Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ δήλωσε τη Δευτέρα ότι περισσότερες από 40 αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως χρησιμοποιούν αεροσκάφη Boeing 737 τα οποία ενδέχεται να έχουν εξαρτήματα πηδαλίου που πιθανώς θέτουν κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων.
Το NTSB εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα επείγουσες συστάσεις ασφαλείας σχετικά με την πιθανότητα εμπλοκής συστήματος ελέγχου πηδαλίου σε ορισμένα αεροπλάνα Boeing 737, μετά από ένα περιστατικό του Φεβρουαρίου που αφορούσε πτήση της United.
Το NTSB αποκάλυψε επίσης τη Δευτέρα ότι είχε μάθει ότι τουλάχιστον δύο αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν παρόμοια περιστατικά (που αφορούσαν ενεργοποιητές καθοδήγησης) το 2019.
«Ανησυχούμε για το ενδεχόμενο άλλες αεροπορικές εταιρείες να αγνοούν την παρουσία αυτών των ενεργοποιητών στα 737 αεροπλάνα που έχουν στον στόλο τους», δήλωσε η πρόεδρος του NTSB Τζένιφερ Χόμεντι τη Δευτέρα σε επιστολή προς τον επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας Μάικ Γουίτακερ.
Το NTSB διερευνά ένα περιστατικό στο οποίο τα πεντάλ του πηδαλίου ενός Boeing 737 Max 8 της United «κόλλησαν» στην ουδέτερη θέση κατά τη διάρκεια μιας προσγείωσης στο Νιούαρκ. Κατά το περιστατικό δεν υπήρξαν τραυματισμοί ενώ στο αεροσκάφος επέβαιναν 161 επιβάτες και πλήρωμα.
Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν 2,7% τη Δευτέρα.
Το NTSB είπε ότι 271 εξαρτήματα πρόσκρουσης ενδέχεται να εγκατασταθούν σε αεροσκάφη εν χρήσει που λειτουργούν από τουλάχιστον 40 ξένους αερομεταφορείς, ότι 16 μπορεί να έχουν εγκατασταθεί σε αεροσκάφη νηολογημένα στις ΗΠΑ και ότι ενδέχεται να έχουν χρησιμοποιηθεί έως και 75 σε αεροσκάφη μετά την πώλησή τους από τη Boeing.
Η Χόμεντι είπε ότι ανησυχεί ότι η FAA (Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ) «δεν έλαβε υπόψιν της αυτό το ζήτημα σοβαρά μέχρι να εκδώσουμε την επείγουσα έκθεση σύστασης ασφάλειας». Η FAA είπε ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις συστάσεις του NTSB και έχει προγραμματίσει να κάνει πρόσθετες δοκιμές προσομοιωτή τον Οκτώβριο.
Το συμβούλιο επανεξέτασης διορθωτικών ενεργειών της FAA συνεδρίασε την Παρασκευή και ο οργανισμός είπε ότι «προχωρά γρήγορα για να συγκαλέσει τις αρχές πολιτικής αεροπορίας των χωρών που πλήττονται από το ζήτημα, ώστε να διασφαλίσει ότι έχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται από την FAA, συμπεριλαμβανομένων τυχόν προτεινόμενων ενεργειών».
Η United είπε την περασμένη εβδομάδα ότι τα επίμαχα εξαρτήματα ελέγχου πηδαλίου χρησιμοποιήθηκαν μόνο σε εννέα από τα 737 αεροσκάφη της που είχαν κατασκευαστεί αρχικά για άλλες αεροπορικές εταιρείες και όλα έχουν, πλέον, αφαιρεθεί.
Το NTSB είπε την Πέμπτη ότι κανένα 737 στις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ δεν λειτουργεί με τους επηρεαζόμενους ενεργοποιητές, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν σε μερικά αεροπλάνα 737 Max και 737 NG προηγούμενης γενιάς που περιλάμβαναν ένα προαιρετικό σύστημα προσγείωσης.
Η Boeing είπε τον Αύγουστο ότι ενημέρωσε «τις εταιρείες που έχουν 737 για μια πιθανή κατάσταση με τον ενεργοποιητή καθοδήγησης του πηδαλίου», όμως η εταιρεία δεν έχει εκδώσει ανακοίνωση μετά τις τελευταίες εισηγήσεις του NTSB.
Με πληροφορίες από The Guardian