήθηκε από τον Χριστιανόπουλο και τον ερασιτέχνη μπουζουξή Νίκο Στρουθόπουλο, με σκοπό τη διάδοση και μελέτη του έργου του Βασίλη Τσιτσάνη.
Τι απεικονίζεται στην τοιχογραφία;
Στην τοιχογραφία απεικονίζεται και ο μεγάλος λαϊκός συνθέτης Βασίλης Τσιτσάνης, που ήταν αγαπημένος του ποιητή. Απεικονίζονται επίσης δύο από τους εμβληματικότερους κινηματογράφους της περιοχής, το Σινέ Ίλιον και το Πάνθεον, ενώ υπάρχουν και αναφορές στις γάτες που επίσης αγαπούσε.
Πρόκειται για μία σύνθεση έργων του ζωγράφου Ντίνου Παπασπύρου που επιμελήθηκε εικαστικά και υλοποίησε η καλλιτεχνική ομάδα «Antares», ενώ ακριβώς δίπλα είναι γραμμένο το ποίημα «Βαρδάρι: Ιλίου Πέρσις», ένα από πιο σπαρακτικά ποιήματά του Χριστιανόπουλου, το οποίο μόλις πέρσι μελοποίησε ο Γιάννης Αγγελάκας.
Η πρωτοβουλία για τη δημιουργία της τοιχογραφίας, ανήκει στην Ομάδα Γειτονιάς του Βαρδάρη του Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας του ΑΠΘ, το οποίο λειτουργεί με τη χρηματοδότηση του Υπουργείου Υγείας και τη συνεργασία του ΟΚΑΝΑ και στηρίζει ανθρώπους που αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης από νόμιμες και παράνομες ουσίες και τυχερά παιχνίδια, καθώς επίσης και το οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον.
Από το 2016 που στεγάζεται στην περιοχή του Βαρδάρη, αποφάσισαν να κάνουν άνοιγμα στην κοινωνία και σχεδόν ένα χρόνο μετά δημιουργήθηκε η «Ομάδα Γειτονιάς του Βαρδάρη», στην οποία συμμετέχουν άτομα που ζουν ή δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ