Γιατί τόση απερίσκεπτη σπατάλη σε τόσο νεαρή ηλικία;

Facebook Twitter
0

"Ηχητικά το όνομα ‘Ernest’ είναι ομόηχο με το επίθετο ‘earnest’ που σημαίνει ‘σοβαρός’, ‘ειλικρινής’, χαρακτηρισμός που απέχει παρασάγγας από τον χαρακτήρα του επονομαζόμενου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αλλεπάλληλες παρεξηγήσεις.

Σύμφωνα με την Albin η επιλογή του ονόματος ‘Ernest’ κρύβει και άλλες παραμέτρους. Ο συγγραφέας σκόπιμα το επέλεξε, γιατί την εποχή συγγραφής του θεατρικού έργου, περί τα τέλη του 19ου αιώνα, η ομόηχη λέξη ‘earnest’ έφερε τη σημασία του ‘ομοφυλόφιλου’, παραπέμποντας στη διπλή ζωή του συγγραφέα (Albin 2003: 15)". Από το «Η Απόδοση των προσωπωνυμίων στο Χώρο της Λογοτεχνικής Μετάφρασης» της Πολυξένης Γεωργίου.


Στην πρώτη πράξη του θεατρικού έργου του Oscar Wilde με τον τίτλο «the importance of being Earnest», ο πρωταγωνιστής, περιμένοντας τη ηλικιωμένη και αξιοσέβαστη θεία του, φροντίζει να υπάρχουν μαζί με το τσάι, σάντουιτς με αγγούρι.

-Why all these cups? Why cucumber sandwiches? Why such reckless extravagance in one so young? Who is coming to tea?

ρωτάει ο φίλος του όταν βλέπει το τραπέζι.

-Please don’t touch the cucumber sandwiches. They are ordered specially for Aunt Augusta. [Takes one and eats it.]

Μέχρι να έρθει η θεία δεν υπάρχει ούτε ένα σάντουιτς πια στο δίσκο. Φυσικά, το πρώτο πράγμα που λέει όταν φτάνει είναι:

-And now I’ll have a cup of tea, and one of those nice cucumber sandwiches you promised me.

Ο χαρακτήρας του ανιψιού φαίνεται αμέσως: χωρίς δισταγμό, λέει ψέματα χρησιμοποιώντας για τον σκοπό του και τον υπηρέτη του. Δεν υπήρχαν αγγούρια στην αγορά ούτε για δείγμα.

-I am greatly distressed, Aunt Augusta, about there being no cucumbers, not even for ready money.

Αν και μεγάλη οπαδός του Oscar Wilde μπορεί να μην έχω δει το θεατρικό στο Λονδίνο, έχω δει όμως την ταινία και πριν προλάβετε να καγχάσετε, έχω διαβάσει το κείμενο πολλές φορές. Το μόνο που θυμάμαι από την υπόθεση, όσα χρόνια κι αν περνάνε, είναι τα σάντουιτς αγγουριού.

Τι είναι αυτό που κάνει τη μνήμη να κολλάει με λεπτομέρειες, θα μου πείτε; Αγαπητοί μου, τα σάντουιτς  σ’ αυτό το έργο δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι ο συμβολισμός της κομψότητας, της διακριτικής πολυτέλειας, της αγγλικής αριστοκρατίας, της ώρας του τσαγιού, της λεπτής πορσελάνης, της εξιδανικευμένης Αγγλίας, του ίδιου του Oscar Wilde.

Το μεγάλο ερώτημα είναι: γιατί η αγγλική αριστοκρατία της Βικτωριανής εποχής θεωρούσε ύψιστο δείγμα κομψότητας τα σάντουιτς με αγγούρι, ειδικά εφόσον μπορούσε να αγοράσει τα πάντα;

Δε μπορώ να βρω ικανοποιητική εξήγηση. Μία θεωρία λέει πως τα αγγουράκια δεν έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και μόνο η ανώτερη τάξη ήταν σε θέση να φάει κάτι μόνο για διασκέδαση. Άλλη θεωρία λέει ότι το λεπτό χρώμα του εδέσματος ήταν πολύ ταιριαστό με το περιβάλλον τους και η αισθητική τους. Μία τρίτη θεωρία λέει πως τα αγγουράκια στην Αγγλία φύτρωναν μόνο σε θερμοκήπια και εφόσον στην αγορά τελείωναν γρήγορα (όπως μας πληροφορεί και ο Oscar στο έργο του) ήταν δείγμα οικονομικής άνεσης, εφόσον μόνο οι πλούσιοι μπορούσαν να έχουν δικά τους θερμοκήπια.

Μάλλον είναι όλα αυτά μαζί, συν το τελευταίο επιχείρημα που ισχύει για όλα τα πετυχημένα σνακ: είναι πραγματικά νόστιμο, αρκεί να διαθέτει κανείς της υψηλότερης δυνατής ποιότητας πρώτες ύλες, όπως ισχύει άλλωστε πάντοτε. Από την βικτωριανή εποχή έχουν περάσει πολλά χρόνια και η αφθονία στην «κλασική» συνταγή έχει προσθέσει πίκλες, μαγιονέζα, ακόμα και αλλαντικά. Αν δε θέλετε όμως να στενοχωρήσετε τη θεία Augusta, σας ικετεύω να δοκιμάσετε το συνδυασμό που συγκινούσε και τις κυρίες με τα κρινολίνα.

Παίρνετε λευκό ψωμί καλής ποιότητας. Το ιδανικό είναι ένα Pullman loaf, σε σχήμα σχήμα ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου. Κόβετε το ψωμί και αγγουράκια σε απολύτως πολύ λεπτές φέτες, τόσο λεπτές που το φως περνάει από μέσα τους. Στεγνώνετε τα αγγουράκια, προσθέτετε αλάτι και λεμόνι- λίγο και από τα δύο. Βουτυρώνετε τις φέτες του ψωμιού αφού τους έχετε αφαιρέσει την κόρα με το καλύτερο βούτυρο που μπορείτε να βρείτε και περιμένετε τους καλεσμένους σας. Μόνο όταν καθίσουν για το τσάι είναι η στιγμή για να τοποθετήσετε τις φέτες αγγουριού και μετά να κόψετε τις φέτες έτσι ώστε να σχηματίσετε 4 κομψά τρίγωνα. Αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος να φτάσουν στα χέρια των καλεσμένων ως βρεγμένα χαρτομάντιλα. Ή, όπως μας διδάσκει ο ατίθασος ανηψιός, να τα φάτε πριν προλάβετε να τα προσφέρετε…

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Instant noodles: Tο πιο viral φαγητό στον κόσμο τώρα

Γεύση / Instant noodles: Tο πιο viral φαγητό στον κόσμο τώρα

Η συναρπαστική ιστορία του πιο εύκολου φαγητού ξεκινά από την αρχαία Κίνα και τη δυναστεία Τσινγκ. Σύμφωνα με έναν τριάστερο σεφ, υπάρχει τρόπος να κάνουμε τα συσκευασμένα noodles γκουρμέ. Δοκιμάσαμε όσα βρήκαμε στην Αθήνα και προτείνουμε τα καλύτερα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ο Dr. George Soleas εξηγεί πώς έγινε ο κορυφαίος αγοραστής κρασιών στον κόσμο

Το κρασί με απλά λόγια / Πώς έγινα ο κορυφαίος αγοραστής κρασιών στον κόσμο

O Dr. George Soleas, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του LCBO, του μεγαλύτερου εισαγωγέα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο, αφηγείται στην Υρώ Κολιακουδάκη (Dip WSET) και τον Παναγιώτη Ορφανίδη την κινηματογραφική ζωή του.
THE LIFO TEAM
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
Proveleggios

Γεύση / Ο Αλέξανδρος Καρακάτσανης έχασε πολλά σε μια νύχτα, αλλά επιστρέφει δυναμικά στο Proveleggios

Ο νεαρός και ταλαντούχος σεφ που είδε το πρώτο του μαγαζί στην Αθήνα να καίγεται ολοσχερώς δεν το έβαλε κάτω στιγμή. Πρόσφατα ανέλαβε να αλλάξει την κουζίνα του δημοφιλούς εστιατορίου και θέλει να αφηγηθεί τις αναμνήσεις όλης της ομάδας που τον υποδέχτηκε μέσα από τα πιάτα του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τοkaj: Η περιοχή των αυτοκρατορικών κρασιών της Ουγγαρίας

Το κρασί με απλά λόγια / Τοkaj: Η περιοχή των αυτοκρατορικών κρασιών της Ουγγαρίας

Τι είναι το Aszu, το Szamorodni, το Furmint και το Harslevelu; O Robert Kindl, γενικός διευθυντής του θρυλικού Oremus, εξηγεί στην Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET τον Παναγιώτη Ορφανίδη γιατί το Tokaj είναι μια από τις σημαντικότερες οινοπαραγωγικές περιοχές της Ευρώπης.
THE LIFO TEAM
Πού έμαθαν να πίνουν μπίρα οι Αθηναίοι;

Ιστορία μιας πόλης / Πού έμαθαν να πίνουν μπίρα οι Αθηναίοι;

Φιξ, Μετς, Κλωναρίδη. Τρία τοπωνύμια, τρεις περιοχές της Αθήνας που σχετίζονται με τη ζυθοποιία. Επιχειρήσεις που έμαθαν στην αθηναϊκή κοινωνία να πίνει μπίρα, να την απολαμβάνει κατ’ οίκον ή σε πάρκα. H Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Βασίλη Νάστο για τη ζυθοποιία Κλωναρίδη και την εξέλιξη της περιοχής των Πατησίων.
THE LIFO TEAM
Alchemist

Γεύση / Στο Alchemist, ένα από τα καλύτερα εστιατόρια του κόσμου, η δυσφορία είναι στο μενού

Σε ένα εστιατόριο της Κοπεγχάγης σερβίρονται ωμές μέδουσες και παγωτό από αίμα γουρουνιού ενώ στην οροφή προβάλλονται βίντεο σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Πρόκειται για «γαστρονομική όπερα» ή για μια ηδονιστική υπερβολή;
THE LIFO TEAM
Kennedy

Γεύση / Kennedy: Για γαλλικά κρασιά, ψωμί με βούτυρο και ακροάσεις δίσκων

Στο νέο wine bar του κέντρου -που έχει πάρει το όνομα του από το biannual περιοδικό του Chris Kontos- θα βρίσκουμε κρασιά που δεν παίζουν αλλού στην Αθήνα ενώ η μουσική και ο ήχος θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωτήρης Κοντιζάς: «Έχω ακούσει σε τσακωμό ότι έχω αλλάξει, αλλά δεν το έχω νιώσει»

Γεύση / Σωτήρης Κοντιζάς: «Έχω ακούσει σε τσακωμό ότι έχω αλλάξει, αλλά δεν το έχω νιώσει»

Ο σταρ σεφ που όλοι θεωρούν «δικό τους άνθρωπο», σε μια συνέντευξη για την κατάσταση της εστίασης στην Αθήνα και την επιλογή του να αποχωρήσει από τρία από τα μαγαζιά που έστησε στο κέντρο της πόλης.
M. HULOT