Ασημαντότητες, στα σοβαρά

Facebook Twitter
0

O συγγραφέας για την στάρλετ;

Το σχόλιο του Salman Rushdie για το χωρισμό της Kim Kardashian δείχνει ότι όχι μόνο παρακολουθεί τις λιγότερο σημαντικές ειδήσεις, αλλά ακόμα και τις εντελώς ασήμαντες, όπως ότι η μητέρα των τριών τεράτων Kardashian, Kris, έδωσε σε όλες ονόματα που ξεκινούν από Κ. Ακόμα κι αν κανονικά δεν γράφονται έτσι.

Υπέροχοι άνθρωποι, διαβάζουν

Φρανκ Ζάπα

Πάτι Σμιθ

Μάρτιν Λούθερ Κινγκ

Γκάντι

Ντέιβιντ Μπάουι

Μπομπ Μάρλεϊ

Ο 14χρονος Στήβεν Κινγκ είχε και θάρρος και θράσος

Ένα γράμμα του μικρού Στήβεν Κινγκ με το οποίο ζητάει να δημοσιευτεί η ιστορία του στο περιοδικό Spacemen, το 1961. Η ιστορία λεγόταν “the Killer” και ο εκδότης, Forrest Ackerman, δεν το θεώρησε αρκετά καλό και δεν το δημοσίευσε. Ο Στήβεν Κινγκ αποκάλυψε ότι ο Ackerman πολλά χρόνια μετά, περίμενε στην ουρά για να ζητήσει αυτόγραφο, δείχνοντάς του το παλιό γράμμα, το οποίο είχε κρατήσει όλα αυτά τα χρόνια. Τελικά η ιστορία μπήκε σε ένα άλλο περιοδικό του εκδότη, 33 χρόνια μετά. Κατά τη γνώμη μου, το γράμμα δείχνει αποφασιστικότητα και –πώς να το κάνουμε – ταλέντο στο γράψιμο.

Η Ρεβέκκα, τώρα και μιούζικαλ

Αν δεν ξέρετε αυτό το βιβλίο από την ταινία του Χίτσκοκ, ήρθε η ώρα να το διαβάσετε έτσι κι αλλιώς. Η Ρεβέκκα γράφτηκε το 1938 από τη Δάφνη Ντι Μωριέ κι αν ξεκινήσεις να διαβάζεις, είναι αδύνατον να μην το τελειώσεις. Στην τρομερά ατμοσφαιρική ιστορία, μια νεαρή και άβγαλτη σύζυγος γίνεται η οικοδέσποινα σε έναν πύργο, δεύτερη μετά τη νεκρή Ρεβέκκα, η οποία εξακολουθεί να κυριαρχεί παντού. Ό,τι πρέπει για να σκηνοθετηθεί από τον μάστορα της σκοτεινής αμφιβολίας, Άλφρεντ Χίτσκοκ. Στην παρακάτω σκηνή η νεαρή σύζυγος μπαίνει για πρώτη φορά στο υπνοδωμάτιο της Ρεβέκκας για να νιώσει για άλλη μια φορά ανεπαρκής. Μοναδικά γραμμένη σκηνή, με πολύ ωραία απόδοση στη μεγάλη οθόνη.

Το μιούζικαλ θα ανέβει στο Μπρόντγουεϊ  στις αρχές του 2012 και θα είναι μία από τις πιο ακριβές παραγωγές της χρονιάς, ξεπερνώντας τα 13 εκατομμύρια δολάρια. Η ιδέα μου φαίνεται τελείως ηλίθια. Πρέπει τα πάντα να γίνουν μιούζικαλ για να γίνουν πιο εύπεπτα; Φαίνεται πως ναι.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ