Πόσο διαφορετικά είναι στην πραγματικότητα τα ανδρικά προϊόντα περιποίησης από τα γυναικεία;

Πόσο διαφορετικά είναι στην πραγματικότητα τα ανδρικά προϊόντα περιποίησης από τα γυναικεία; Facebook Twitter
«Πάνε οι μέρες που μπορούσες να βάλεις μια φωτογραφία αυτοκινήτου σ’ ένα μπουκάλι και να το αποκαλείς το περιεχόμενο ‘ανδρικό προϊόν’».
0


ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ, έχει εισβάλλει στην αγορά του διαρκώς αναπτυσσόμενου κλάδου της ανδρικής περιποίησης μια πληθώρα από νέες, εξειδικευμένες μάρκες. Ωστόσο, αν λάβει υπόψη κανείς ότι συχνά η μόνη αντιληπτή διαφορά μεταξύ πολλών ανδρικών και γυναικείων προϊόντων είναι η συσκευασία, το ερώτημα παραμένει: χρειάζονται πραγματικά οι άνδρες τόσες πολλές εξειδικευμένες μάρκες περιποίησης;

«Τα ανδρικά προϊόντα περιποίησης χρησιμοποιούν ακριβώς τα ίδια συστατικά με εκείνα που χρησιμοποιούνται στα γυναικεία», λέει η επιστήμονας της αιθητικής Valerie George. «Τα προϊόντα που απευθύνονται σε άνδρες μπορεί να έχουν διαφορετική υφή ή άρωμα, αλλά κατά τα λοιπά είναι παρόμοια».

Για να κατανοήσουμε τη ρίζα των προϊόντων ανδρικής περιποίησης, θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στα τέλη της δεκαετίας του '90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν το έμφυλο μάρκετινγκ βρισκόταν στο απόγειό του. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ και ο Μπραντ Πιτ ήταν οι αστέρες του «metrosexual» κινήματος που έκανε ξαφνικά cool το να νοιάζονται οι άνδρες για την εμφάνισή τους. Τέτοια πρότυπα βοήθησαν να γεννηθεί μια νέα γενιά ανδρών που είχαν συνείδηση της εικόνας τους και αισθάνονταν ελεύθεροι να ξοδεύουν χρήματα για την περιποίηση της επιδερμίδας τους – αρκεί να μην διέπρατταν το προπατορικό αμάρτημα: να χρησιμοποιούν τα ίδια προϊόντα με τις συντρόφους τους.

«Ο σύγχρονος άνδρας αγοραστής είναι μορφωμένος, προσανατολισμένος στα αποτελέσματα και όλο και πιο επιλεκτικός. Οι νέες μάρκες θα πρέπει να το έχουν αυτό κατά νου».

Σύντομα εμφανίστηκαν μάρκες με «σκληρά» ονόματα όπως Bulldog, War Paint και Lab Series για να καλύψουν το κενό στην αγορά, δελεάζοντας τους άρρενες καταναλωτές με ενυδατικές κρέμες και κονσίλερ που απευθύνονταν απευθείας σε αυτούς. Σταδιακά όμως αυτή η εμφατικά «ανδρική» προσέγγιση σταμάτησε να λειτουργεί.

Ο κλάδος απομακρύνεται πλέον από μια τέτοια δυαδική προσέγγιση «χάρη σε πιο διαφοροποιημένες συζητήσεις που έχουν επικρατήσει σχετικά με το φύλο», λέει ο ειδικός σε θέματα περιποίησης και αρωμάτων Nick Carvell. «Δεν υπάρχει τίποτα εγγενώς "ανδρικό" στο άρωμα του λεμονιού (ένα κοινό συστατικό σε αρώματα με ανδρικό προσανατολισμό) με τον ίδιο τρόπο που δεν υπάρχει τίποτα εγγενώς "θηλυκό" στο άρωμα του τριαντάφυλλου. Αυτά είναι έμφυλα στερεότυπα φύλου που εμείς έχουμε δημιουργήσει επί αιώνες». Η πιο αξιοσημείωτη εξέλιξη στην ανδρική περιποίηση, παρατηρεί ο Carvell, είναι η κίνηση προς προϊόντα ουδέτερα ως προς το φύλο, που βασίζονται στα συστατικά. Η στροφή αυτή παρατηρείται σε ολόκληρη την ευρύτερη βιομηχανία ομορφιάς.

Μια μάρκα που ηγείται αυτής της τάσης είναι η Horace. Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 από τον Γάλλο επιχειρηματία Marc Briant-Terlet βρήκε απήχηση στους αγοραστές, βοηθώντας την να κατακτήσει το 21% της γαλλικής αγοράς ανδρικής περιποίησης το 2023. Τα προϊόντα της Horace κυκλοφορούν σε καφέ μπουκάλια vintage φαρμακείου με σαφείς, εστιασμένες στη λειτουργικότητα, περιγραφές όπως «μειώνει τις ρυτίδες και τις μαύρες κηλίδες» ή «αποκαθιστά τη λάμψη στο θαμπό δέρμα».

Αυτή η ευθεία προσέγγιση έχει προσελκύσει τους άνδρες καταναλωτές, οι οποίοι είναι πιο πιστοί από ό,τι οι γυναίκες, πιστεύει ο Briant-Terlet. «Ενώ οι γυναίκες απολαμβάνουν να ανακαλύπτουν και να δοκιμάζουν νέα προϊόντα, οι άνδρες είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν κάτι που ήδη λειτουργεί γι’ αυτούς και έχει καλή σχέση ποιότητας-τιμής», λέει.

Ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της σουηδικής μάρκας Obayaty, που είναι συσκευασμένα σε κομψές, μίνιμαλ θήκες, είναι η ενισχυτική κρέμα ματιών της, η οποία αντιμετωπίζει την κόπωση και τους μαύρους κύκλους, όπως λέει ο συνιδρυτής της φίρμας, Lars-Johan Strand. «Οι άνδρες θέλουν προϊόντα που δεν μοιάζουν με μακιγιάζ ή δεν φαίνονται πολύ εμφανή στη χρήση τους».

Οι επιστημονικά τεκμηριωμένοι ισχυρισμοί και τα αποδεικτικά στοιχεία αποτελεσματικότητας είναι επίσης κρίσιμα για την επιτυχία ενός προϊόντος ανδρικής περιποίησης. «Στη σημερινή βιομηχανία περιποίησης, η στήριξη σε δεδομένα, μελέτες και ιατρικούς φορείς είναι πολύ σημαντική για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης», λέει ο Andrew McDougall, διευθυντής ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας στην εταιρεία ερευνών Mintel, η οποία σε πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 66% των ανδρών συμφωνεί με τη δήλωση ότι οι μάρκες ομορφιάς θα πρέπει να παρέχουν περισσότερα επιστημονικά στοιχεία για να επικυρώνουν τους ισχυρισμούς που διατυπώνουν.

Για όσους εξακολουθούν να εποφθαλμιούν ένα κομμάτι από την πίτα της ανδρικής περιποίησης, ο Alexander Johnston, γενικός διευθυντής του πολυτελούς φαρμακείου John Bell & Croyden στο Λονδίνο, έχει κάποιες συμβουλές. «Πάνε οι μέρες που μπορούσες να βάλεις μια φωτογραφία αυτοκινήτου σ’ ένα μπουκάλι και να το αποκαλείς το περιεχόμενο "ανδρικό προϊόν"», λέει. «Ο σύγχρονος άνδρας αγοραστής είναι μορφωμένος, προσανατολισμένος στα αποτελέσματα και όλο και πιο επιλεκτικός. Οι νέες μάρκες θα πρέπει να το έχουν αυτό κατά νου».

Με στοιχεία από The Financial Times

Υγεία & Σώμα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νόσος ALS: Ο κορυφαίος ερευνητης James Berry στην Ελλάδα

Υγεία & Σώμα / Ο ειδικός της νόσου ALS στην Ελλάδα: Νέες θεραπείες και ελπίδα για το μέλλον

Σε εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ και στο Αιγινήτειο, ο δρ. James D. Berry μίλησε για τη σπάνια νευροεκφυλιστική ασθένεια ALS, τις θεραπείες που έχουν εγκριθεί και εκείνες που βρίσκονται σε στάδιο κλινικών δοκιμών.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Το success story της πρόληψης του καρκίνου του μαστού βοηθά να αλλάξουμε νοοτροπία απέναντι στον καρκίνο

Υγεία & Σώμα / Το success story της πρόληψης του καρκίνου του μαστού

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος «Άλμα ζωής» έχει συμβάλει καθοριστικά στην επιτυχημένη προσπάθεια πρόληψης του καρκίνου του μαστού, η οποία αποτελεί τη ναυαρχίδα στα προγράμματα προσυμπτωματικού ελέγχου για χρόνια νοσήματα που υλοποιούνται στην Ελλάδα.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Οι ασθενείς έχουν να αντιμετωπίσουν το χάσμα μεταξύ της υποψίας και της διάγνωσης του καρκίνου

Υγεία & Σώμα / Το χάσμα μεταξύ της υποψίας και της διάγνωσης του καρκίνου

Οι ογκολογικοί ασθενείς δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μονάχα την ίδια τη νόσο αλλά και όλα τα εμπόδια που συναντούν στην πορεία. Ένα από αυτά, που δυσκολεύονται να υπερπηδήσουν, αφορά το χάσμα μεταξύ της υποψίας και της διάγνωσης, δύο στάδια καθόλου αλληλένδετα στην πράξη, για τα οποία μας μιλά ο πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ), Γιώργος Καπετανάκης.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Συναισθηματική υπερφαγία: «Έτρωγα κρύες πίτσες με μαρμελάδα και έξτρα τυρί»

Υγεία & Σώμα / Συναισθηματική υπερφαγία: «Έτρωγα κρύες πίτσες με μαρμελάδα και έξτρα τυρί»

Δύο γυναίκες που ζουν με τη διατροφική διαταραχή περιγράφουν τα επεισόδιά τους και εξηγούν πώς είναι να μην απολαμβάνεις το φαγητό αλλά να το χρειάζεσαι για να αποφορτιστείς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ινστιτούτο Copernicus: Βαριά η σκιά της κλιματικής αλλαγής στην υγεία των Ελλήνων

Υγεία & Σώμα / Η κλιματική αλλαγή και οι σοβαρές επιπτώσεις της στην υγεία των Ελλήνων

Η κλιματική αλλαγή εξελίσσεται ραγδαία, με την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία να σηκώνουν το μεγαλύτερο φορτίο, καθώς το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Copernicus προβλέπει τριπλασιασμό των θανάτων από τη ζέστη μέχρι το τέλος του αιώνα.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
«Το να είσαι διαβητικός δεν σημαίνει ότι δεν είσαι και ασταμάτητος»

Lifo Videos / «Το να είσαι διαβητικός δεν σημαίνει ότι δεν είσαι και ασταμάτητος»

Ο Κωνσταντίνος Κατσούδας, διαβητικός και συνιδρυτής της πρωτοβουλίας Riding4Diabetes, μοιράζεται μια βαθιά προσωπική ιστορία, μιλά για τη σημασία της ενημέρωσης γύρω από τον διαβήτη και την αξία της εξάλειψης του στίγματος γύρω από τη νόσο.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Για πρώτη φορά πλάνο εντοπισμού της προέλευσης νέων ή αναδυόμενων παθογόνων

Υγεία & Σώμα / Αναζητώντας την αλήθεια για τις πανδημίες: Το πλάνο του ΠΟΥ για τη δημόσια υγεία

Στο ερώτημα από πού προήλθε ο «ένοχος» για κάθε επιδημική έξαρση στοχεύει να δώσει απάντηση ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, δημιουργώντας για πρώτη φορά ένα πλήρες πλάνο για τον εντοπισμό της προέλευσης νέων ή αναδυόμενων (παλιότερων) παθογόνων.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Πίσω από τη μάστιγα της παιδικής παχυσαρκίας κρύβονται τα λάθη των γονιών, όπως δείχνει νέα έρευνα

Υγεία & Σώμα / Πίσω από τη μάστιγα της παιδικής παχυσαρκίας κρύβονται τα λάθη των γονιών, όπως δείχνει νέα έρευνα

Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα, ηλικίας από πέντε ετών και άνω, έχει περιττά κιλά. Το πρόβλημα της παχυσαρκίας είναι μεγάλο και γι' αυτό ευθύνονται η ανθυγιεινή διατροφή, η έλλειψη άσκησης και οι εσφαλμένες αντιλήψεις που έχουν οι γονείς.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Μην αφήσετε το SMS για τον καρκίνο του παχέος εντέρου στο «διαβάστηκε»

Υγεία & Σώμα / Μην αφήσετε το SMS για τον καρκίνο του παχέος εντέρου στο «διαβάστηκε»

Ξεκίνησαν να αποστέλλονται τα SMS για τη διενέργεια του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου για τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Πρώτη φορά υλοποιείται τέτοιο πρόγραμμα στην Ελλάδα με αποδέκτες 2,8 εκατ. πολίτες.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ