Στη μετα-Twitter εποχή, οι χρήστες social media που αναζητούν όσα προσέφερε η πλατφόρμα στο απόγειό της, απομακρύνονται από το X του Έλον Μασκ και πηγαίνουν στο Bluesky.
Το Bluesky φαίνεται τώρα να έχει μια πραγματική ευκαιρία να γίνει το επόμενο «big thing» που θα κερδίσει τον παλμό του Διαδικτύου.
Όπως γράφει ο Jay Peters, ειδικός συντάκτης τεχνολογίας στο The Verge, το Bluesky ξεκίνησε να υπάρχει περί τον Απρίλιο του 2023: «Έχω την εντύπωση ότι η πλατφόρμα είχε πάντα προοπτικές, ειδικά με λειτουργίες όπως ροές με προσαρμοσμένους αλγόριθμους και τη δυνατότητα να επιτρέπουν στους χρήστες να επιλέγουν τα δικά τους φίλτρα εποπτείας. Αλλά για πολύ καιρό, δεν είχε την κρίσιμη μάζα χρηστών που μπορούσα να ακολουθήσω για να γίνει το πρώτο κοινωνικό δίκτυο που ανεβάζω περιεχόμενο καθημερινά», επισημαίνει.
Αυτό ακριβώς άλλαξε, την επομένη (αν όχι την ίδια ημέρα) των αμερικανικών εκλογών. Κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου, το Bluesky απέκτησε 700.000 νέους χρήστες σε μια εβδομάδα. Στη συνέχεια, πέρασε το όριο των 15 εκατομμυρίων χρηστών. Την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, ο διευθύνων σύμβουλος του Bluesky, Jay Graber είπε ότι ξεπέρασε τους 20 εκατομμύρια χρήστες, καθώς προσέθετε περισσότερους από ένα εκατομμύριο χρήστες την ημέρα, το τελευταίο διάστημα.
Μέρος του ενδιαφέροντος για το Bluesky είναι ότι φαίνεται και δημιουργεί την αίσθηση πως είναι μία καλύτερη έκδοση του Twitter. Αλλά με το Bluesky, ο χρήστης αισθάνεται ότι μπορεί να ελέγξει καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα την εμπειρία του στην εφαρμογή. Αυτό, για παράδειγμα, δεν συμβαίνει ακριβώς με το Threads του Meta, καθώς το Meta καθορίζει τους κανόνες σχετικά με το τι εμφανίζεται στην αλγοριθμική ροή του Μέσου.
«Τα πράγματα δεν είναι τέλεια για το Bluesky: Η πλατφόρμα είχε κάποια προβλήματα, φαινομενικά λόγω της απότομης εισροής χρηστών, και μια μεγάλη διακοπή στη λειτουργία του που προέκυψε από ένα κομμένο καλώδιο», επισημαίνει ο Jay Peters
Η «μάχη» με το Threads, πάντως, δεν έχει ολοκληρωθεί: Την περασμένη εβδομάδα, την ημέρα που το Bluesky διαφήμισε τους συνολικά 15 εκατομμύρια χρήστες, ο επικεφαλής του Threads Adam Mosseri ανακοίνωσε ότι το Threads είχε ήδη ξεπεράσει τα 15 εκατομμύρια εγγραφές μόνο για τον Νοέμβριο, ενώ ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε πρόσφατα ότι η πλατφόρμα έχει 275 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες. Και η Meta εισήγαγε επιθετικά ορισμένες σημαντικές αλλαγές στο Threads, συμπεριλαμβανομένης της δικής της έκδοσης προσαρμοσμένων ροών, μια σημαντική αλλαγή για να κάνει τη ροή όσο πιο εξατομικευμένη γίνεται και να εμφανίζονται περισσότερο αναρτήσεις από άτομα που ο χρήστης ακολουθεί. Παρουσίασε επίσης μερικές μεγάλες βελτιώσεις στην αναζήτηση.
«Ακόμα κι αν το Bluesky είναι το social media που προτιμώ αυτή τη στιγμή, εξακολουθεί να είναι σχετικά μικρό σε σχέση με το Threads και το X. Δεν είναι σαφές εάν οι άνθρωποι θα παραμείνουν σε αυτό μακροπρόθεσμα, ειδικά επειδή η Meta φαίνεται αποφασισμένη να κάνει το Threads το επόμενο κοινωνικό δίκτυο δισεκατομμυρίων χρηστών. Και το X εξακολουθεί να έχει σημασία, δεδομένου ότι πολλές εταιρείες δημοσιεύουν ενημερώσεις στην πλατφόρμα και επειδή ο ιδιοκτήτης Έλον Μασκ πρόκειται να έχει τεράστια δύναμη στην κυβέρνηση Τραμπ», γράφει ο Peters.
«Δεν νομίζω ότι καμία από τις πλατφόρμες θα αντιγράψει πλήρως αυτό που ήταν κάποτε το Twitter – οι άνθρωποι είναι πολύ διασκορπισμένοι σε διαφορετικές πλατφόρμες σήμερα – αλλά το Bluesky φαίνεται να έχει μια πραγματική ευκαιρία να γίνει το επόμενο big thing για να κερδίσει τον παλμό του Διαδικτύου. Ανυπομονώ», καταλήγει ο ίδιος.
Με πληροφορίες από theverge.com