Έναρξη για το Φεστιβάλ Αθηνών, με Δ. Παπαϊωάννου, Λ. Γκερέν και εικαστικές εκθέσεις

Έναρξη για το Φεστιβάλ Αθηνών, με Δ. Παπαϊωάννου, Λ. Γκερέν και εικαστικές εκθέσεις Facebook Twitter
0

Αυλαία σήκωσε χθες βράδυ το Φεστιβάλ Αθηνών, με την «Πρώτη Ύλη» του Δημήτρη Παπαϊωάννου να χειροκροτείται θερμά από τους θεατές. Παρά τη βροχή, το κοινό του Φεστιβάλ δεν αποθαρρύνθηκε και γέμισε από νωρίς όλους τους χώρους της Πειραιώς 260, όπου φιλοξενούνται οι εκδηλώσεις.

Η «Πρώτη Ύλη» είναι ένα έργο που επιχειρεί τη μέγιστη ενεργοποίηση της φαντασίας, με τα λιγότερα δυνατά μέσα. Η παράσταση θεωρείται η επιστροφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου στην αντικομφορμιστική λογική της περφόρμανς, όταν με βασικό εργαλείο μόνο το σώμα ξεκινούσε, το 1986, μια συνομιλία ανάμεσα στα εικαστικά και στον χορό.

Εξάλλου, το Φεστιβάλ Αθηνών μάς σύστησε μια από τις σημαντικότερες χορογράφους της Αυστραλίας, την Λούσι Γκερέν, η οποία με την ομάδα της παρουσίασε το έργο «Untrained», που βασίζεται σε μία απλή και ταυτόχρονα ευφυή ιδέα, τη συνύπαρξη επί σκηνής καθημερινών ανθρώπων με την αγνότητα του αρχάριου, με εκπαιδευμένους και έμπειρους χορευτές.


Δύο επαγγελματίες χορευτές και δύο ερασιτέχνες, χωρίς καμία χορευτική παιδεία, προσπαθούν να διερευνήσουν την ορχηστική τέχνη, ξεκινώντας από το βασικό κινησιολογικό λεξιλόγιο του Χορού και σταδιακά εφαρμόζοντας πιο εξεζητημένες κινήσεις. Τόσο οι επαγγελματίες, όσο και οι ερασιτέχνες χορευτές, προσπαθούν να μιμηθούν οι μεν τους δε, προκαλώντας το ενδιαφέρον των θεατών που παρακολουθούν όλα τα στάδια προσέγγισης της τέχνης, από την απολύτως τεχνική και συνειδητή έως την απόλυτα αυθόρμητη.

Παράλληλα με τις παραστάσεις,  εγκαινιάστηκαν χθες οι τρεις από τις τέσσερις εικαστικές εκθέσεις  του Φεστιβάλ. Οι φωτογραφίες μουσικών του δρόμου, που τράβηξε ο Βασίλης Κολτούκης,  από τις περιπλανήσεις του σε όλο τον κόσμο,  έχουν αναρτηθεί  στον Διάδρομο που μας οδηγεί στις άλλες δύο εκθέσεις, δημιουργώντας μια υπαίθρια γκαλερί, με 125 φωτογραφίες μουσικών, από 18 χώρες.

Στο τέλος του Διαδρόμου, το πανό «Κοινότητες στην φυλακή, παράθυρο στην κοινωνία», σηματοδοτεί την έκθεση με τα έργα  που έφτιαξαν πάνω στους καμένους τοίχους, οι υπό θεραπεία κρατούμενοι χρήστες  της θεραπευτικής κοινότητας  ΚΕΘΕΑ  «Εν δράσει» στις ανδρικές φυλακές Κορυδαλλού.

Ακριβώς δίπλα, στη μικρή Αποθήκη, η εγκατάσταση βίντεο και ήχου της  μουσικού Γεωργίας Σπυροπούλου με τίτλο «Ηχογεωγραφία» μας ταξιδεύει στη Μέσογειο. Ενας  ηχητικός  «αστερισμός»,  από τραγούδια,  ηχητικά σήματα, ήχους φυσικούς και μηχανικούς από τις χώρες που «ακουμπούν» στη Μεσόγειο,  δημιουργούν μια λαμπερή  θάλασσα, που ποτέ δεν ησυχάζει.

Οι εκθέσεις του Φεστιβάλ θα διαρκέσουν έως τις 17 ιουλίου.

Η τέταρτη έκθεση του Φεστιβάλ,  με τα έργα της Μάρως Μιχαλακάκου  και του Κέντελ Γκιρς,  από τη συλλογή Δασκαλόπουλου,  θα εγκαινιαστεί την Δευτέρα 3 του μηνός.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.