Θοδωρής Γκόνης: «Θέλουμε ένα Φεστιβάλ με τη δική του ματιά, τη δική του σκέψη, δικό του χαρακτήρα...»

Θοδωρής Γκόνης: «Θέλουμε ένα Φεστιβάλ με τη δική του ματιά, τη δική του σκέψη, δικό του χαρακτήρα...» Facebook Twitter
0
 
Ποια είναι η κεντρική ιδέα πίσω από την υλοποίηση του φετινού Φεστιβάλ Φιλίππων - Θάσου; Ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα;

Το φετινό μας Φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στην πόλη της Καβάλας -την Καβάλα του σήμερα- και στον Κ. Π. Καβάφη. Στην πόλη λόγω των 100 χρόνων από την απελευθέρωσή της και στον Ποιητή για τα 150 χρόνια από τη γέννησή του. Στο αφιέρωμα για τον Καβάφη, η Καβάλα έχει κι ένα λόγο παραπάνω αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Μεχμέτ Αλή είναι ο γενάρχης του σύγχρονου αιγυπτιακού κράτους, αυτός που άνοιξε τις πύλες της Αιγύπτου στους Ευρωπαίους και φυσικά σε όλους τους Έλληνες.

Διεκδικούμε, θέλουμε ένα Φεστιβάλ με τη δική του ματιά, τη δική του σκέψη, δικό του χαρακτήρα, διαφορετικό κάθε χρόνο, ανοιγόμαστε, διακινδυνεύουμε, προσκαλούμε, παραγγέλνουμε, δεχόμαστε, είμαστε λιμάνι, γινόμαστε πιο τολμηροί, πιο πλούσιοι, πιο δραστικοί κάθε χρόνο. Μέχρι τώρα αναδείξαμε καινούργιους χώρους, συζητήσαμε, ενθουσιαστήκαμε, διαφωνήσαμε, πήραμε ρίσκα, αποφύγαμε τις μασημένες συνταγές, ζωντανέψαμε την πόλη και το αίσθημά μας. Είδαμε το Κάστρο, το λιμάνι, το αρχαίο θέατρο, το Ιμαρέτ, την Παλιά Μουσική, τα λασπόλουτρα, είδαμε τον κόσμο να ανεβαίνει.

Σε μια εποχή κρίσης και δυσκολιών πως καταφέρατε να συμπεριλάβετε στο φεστιβάλ τόσους πολλούς και σημαντικούς ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων; Τι θεωρείτε πως τους ελκύει να συμμετέχουν;

Η δυσκολία είναι ευλογημένο πράγμα αν κανείς την κοιτάξει κατάματα και δεν φοβηθεί το ραντεβού μαζί της. Το Φεστιβάλ έχει την ιστορία του, την αίγλη του. Είμαι ευγνώμων προς τους συναδέλφους μου που έρχονται με τα ελάχιστα, «τον άρτο και τον οίνο», στηρίζουν την τέχνη τους, το επάγγελμά τους, ξέρουν αυτοί, είναι παλιοί φίλοι της δυσκολίας.

Πως πιστεύετε ότι συνεισφέρει το Φεστιβάλ Φιλίππων - Θάσου στην τοπική κοινωνία; Οι άνθρωποι της περιοχής πως αντιμετωπίζουν την όλη διοργάνωση; Τι ακούτε να σας λένε;

Το Φεστιβάλ επιθυμεί-διεκδικεί μια ιδιαίτερη σχέση με τους θεατές. Δεν θέλει να έρχονται μόνο να δουν θεάματα, αλλά και να συναντήσουν καλλιτέχνες, να συμμετέχουν σε συζητήσεις, να δουν εκθέσεις, να έχουν έναν πιο ενεργό ρόλο στη ζωή του φεστιβάλ. Να είναι ένα πραγματικό ραντεβού με το σήμερα. Είναι η δική τους στιγμή, η δική τους γιορτή. Το έχουν έγνοια, το νοιάζονται, το αγαπούν. Ακούμε και το μπράβο και το παράπονο, και τα δυο τα χρειαζόμαστε.

Στις 11, 12 και 13 Αυγούστου σκηνοθετείτε στο «Ιμαρέτ» το έργο «Ο γηραιός πατήρ μου» του Κώστα Ακρίβου. Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση.

Είναι μια σημαντική στιγμή του φετινού μας Φεστιβάλ. Είναι μια παραγγελία του ΦΦΘ στον συγγραφέα Κώστα Ακρίβο. Έχουμε στα χέρια μας ένα εξαιρετικό κείμενο, έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε με τη Μάγια Λυμπεροπούλου, έχουμε τον θεατρικό συγγραφέα Αντώνη Κούφαλη στο ρόλο του Κ. Π. Καβάφη, έχουμε την αυλή του Ιμαρέτ, την σκιά του, έχουμε την υποψία: άφησε απόγονο ο Κ. Π. Καβάφης; Ήταν ο κληρονόμος της περιουσίας και του έργου του Αλέκος Σεγκόπουλος φυσικό του τέκνο, έτσι όπως αφήνεται να υπονοηθεί από τον Γ. Π. Σαββίδη;

Ποιο είναι το όνειρό σας για τις επόμενες χρονιές;

Θα θέλαμε να είχαμε έναν χώρο στο λιμάνι. Να επανακτήσουμε το Απεντομωτήριο - που ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το έχασε το Φεστιβάλ. Αλλά και το τελωνείο-γιατί όχι, να ανοίξουμε, να καλέσουμε, να υποδεχτούμε νέες ομάδες θεάτρου, μουσικής, χορού, εικαστικούς να δουλεύουν, και να παρουσιάζουν τις εργασίες τους στο Φεστιβάλ, συνεργαζόμενοι με ντόπιους καλλιτέχνες. Να είναι το Φεστιβάλ ανοιχτό όλο το χρόνο, να είναι ένα πραγματικό εργαστήριο, να παράγει δικά του πράγματα και αυτά με τη σειρά τους να ταξιδεύουν παντού. Να έρχονται, να φεύγουν. Τι λιμάνι είμαστε άλλωστε;

=====

http://www.philippifestival.gr/

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ