Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο

Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Aden. Στη βεράντα της οικίας Bardey.
0
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Οκτώ μόνο φωτογραφίες του Rimbaud ήταν γνωστές έως σήμερα. Αυτή είναι, όπως όλα δείχνουν, η ένατη. Τραβηγμένη στο Aden, στη βεράντα του Hotel de l'Univers, ανακαλύφθηκε το 2010 σε ένα παζάρι απο δύο Γάλλους βιβλιοπώλες, τους Jacques Desse και Alban Caussé, ανάμεσα σε τριάντα άλλες παλιές φωτογραφίες από το Aden. Μία εξονυχιστική και πολύ χρονοβόρα έρευνα που έγινε κάτω από την εποπτεία του Jean-Jacques Lefrère, αυθεντία ως προς το έργο και τη ζωή του Ρεμπώ, απέδειξε ότι ο άνδρας που κάθεται δεξιά και που μοιάζει με εξωγήινος σε σχέση με τους υπολοίπους είναι πράγματι ο ποιητής.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ταυτοποίηση της ένατης φωτογραφίας του Arthur Rimbaud, που τυχαίνει να είναι και η πιο καθαρή απ' όλες τις ενήλικες φωτογραφίες του.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Arthur και Frederic, τα δύο αδέρφια στην πρώτη τους κοινωνία.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Institution Roussot. Ο δεκάχρονος Ρεμπώ είναι ο τρίτος από άριστερά στην μπροστινή σειρά.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Οι δύο αδερφές του Rimbaud. Αριστερά η Jeanne Rosalie Vitalie (πέθανε σε ηλικία 17 ετών) και δεξιά η Frédérique Marie Isabelle (ή Isabelle). Η Isabelle κατηγορήθηκε ότι λογόκρινε τις επιστολές και τα ποιήματα του αδερφού της στο όνομα μιας καθολικής ηθικής. Νέες μελέτες υπογραμμίζουν αντίθετα την αφοσιωσή της στον αδερφό της και στο έργο του.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η προτομή του Rimbaud στο πάρκο του Σταθμού της πόλης Charleville όπου γεννήθηκε.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Charleville. Ο παλιός μύλος στεγάζει σήμερα το Μουσείο Arthur Rimbaud.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Attigny (μία μικρή κωμόπολη κοντά στη γενέτειρα του Rimbaud). Η οδός Arthur Rimbaud. Καρτ ποστάλ Delcampe.

 

Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Charleville. Μουσείο Arthur Rimbaud. Καρτ ποστάλ Delcampe.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο ποιητής Paul Verlaine όπως τον ζωγράφισε ο Courbet, (Zürich, Galerie Chichio Haller) και ο Arthur Rimbaud σε λιθογραφία του Picasso.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
O Verlaine πίνει αψέντι στο Café François 1er in (1892). Φωτ. Paul Marsan Dornac.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Αριστερά: Ο Verlaine και ο Rimbaud σε δρόμο του Λονδίνου το 1872, σκίτσο του Félix Régamey. 1872. Δεξιά: "Τα ταξίδια μορφώνουν τη νεολαία", σκίτσο του Paul Verlaine (1897). Bibliothèque nationale de France.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ο Arthur Rimbaud, σε σκίτσα του Verlaine.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
"Επίλογος αλά γαλλικά" (μιας θυελλώδους σχέσης), πίνακας του Jef Rosman που δείχνει τον Rimbaud τραυματισμένο (στον καρπό) μετά από τον τσακωμό του με τον Verlaine. Τον Ιούλιο του 1873, ο Verlaine εγκατέλειψε ξαφνικά τον Rimbaud στο Λονδίνο για να επιστρέψει στη γυναίκα του. Μία νέα συνάντηση θα πραγματοποιηθεί ωστόσο λίγο αργότερα στις Βρυξέλλες όπου αυτή τη φορά ο Rimbaud θα θελήσει να εγκαταλείψει τον Verlaine. Μεθυσμένος και εκτός εαυτού, ο Verlaine θα πυροβολήσει δυό φορές τον Rimbaud.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Aden, 1880. Ο Rimbaud είναι ο άνδρας που στέκεται όρθιος αριστερά με το όπλο (εκείνη την εποχή ήταν έμπορος όπλων).
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Aden. Στον κήπο ενός καφενείου.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Hotel de l'Univers, Aden.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Aden. Στο βάθος, το ξενοδοχείο όπου έμενε ο Arthur Rimbaud. Καρτ ποστάλ Delcampe.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
L' Hotel de l'Univers, στη σημερινή του μορφή.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Harar, 1883. Στον κήπο με τις μπανανιές.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Ωδή στον Rimbaud από την Patti Smith.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Lizzy Mercier Descloux (Arthur Rimbaud), Patti Smith (Isabelle Rimbaud). Η new wave (μετά τους υπερρεαλιστές) υποκλίνεται στον ποιητή. Η Lizzy και η Patti ήταν φίλες -συγκατοικούσαν μάλιστα στη Νέα Υόρκη.
Η ζωή του Ρεμπώ, σαν φωτορομάντσο Facebook Twitter
Βιβλίο
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα πεθαίνει το 1891 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Γιάννης και η φασολιά

Guest Editors / Ο Γιάννης και η φασολιά

Τέλη ’70, Αθήνα. Ένας νεαρός βουτάει στην ποίηση στη βιβλιοθήκη της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης. Οι στίχοι του Γιάννη Κοντού τον αγγίζουν. Χρόνια μετά, ως συγγραφέας πια, δημιουργεί μια λογοτεχνική σχέση που κρατά δεκαετίες, ανάμεσα σε εκδοτικούς οίκους, ταβέρνες και πρωινά τηλεφωνήματα.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ευκλείδης Τσακαλώτος: Οφείλουμε να είμαστε πιο ριζοσπάστες και ταυτόχρονα πιο ρεαλιστές, ακόμα κι αν αυτό ακούγεται σαν τετραγωνισμός του κύκλου!

Βιβλίο / Ευκλείδης Τσακαλώτος: «Οφείλουμε να είμαστε πιο ριζοσπάστες και ταυτόχρονα πιο ρεαλιστές στην αριστερά»

Μια πολιτική κουβέντα «εφ’ όλης της ύλης» με τον βουλευτή της Νέας Αριστεράς, πανεπιστημιακό και πρώην υπουργό Οικονομικών στο στούντιο της LiFO με αφορμή το «Μανιφέστο για μια βιώσιμη κοινωνία», το τρίτο του συγγραφικό πόνημα τα τελευταία χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έχει πέσει στα χέρια σας καμπίσιο κόμικ;

Βιβλίο / Έχει πέσει στα χέρια σας καμπίσιο κόμικ;

Όταν υπάρχει θέληση, πείσμα και μεράκι, η περιφέρεια «τα σπάει». Ο Μέλανδρος Γκανάς, «ψυχή» των Εκδόσεων του Κάμπου, μιλά για το σπιρτόζικο εκδοτικό πολυ-εγχείρημα από τη Λάρισα που αγαπά τα κόμικς και ό,τι σχετίζεται με αυτά, με αφορμή την επέτειο των 15 χρόνων τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Λουίς Μπουνιουέλ: Οι κόντρες με τον Νταλί, η αγάπη για τον Λόρκα, η λατρεία για το σινεμά

Βιβλίο / Λουίς Μπουνιουέλ: Οι κόντρες με τον Νταλί, η αγάπη για τον Λόρκα, η λατρεία για το σινεμά

Οι συμπάθειες και οι αντιπάθειες, ο ερωτικός πόθος που διαπερνούσε κάθε του κίνηση, μια ζωή συνώνυμη με τις μεγάλες αλλαγές του 20ού αιώνα και μια συνταγή για σωστό ντράι Μαρτίνι αποτυπώνονται στην αξεπέραστη αυτοβιογραφία του Λουίς Μπουνιούελ, «Η τελευταία μου πνοή», που κυκλοφορεί σε νέα έκδοση.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Στην Εκκλησία είναι ευπρόσδεκτοι και οι διαζευγμένοι και οι ομοφυλόφιλοι και τα τρανς άτομα»

Βιβλίο / «Στην Εκκλησία είναι ευπρόσδεκτοι και οι διαζευγμένοι και οι ομοφυλόφιλοι και τα τρανς άτομα»

Στην αυτοβιογραφία του ο Πάπας Φραγκίσκος αναφέρεται στα παιδικά του χρόνια, στους πειρασμούς, στον Αλέξη Τσίπρα, στο ποδόσφαιρο αλλά και στις ταινίες και τα βιβλία που τον καθόρισαν. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Yellowface»: «Κλέφτες» συγγραφείς, τα άπλυτα της εκδοτικής βιομηχανίας και τα προσωπεία στον δρόμο προς τη δόξα

Βιβλίο / Ένα μυθιστόρημα για τα «άπλυτα» και τα μυστικά της εκδοτικής βιομηχανίας

Το «Yellowface» της Ρεμπέκα Κουάνγκ είναι μια καυστική σάτιρα της εποχής μας που, πέρα από τα κακώς κείμενα στην εκδοτική βιομηχανία, σχολιάζει και ασκεί κριτική και σε άλλες όψεις της σύγχρονης ζωής, όπως η cancel culture, οι υπερβολές της πολιτικής ορθότητας, το hate speech στο ίντερνετ, η δολοφονία χαρακτήρων, το πώς κατασκευάζονται και προωθούνται συγκεκριμένα αφηγήματα και φαλκιδεύεται η αλήθεια.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Όταν τα «υποψιασμένα κορμιά» κυριαρχούσαν στους ομοφυλόφιλους έρωτες 

Βιβλίο / Όταν τα «υποψιασμένα κορμιά» κυριαρχούσαν στους ομοφυλόφιλους έρωτες 

Η κυκλοφορία του βιβλίου-ντοκουμέντου «Ανδρικές ομοερωτικές σχέσεις στη μεταπολεμική Ελλάδα» πυροδότησε μια συζήτηση με τον Κώστα Γιαννακόπουλο για έναν «αλλιώτικο» έρωτα, που παρέμενε ισχυρός ακόμα και σε καιρούς όπου κανείς δεν τολμούσε να προφέρει το όνομά του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Βιβλίο / Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Η πανεπιστημιακός και «celebrity historian» Μαίρη Μπίαρντ αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, αποκαλύπτοντας άγνωστες λεπτομέρειες – όπως ότι ο Νέρωνας, που έχει μείνει στην ιστορία ως πυρομανής και μεγαλομανής, ήταν επίσης ριζοσπάστης φιλότεχνος.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάτρικ Λι Φέρμορ «Η εποχή της δωρεάς»

Το πίσω ράφι / Το «χωριατόπουλο χωρίς χαλινάρι» που εξελίχθηκε σε ρομαντικό ταξιδιωτικό συγγραφέα

Ο Πάτρικ Λι Φέρμορ και το συναρπαστικό χρονικό της νεανικής του περιπλάνησης στην Ευρώπη, πριν αρχίσει να ακούει στο όνομα «Μιχάλης» στην Κρήτη και «Παντελής» στη Μάνη, προτού γίνει ο «ξένος» που διαφήμισε την Ελλάδα όσο ελάχιστοι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
H «Διεθνής» της Alt-right, τα γνωρίσματα, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Βιβλίο / H «Διεθνής» της Alt-right, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Οι διαστάσεις του αντιεμβολιαστικού αντι-κινήματος, η πολιτικοποίηση της θρησκείας, ο ακροδεξιός κυβερνοχώρος, οι αντιδράσεις απέναντι στη λεγόμενη woke ατζέντα: Μια επίκαιρη συζήτηση με τους συγγραφείς του βιβλίου «Η Εναλλακτική Δεξιά στην Ελλάδα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Βιβλίο / «Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Το βιβλίο της «Εκείνοι που δεν έφυγαν» μπήκε στις λίστες με τα καλύτερα του 2024. Η Αταλάντη Ευριπίδου έγραψε εφτά ιστορίες-χρονικά ανθρώπων στο περιθώριο της Ιστορίας, queer ατόμων, γυναικών και εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, σε μια συλλογή που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού και τη λαϊκή παράδοση με τη σύγχρονη ματιά για τον κόσμο.
M. HULOT