Νέο βιβλίο ιστορίας θα διδάσκεται πλέον στους μαθητές της 6ης Δημοτικού, στη θέση του γνωστού βιβλίου της Μαρίας Ρεπούση, που είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις επί θητείας Μαρριέτας Γιαννάκου και που τελικά είχε αποσυρθεί.
Με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Γ. Μπαμπινιώτη από την ερχόμενη σχολική χρονιά θα διδάσκεται στην 6η Δημοτικού το νέο βιβλίο με τίτλο «Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου» των καθηγητών Ιστορίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ι. Κολιόπουλου, Ιάκ. Μηχαηλίδη και των εκπαιδευτικών Χαρ. Μηνάογλου και Αθ. Καλιανιώτη.
Στην ανακοίνωση του υπουργείου επισημαίνεται ότι το νέο βιβλίο πήρε έγκριση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο -πριν αυτό καταργηθεί- και είχε επιτυχή πιλοτική εφαρμογή στα σχολεία.
Όταν είχε δημιουργηθεί θέμα με το βιβλίο ιστορίας της Μ.Ρεπούση είχε αντιδράσει και η Ακαδημία που με κείμενο-γνωμοδότηση υποστήριξε ότι το βιβλίο παρουσιάζει σοβαρές παραλείψεις ιστορικών γεγονότων. Για παράδειγμα, αναφέρεται ο ισχυρισμός ότι οι μαθητές δεν ενημερώνονται για τις «οδυνηρές για τον Ελληνισμό» πτυχές της Τουρκοκρατίας. Σχετικά με την Επανάσταση του 1821, η επιτροπή γνωματεύει ότι «δεν τονίζεται η ουσία και οι σκοποί της».
Παραλείψεις και αδυναμίες εντόπισε η Ακαδημία και για άλλες ιστορικές περιόδους. Στις παρατηρήσεις της περιλαμβάνονται αρκετά σημεία που αφορούν στη Μικρασιατική Καταστροφή και σημειώνεται ότι οι συγγραφείς δεν αναφέρουν πως η βίαιη εξώθηση των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από τον τουρκικό στρατό ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια προγραμματισμένης εθνοκάθαρσης.
Επιπλέον, η Ακαδημία ανέφερε ότι δεν γίνεται «επαρκής αναφορά» στον ελληνοϊταλικό πόλεμο και ότι παραλείπεται ο ελληνογερμανικός πόλεμος.
Η κ. Ρεπούση είχε υποστηρίξει τότε ότι η συγγραφική ομάδα του βιβλίου στηρίχθηκε στις πιο καινοτόμες διδακτικές απόψεις.
«Μαθαίνω Ιστορία», είπε, «δεν σημαίνει πια μαθαίνω περιεχόμενο. Το νέο βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να κατανοήσουν την Ιστορία, ολόκληρο το σύστημα έκφρασής της». Μιλώντας, μάλιστα, για τις αναφορές που υπάρχουν στο βιβλίο για τον Κεμάλ, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Υπάρχουν αλήθειες και άλλων ανθρώπων. Υπάρχει και η δικιά τους αλήθεια».