☛ «Γιατί οι νέοι στην Ελλάδα κάνουν κατά 35% περισσότερο σεξ τα χρόνια της κρίσης;» ρώτησε ο Γιάννης Πανταζόπουλος τη σεξολόγο Σμαρούλα Κυριαζίδη. Οι απαντήσεις της σχολιάστηκαν απ' τους αναγνώστες μας.
Ο geo_1990 μίλησε από συντηρητική σκοπιά: «Από την ανάλυση της κ. Κυριαζίδη μπορεί κανείς να εξαγάγει συμπεράσματα για μια βαθιά άρρωστη κοινωνία. Θα μπορούσε το σεξ να είναι όντως κάτι θετικό, αν προερχόταν από πραγματικές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Αν υπήρχε αγάπη μεταξύ των ζευγαριών, αλληλοσεβασμός και σοβαρότητα. Παρά ταύτα, διαβάζουμε τον πλήρη εξευτελισμό της ανθρώπινης προσωπικότητας. Ακούς 19χρονα κορίτσια, όπως η Άννα Φ., να μιλούν με τόση βαρβαρότητα και έλλειψη παιδείας για τις σχέσεις, το σεξ, τον εγωισμό, και αναρωτιέσαι τι τύχη μπορεί να έχει αυτή η νεολαία. Ο καθένας κοιτάει την πάρτη του, "να κάνω αυτό που θέλω τώρα και αύριο δεν με ξέρεις, δεν με είδες". Και περνιέται σαν κάτι φυσιολογικό τώρα αυτό».
Ο guru του απάντησε: «Εάν θεωρείς το σεξ κάτι μη φυσιολογικό ή εξευτελιστικό, τότε μάλλον εσένα αφορά η έλλειψη παιδείας», και ο geo_1990 επέμεινε: «Εξήγησα πώς νιώθω το σεξ εγώ. Για μένα το σεξ είναι η ολοκλήρωση του έρωτα. Κάποιος μπορεί να το κάνει έτσι, στη μέση του δρόμου, όπως τα σκυλιά, είναι δικαίωμά του, αλλά αυτή η συμπεριφορά αντιστοιχεί σε ζώα. Ο άνθρωπος διαφέρει από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο, έχει ψυχή, έχει συναισθήματα, λογική. Έτσι το βλέπω εγώ. Τον συνάνθρωπό σου τον αγαπάς, τον φιλάς, τον χαϊδεύεις, ενώνεσαι μαζί του. Το κάνεις πρώτα-πρώτα για σένα, για να νιώθεις εσύ αξιοπρεπής, βάζεις τα αισθήματά σου και την παιδεία σου πάνω από τις ορμόνες και τις ορέξεις σου».
Στην κουβέντα παρενέβη ο/η citron: «Το σεξ μέσα στη σχέση μπορεί να είναι όλα αυτά τα πράγματα που είπες –βρόμικο, τρυφερό, γρήγορο, σαδιστικό, μαζοχιστικό–, αλλά, ίσως το διαπιστώσεις κι εσύ με τον καιρό, και πολύ πιο απολαυστικό. Αλλά και έτσι να μην είναι, μη βιάζεστε να βάζετε βαρετά στερεότυπα. Το σεξ είναι βασικά μια προέκταση της προσωπικότητάς μας, των "θέλω" μας, κρυμμένων και φανερών, και ο κάθε άνθρωπος, εφόσον δεν ενοχλεί και προσβάλλει τον άλλον, είναι ελεύθερος να την εκφράσει όπως θέλει».
Τέλος η Λέιντι τόνισε: «Το σεξ έχει πολλές μορφές, δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιπες απόψεις είναι λάθος. Μπορεί να είναι ένδειξη αγάπης ή απλώς σωματική ικανοποίηση, τι σημασία έχει; Ποιος, τέλος πάντων, καθόρισε τι είναι σωστό και τι λάθος; Η τύχη της νεολαίας δεν θα πάθει τίποτα επειδή εκφράζεται όπως γουστάρει, μη φοβάσαι».
☛ «Είναι ο ελληνικός πολιτισμός μια ισχυρή βιομηχανία της χώρας;» αναρωτήθηκε ο Δημήτρης Κυριαζής και ο/η Πι Κάππα σχολίασε: «Πολύ ενθαρρυντικά νούμερα, είναι σημαντική έρευνα. Είναι ωραίο που ο πολιτισμός παραμένει σημαντικός τομέας στην εγχώρια αγορά. Κρίνοντας από το πρόσφατο παράδειγμα του νέου ελληνικού σινεμά, θεωρώ ότι υπάρχουν ευκαιρίες αξιοποίησης και στις αγορές του εξωτερικού».
☛ «Η επόμενη ημέρα της Βουκουρεστίου» λεγόταν το άρθρο του Δημήτρη Ρηγόπουλου και σε αυτό ο tktk σχολίασε: «Η Αθήνα έχει απίστευτα γλιτσιασμένα πεζοδρόμια, είτε παλιά είτε καινούργια. Οι σακούλες με σκουπίδια στάζουν και μένουν εκτεθειμένες για ώρες. Π.χ. τις Τετάρτες τα μαγαζιά κλείνουν στις 15:00, τα σκουπίδια μαζεύονται στις 22:00. Έτσι, τις μισές μέρες τα απολαμβάνουμε για ώρες. Επίσης, γιατί να μη γιορτάσει ο δήμος νωρίτερα; Τα καρακιτσάτα χριστουγεννιάτικα είναι πλέον κρεμασμένα όλο τον χρόνο. Δεν τα βγάζουν. Και προστίθενται στις χιλιάδες άλλες κολόνες, καλώδια και άλλα που υπάρχουν στον αέρα και "ομορφαίνουν" τη θέα... Χώρια το παρκάρισμα παντού και πάντα... Από πού ν' αρχίσεις και πού να τελειώσεις».
☛ «Ο κόσμος γίνεται δεξιός;» αναρωτήθηκε στη στήλη του ο Νικόλας Σεβαστάκης. «Για να έχεις τάση να πας προς τα δεξιά, πρέπει πρώτα να έχεις την επιλογή της "αριστεράς", ειδάλλως σε σχέση με τι αποφασίζεις την πολιτική "μετακίνησή" σου;» έγραψε ο RF_junkie. «Το ερώτημα είναι αν υπάρχει όντως "αριστερά". Και δεν εννοώ στα χαρτιά, στη θεωρία, αλλά στην πράξη. Το φαινόμενο του δήθεν αριστερού ΣYΡIZA, που επίσης μεταμορφώνεται σφόδρα σε κεντροδεξιό κόμμα (και η μεταμόρφωση αυτή θα εντείνεται όσο περισσότερο μένει στην εξουσία και καλείται να πάρει αποφάσεις), δεν είναι καθόλου μεμονωμένο. Το πραγματικό θέμα είναι αν η "αριστερά", όπως κι αν την ορίζει κανείς, έχει πραγματικές εναλλακτικές λύσεις να προτείνει σε σχέση με τον καπιταλισμό. Αν έχει, δηλαδή, κάτι να προτείνει που θα αντικαταστήσει την καπιταλισμό. Αν δεν έχει, κι αν το μόνο που έχει να προτείνει είναι διαχείριση του υπάρχοντος συστήματος (του καπιταλισμού δηλαδή), τότε έχει χάσει από χέρι. Η παραδοσιακή δεξιά το κάνει ήδη αυτό εδώ και δεκαετίες, και με σαφώς καλύτερα αποτελέσματα (βλέπε Σκανδιναβία, Γερμανία, Καναδάς, Αυστρία, Ελβετία κ.λπ.)».
σχόλια