LIVE!

Τι σουσουδίζει γύρω απ' τον Κυριάκο;

Τι σουσουδίζει γύρω απ' τον Κυριάκο; Facebook Twitter
Φωτογραφία: Νίκος Παλαιολόγος / SOOC
20

Δεν είναι σπάνιο είδος. Αντιθέτως, «ενδημεί» σε διάφορους χώρους, όπως π.χ. σ’ αυτόν πέριξ των τεχνών. Είναι όσοι σπεύδουν να αγκαλιάσουν ως σημαντικό ό,τι εισάγεται ως καινοτόμο και πρωτοποριακό. Όσοι έχουν ενθουσιώδη άποψη, προκατασκευασμένη από τις συστάσεις «ατζέντηδων» και δελτίων Τύπου (που στο κάτω-κάτω κάνουν τη δουλειά τους) ή δημοσιευμάτων σε ξένες εφημερίδες, προτού αγοράσουν ένα εισιτήριο ή διαβάσουν ένα βιβλίο. Όσοι ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο να πουν ότι «πήγαν», πολύ λιγότερο να παρακολουθήσουν και καθόλου να κρίνουν ψύχραιμα, εκ των υστέρων.

Ουσιαστικά, μπορείς να προβλέψεις εύκολα τι θα σου πουν μετά, με ποιο τρόπο και με τι ύφος. Είναι εκείνοι που δεν έχουν διαβάσει Παπαδιαμάντη, Βουτυρά, Φλομπέρ ή Ντοστογιέφσκι, αλλά σου αναλύουν για πλάκα τον Χόλινγκχερστ. Και, βέβαια, παραμένουν καχύποπτοι ή, έστω, εξαιρετικά επιφυλακτικοί σε ό,τι εγχώριο ενδιαφέρεται να συνομιλήσει μόνο με τον περίγυρό του, χωρίς τη ματαιοδοξία να κοιτάξει σώνει και καλά τη διεθνή σκηνή. Είναι όσοι ντρέπονται να σου πουν ότι ο πατέρας τους λάτρευε τον Πάνο Γαβαλά και ότι το μόνο ανάγνωσμα που υπήρχε στο πατρικό τους ήταν οι «Βίοι Αγίων» − κι αν σου το ομολογήσουν ως οικογενειακό… couleur locale, θα είναι ειρωνικά αποστασιοποιημένοι. Είναι όσοι απεχθάνονται τον όρο «λαϊκό» και αποκηρύσσουν καθετί που θα μπορούσε να τον ανακαλεί.

Υπέρ αυτού του στόχου σπεύδουν να νομιμοποιήσουν ακόμα και τις πιο ακραίες, προσβλητικές, κτηνώδεις, απροκάλυπτα χυδαίες και κυνικές εκφάνσεις των ευρωπαϊκών πολιτικών ηθών και εθών. Εκείνοι που βρίσκονται μονίμως αυτόκλητοι συνήγοροι κάθε ξένου «εθνικού» μας κατηγόρου αδιακρίτως και στον αντίποδα είναι διαρκώς εισαγγελικοί απέναντι σε κάθε «λαϊκή» έκφανση, διαμαρτυρία ή αίτημα, διότι μάλλον είναι προορισμένοι να θάβουν τα δικά τους ενοχικά σύνδρομα και να αποποιούνται τις δικές τους ευθύνες και την ιδιοτέλεια διά της συνεπούς καλλιέργειας των ενοχικών συνδρόμων και των ευθυνών του «λαού» που σιχαίνονται.

Είναι, δηλαδή, όσοι επιχειρούν ασμένως και διαρκώς να αποδείξουν ότι εκείνοι δεν πάσχουν καθόλου από τον ελληνικό επαρχιωτισμό μας αλλά, αντίθετα, ανήκουν σε μια εκλεκτική και σκεπτόμενη νεο-αστική τάξη, που το στομάχι της αντέχει μόνο τον δυτικό πολιτισμό. Είναι, τελικώς, εκείνοι που εκπροσωπούν τη χειρότερη όψη του κακώς εννοούμενου, κομπλεξικού «επαρχιωτισμού».

Στον χώρο της πολιτικής αυτό το ίδιο είδος, αν και καμώνεται διαρκώς ότι προσπαθεί να απομακρυνθεί από τον «ακραίο λαϊκισμό» ένθεν και ένθεν, αποδεικνύεται όσο αντιπαθητικό, επικίνδυνο, πολωμένο και προβλέψιμο είναι και ό,τι καταγγέλλει: διότι, ναι, δίπλα σε Αριστερούς και Δεξιούς «λαϊκιστές» αναφύονται εξίσου αναποτελεσματικοί, ιδιοτελείς, ματαιόδοξοι και κενοί νοήματος, δήθεν «κεντρο-αριστεροί» ή «κεντρο-δεξιοί», αλλά στην ουσία κομπλεξικοί «επαρχιώτες της Ευρώπης».

Εξυπακούεται ότι δεν εννοώ όλους όσοι έχουν κεντρώες τάσεις και ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Αλίμονο! Εννοώ εκείνους που λειτουργούν οπαδικά και εκ των προτέρων. Που είναι πρόθυμοι να υπερασπιστούν πάση θυσία μια παραδοξότητα: να αποδεχτούν στο όνομα της Ευρώπης την πιο εξαθλιωμένη «βαλκανοποίηση». Και που υπέρ αυτού του στόχου σπεύδουν να νομιμοποιήσουν ακόμα και τις πιο ακραίες, προσβλητικές, κτηνώδεις, απροκάλυπτα χυδαίες και κυνικές εκφάνσεις των ευρωπαϊκών πολιτικών ηθών και εθών. Εκείνοι που βρίσκονται μονίμως αυτόκλητοι συνήγοροι κάθε ξένου «εθνικού» μας κατηγόρου αδιακρίτως και στον αντίποδα είναι διαρκώς εισαγγελικοί απέναντι σε κάθε «λαϊκή» έκφανση, διαμαρτυρία ή αίτημα, διότι μάλλον είναι προορισμένοι να θάβουν τα δικά τους ενοχικά σύνδρομα και να αποποιούνται τις δικές τους ευθύνες και την ιδιοτέλεια διά της συνεπούς καλλιέργειας των ενοχικών συνδρόμων και των ευθυνών του «λαού» που σιχαίνονται.

Γιατί τα λέω όλα αυτά; Διότι κάτι τέτοιους «τους είδα», που λέει και η Λένα Διβάνη. Τους είδα σε ένα ουσιαστικά απολιτίκ, ανήσυχο «ταξίδι» σε πολιτικές επιλογές ή σχηματισμούς που τα τελευταία χρόνια φούσκωναν και ξεφούσκωναν άδοξα (κυνηγώντας την ουρά της Ευρώπης, συντάχθηκαν τυφλά με τον Σημίτη, δοκίμασαν τη ΔΗΜ.ΑΡ. ή οι αφελέστεροι και τον Τζήμερο, πέρασαν από την «Ελιά» στους «58», κατέφυγαν στο Ποτάμι).

Τους βλέπω πάλι να συσπειρώνονται ενθουσιασμένοι γύρω από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, με διάθεση να τον αντιμετωπίσουν ως προϊόν πολιτικής «παρθενογένεσης», βιαστικοί να του προσδώσουν υψηλό ευρωπαϊκό κύρος, αδιάφοροι για τις οικογενειακές, ιδεολογικές και επαγγελματικές του καταβολές ή για το εξαιρετικά αμφισβητήσιμο της πολιτικής του αποτελεσματικότητας μέχρι στιγμής. Είναι όσοι, πριν αλέκτορα φωνήσαι, πανηγυρίζουν στο Διαδίκτυο για τον Ευρωπαίο Σωτήρα και Μεταρρυθμιστή, χαιρετίζουν τη «νέα εποχή», την «ήττα του πελατειακού κρατισμού» και της διαπλοκής (!) ή, ακόμα-ακόμα, σπεύδουν να τον ανακηρύξουν «σίγουρα τον πιο προοδευτικό αρχηγό στην ιστορία της ελληνικής συντηρητικής παράταξης και έναν από τους λιγότερο λαϊκιστές πολιτικούς που γνώρισε η χώρα τον 21ο αιώνα»!  

Δυστυχώς, στην περίπτωση τέτοιων ανθρώπων, το δικό τους «κέντρο» είναι εντελώς ακραίο. Είναι θυμικό και πολωμένο. Είναι ιδιοτελές και κουτοπόνηρο. Είναι «χριστιανικό» και λαϊκίστικο. Και το χειρότερο για τους ίδιους; Είναι, εν τέλει, εκφραστής μιας τυπικά… «ελληνικής» συμπεριφοράς. Την είχε, μάλιστα, θαυμάσια αποτυπώσει ο Ψαθάς στη «Μαντάμ Σουσού».

20

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

15 σχόλια
Διαφωνώ μαζί σας σε δύο σημεία. Πρώτον, έχω την αίσθηση ότι το τμήμα των εκλογέων στο οποίο αναφέρεστε είναι πολύ μικρό για να μας απασχολήσει, γι' αυτό και οι δυτικότροπες, υπερ-ευρωπαϊκές πολιτικές προτάσεις (βλ. Τζήμερος, Ποτάμι) καταγράφουν ένα πολύ μικρό ποσοστό. Όσο για το αν ένα μέρος των εκάστοτε ποσοστών των μεγάλων κομμάτων ("εκσυγχρονιστής" Σημίτης, "κεντρώος" Καραμανλής ο νεότερος ή "Δανία του Νότου"-Παπανδρέου ο έσχατος) απαρτίζεται και από εκλογείς του ιδίου είδους, είναι άδηλο αν αυτό συμβαίνει και σε ποια έκταση. Εξ άλλου, δεν έχει καμία σημασία αν δηλώνουν φιλοευρωπαίοι, πεφωτισμένοι αστοί ή οτιδήποτε άλλο, γιατί στην πραγματικότητα όποια και να ήταν η ρητορική των κομμάτων οι συγκεκριμένοι θα ήταν στην ουσία απλά πασόκοι ή νεοδημοκράτες που φαντασιώνονται σαν τον Καραγκιόζη με τον τρόπο που περιγράφετε.Για τον ίδιο λόγο, εξ άλλου, δεν έχει σημασία αν οι συμπολίτες μας για τους οποίους μιλάτε υποστηρίζουν τον Κυριάκο με λάθος αφετηρία, με φτωχές προσλαμβάνουσες ή για τους λάθος λόγους. Όλοι οι χρησιμοι πολιτικοί που πέρασαν από αυτή τη χώρα για τους λάθος λόγους εξελέγησαν αλλά πριν τους κατεβάσουν (ή τους δολοφονήσουν) είχαν προλάβει να είναι χρήσιμοι. Το ζήτημα άρα είναι αν ο Κυριάκος (μπορεί να) είναι χρήσιμος (Προσωπική μου άποψη: και τον διάβολο θα ψήφιζα για να φύγει ο Τσίπρας).Αν σας θυμίζει κάτι η προσέγγιση, είναι το γνωστό τσιτάτο ότι και τα σταματημένα ρολόγια για ένα λεπτό το εικοσιτετράωρο δείχνουν τη σωστή ώρα.
Αλήθεια αγαπητοί θεωρείτε ότι το μέλλον είναι ακόμα ένας Μητσοτάκης;Επειδή εχει δουλέψει σε τράπεζα και εχει σπουδάσει στο Χάρβαρντ; Και ποιος μας λέει ότι στην τράπεζα δεν δούλευε με βίσμα σαν γόνος της γνωστής οικογένειας (αλήθεια ποια τράπεζα δεν θα ήθελε να μην έχει σχέσεις με τον γνωστό οίκο;)"Οσον αφορά το Χάρβαρντ και μένα ο πατέρας και η μάνα μου εκεί ή στην Οξφόρδη ή στο ΜΙΤ θα με έστελνε αν είχε να τα πληρώσει.Το αρχιβύσμα με σήμα την αξιοκρατία.Σιγά το πουλέν...
Τι κακό αυτό το ελληνικό κουσούρι του να μην κάθεσαι 5-10 λεπτά να σκεφτείς και να αναλογιστείς αυτό που διάβασες, παρά να ενδίδεις στην παρόρμηση και το θυμικό... Βγήκε ο Τσίπρας, όλα ωραία και καλά, και μόλις εμφανιζόταν κάποια τοποθέτηση επιφυλακτική ή κριτική, κατευθείαν να πέσουν να σε φάνε όλοι ή άλλοι τόσοι να βγουν και να του τα χώσουν κι εκείνοι.Βγήκε ο Μητσοτάκης πρόεδρος ΝΔ, θεωρητικά θα γίνει ο επόμενος πρωθυπουργός, ξανά μανά, μόλις βγει κάποιος να εκφράσει μια-δυο επιφυλάξεις ντου από παντού να τονε φάνε, και οσονούπω άλλοι να τον κράξουν κι αυτοί.Και μιλάω για εποχές πριν καταθέσει διαπιστευτήρια ο Αλέξης, όπως τώρα και με τον Κυριάκο. Τι γίνεται ρε παιδιά; Όλοι μα όλοι αυτοί είναι στρατευμένοι και έμμισθα τρολ, ένθεν κακείθεν; Να πάω και 'γω τότε να βγάλω μεροκάματο.Αυτή την συμπεριφορά θέλει να καταγγείλει η αρθρογράφος. Το να διατηρείς μια ψευδαίσθηση ανωτερότητας αλλά ταυτόχρονα να συμπεριφέρεσαι ακριβώς όπως όσοι καταγγέλεις, είσαι π.χ. λαϊκών, μικροαστικών ή επαρχιακών καταβολών; Ε άρα όλοι οι αστοί και οι σπουδαγμένοι κλπ. κλπ. είναι έτσι. Είσαι αστικής (κοινωνικά) καταγωγής, ξενοθρεμμένος ή ζεις απλά σε πόλη; Τότε όλοι οι άλλοι είναι γιουβέτσι. Απλά προσδίδει πιο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά στην κριτική της, επ' αφορμής κιόλας της επικαιρότητας (εκλογή Μητσοτάκη).Τέτοια βλέπω και σκέφτομαι ότι η διαδρομή από την ελπίδα στην απογοήτευση, όποιος/α και αν την ευαγγελίζεται, είναι, σχεδόν, νομοτελειακά μονόδρομος για την χώρα μας. Δεν πάσχει μόνο το πολιτικό και οικονομικό της προσωπικό. Πάσχει ολόκληρη.
Η ευκολία με την οποία χαρίζετε χαρακτηρισμούς και στερεοτυπικές ταμπέλες είναι σχεδόν τρομακρική... Αν --όπως υπονοείται μέσα από το κείμενο-- έχετε διαβάσει ''Παπαδιαμάντη, Βουτυρά, Φλομπέρ ή Ντοστογιέφσκι''--, τότε δε φαίνεται να σας έμαθαν κάτι. Κατηγορείτε μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων για επαρχιωτισμό..όμως αυτό που βγαίνει μέσα από το κειμενό σας --προσέξτε..μιλώ για το κείμενο σας, όχι για εσάς προσωπικά, που δε σας ξέρω...-- είναι ένα ανθρωποφαγικό κόμπλεξ μιας κοινωνίας σε παρακμή. Δεν έχω ψηφίσει ΝΔ, ούτε και σκοπεύω μέχρι στιγμής να ψηφίσω, όμως γιατί κάποιος να θεωρήσει τους μεν καλύτερους από τους δε; Γιατί χρειάζεται --ειδικά τώρα-- μια τέτοια διχαστική ματιά;
Έχει γούστο να διαβάζει και να ακούει κανείς, εκείνους, που πριν προλάβει ακόμα ο Κυριάκος να αναλάβει, προσπαθούν, ανοήτως και εκθέτοντας εαυτούς, να τον αποδομήσουν και να τον μειώσουν. Τώρα ήρθε και το επόμενο στάδιο, η αποδόμηση και η μείωση των εν δυνάμει ψηφοφόρων του. Είναι πασιφανής η αγωνία και το άγχος τους για την επικράτηση του, όπως τουλάχιστον έχει αρχίσει ήδη να διαφαίνεται. Επί της ουσίας του κειμένου, ο επαρχιωτισμός, τουλάχιστον έτσι όπως περιγράφεται στο παραπάνω κείμενο, ήταν χαρακτηριστικό των "σοσιαλιστών" της ψωροκώσταινας, όχι των κεντρώων, δεξιών ή φιλελεύθερων. Ο επαρχιωτισμός, όπως περιγράφεται στο κείμενο, εμφανίστηκε και άνθησε τα χρόνια του πασοκ, τα χρόνια της αστακομακαρονάδας και του λαιφσταιλ και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να το αρνηθεί κανένας από όσους ήταν παρόντες και έζησαν εκείνα τα χρόνια.Ο Κυριάκος φαίνεται να είναι η μοναδική λύση να αλλάξουν τα πράγματα, και πολύ περισσότερο, η ελληνική νοοτροπία. Ελπίζω να είναι έτσι. Αν επαναλάβει και αυτός τα καλά του πατέρα του, με τους αθρόους διορισμούς στο δημόσιο και το πελατειακό κράτος, θα πάει και αυτός σπίτι του. Ας μην βιαζόμαστε όμως να τον θάψουμε ούτε αυτόν ούτε τους ψηφοφόρους του πριν ακόμα να έχει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει όσα υπόσχεται. Αν πραγματοποιήσει όσα λέει, τότε οι μόνοι που έχουν να φοβούνται είναι οι άχρηστοι, οι τεμπέληδες και οι οπαδοί της ήσσονος προσπάθειας και του "δε βαριέσαι". Οι αριστεροί (ή "αριστεροί") κοιτάξτε καλύτερα τα του οίκου σας, που έχει γίνει ερείπια, και αφήστε εμάς να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.
Με αυτή την βεβαιότητα (λες και γνώρίζονται όλοι προσωπικά εδώ μέσα, lol που θα λεγε και η ανιψιά μου) ότι όποιος συμφωνεί με την αρθρογράφο, η ίδια ακόμα-ακόμα η αρθρογράφος, ή (για να το ξεφτιλίσουμε) οιοσδήποτε δεν βλέπει τον Μητσοτάκη ως τον θεόσταλτο, υπέροχο, άμεμπτο, ακριβοθώρητο υπεράνθρωπο που "θα μας σώσει" ειναι αριστερός ή "αριστερός" νομίζω επιβεβαιώνεις περίτρανα το νοηματικό κέντρο του κειμένου.Μα τέτοια ανάγκη εξακολουθεί να έχει ο σύγχρονος Έλληνας πολίτης για από μηχανής θεούς; Το πάθημα με τον Τσίπρα δεν έγινε μάθημα; Η τρέλα με το δημοψήφισμα; Τι ποδοσφαιροποίηση έχει πέσει στο πολιτικό συλλογικό και θυμικό του νεοέλληνα ρε γαμώτο και τα βλέπει πλέον όλα με οπαδικές παρωπίδες;Και μην μου πείτε ότι ο μ.ο. όσων σχολιάζουν στη lifo είναι ποδοσφαιρόφιλοι γιατί είμαι πολύ νέος να φουντάρω από τον 4ο...Από έναν ποδοσφαιρόφιλο, πρώην συριζάκια.
Κανείς, νοήμων και όχι φανατικός βεβαίως, δε θεωρεί κανένα Κυριάκο, ή όποιον άλλο, θεόσταλτο, υπέροχο και όλα τα άλλα όμορφα επίθετα που γράφεις. Αν μη τι άλλο, τέτοια χαρακτηριστικά, σχεδόν λατρευτικά, σε ηγέτες δίνουν μόνο οι οπαδοί ολοκληρωτικών καθεστώτων. Το άρθρο όμως, κάνει ακριβώς αυτό από την αντίθετη πλευρά! Αντί δηλαδή, να κρατάει, έστω και τυπικά, μια αντικειμενική στάση, προχωρά όχι μόνο στην αποδόμηση του προσώπου αλλά και στην αποδόμηση αυτών που ψάχνουν, σκέφτονται, θέλουν, να τον ψηφίσουν. Ουσιαστικά προκρίνει χαρακτήρες και προσωπικότητες από μια μεμονωμένη ενέργεια που ΘΑ είναι η ψήφος στο συγκεκριμένο πρόσωπο. Και πραγματικά αναρωτιέμαι: Γιατί τόση αγωνία? Γιατί τέτοια διάθεση επίθεσης? Επαναλαμβάνω λοιπόν: Όποιος ανήκει ή ζει ή έχει ενστερνιστεί μια άλλη πολιτική φιλοσοφία και στάση ζωής, αντίθετη από αυτή που πρεσβεύει ή φαίνεται να πρεσβεύει ο Κυριάκος, ας κοιτάξει να δει που απέτυχε το πείραμά τους και η ιδεολογία τους στην πράξη και ας αφήσει τις πρώιμες επιθέσεις, γιατί εκτίθεται.
Λυπάμαι, αλλά στο κείμενο δεν είδα την παραμικρή μομφή προς το πρόσωπο του κ. Μητσοτάκη, ούτε σε όσους στηρίζουν το ή εμπνέονται από το δυνητικό του πολιτικό πρόγραμμα. Αντίθετα, είδα μια επίθεση προς την νεοελληνική νοοτροπία του ετεροκαθορισμού συγκριτικά με το "πού ανήκωμεν" ως έθνος/χώρα/κράτος και την θυμική συστράτευση προς την κάθε εκπροσώπηση αυτού του ανήκειν, που, προσωπικά, την αναγιγνώσκω από την χούντα μέχρι τις μέρες μας με ελάχιστες ποιοτικές διαφοροποιήσεις. Η κ. Χατζηαντωνίου βλέπει το ίδιο έργο να επαναλαμβάνεται, ή να τείνει να επαναληφθεί, και εκφράζει τις ανησυχίες της. Και καλά κάνει. Εγώ αυτό που είπα πολύ απλά είναι ότι όπως όταν βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ κάθε σκεπτική, επιφυλακτική ή νηφάλια τοποθέτηση αντιμετωπίστηκε λυσσωδώς από υποστηρικτές του (κάτι που ως υποστηρικτή που προτίμησε να δει νηφάλια το πράγμα με τρόμαζε), έτσι και τώρα με την εκλογή Μητσοτάκη στην προεδρία της ΝΔ τείνει να "ποινικοποιηθεί" κάθε μα κάθε άποψη που δεν συμβαδίζει με το κυρίαρχο αφήγημα, όπως το περιέγραψα παραπάνω.Τώρα εάν εσύ φίλε/η τα ερμηνεύεις όλα αυτά ως αγωνίες και επιθέσεις λυπάμαι που σου το λέω αλλά στην ίδια παγίδα με εμένα και τους ψηφοφόρους ΣΥΡΙΖΑ και πιο πριν τους ψηφοφόρους Σαμαρά και Κώστα Καραμανλή (επανίδρυση του κράτους) και Παπανδρέου νεότερου και και και-δεν τελειώνει ποτέ η λίστα. Μπορεί να διαφωνούμε απλά, δεν είναι κακό, υγεία είναι.Συνοψίζοντας: να ωριμάσει πρώτα ο Έλληνας πολίτης, να ενστερνιστεί στα σοβαρά και όχι στα αστεία ή μόνο όπου μας βολεύει τις ευρωπαϊκές και μοντερνιστικές αξίες, να συμφιλιωθεί με το παρελθόν του τόπου του, όσο άβολο ή στενάχωρο κι αν είναι, και να αποβάλλει τα σύνδρομα της δεξιάς, της αριστεράς, του κέντρου, της θρησκείας, της παράδοσης, και του εδράνου μα και της αγραμματοσύνης, και τότε μόνον μπορούμε να πούμε ότι ξεκινάμε να αντιμετωπίζουμε και το πολιτικό νηφάλια και χωρίς τυφλούς οπαδισμούς. Και χωρίς να κατηγορούμε όσους πρεσβεύουν κάτι διαφορετικό από τα δικά μας ή "αυτά που πρεσβεύει ο Κυριάκος". Αυτές οι λογικές μας οδήγησαν εδώ που είμαστε.
Η αλήθεια είναι οτι κι εγώ δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοείτε..θα βοηθούσε να γινόσαστε πιο συγκεκριμένη,κυρία Χατζηαντωνίου,απ'οσο σας έχω παρακολουθήσει δεν μασάτε τα λόγια σας.
Πολλά λόγια, για το τίποτα. Ο Κυριάκος θα κριθεί στην πορεία από τα έργα και όχι -επιτέλους!- από τα ανέξοδα τα λόγια τα μεγάλα.Από λόγια("και ποτάμια θα σάς φτιάξουμε!")-σανό, ελπίζω να χορτάσανε αυτοί που ψηφίζουν.Μέχρι στιγμής λοιπόν, ένα και μόνο δεδομένο, χειροπιαστό και αναμφισβήτητο υπάρχει:Το βιογραφικό του ενός και του άλλου διεκδικητή της εξουσίας, είναι η μέρα με τη νύχτα.
Η Κόκκινη Πλατεία ήταν λευκή.Το χιόνι δημιουργούσε ένα χαλί.Κι εγώ ακολουθούσα, μ’ αυτό το κρύο, Κυριακή,τη Ναταλί…Μιλούσε με φράσεις σκοτεινέςγια την Επανάσταση του Οκτώβρη,κι εγώ σκεπτόμουν ήδηότι μετά το Μνημείο του Λένινθα πηγαίναμε στην καφετέρια «Πούσκιν»να πιούμε μια ζεστή σοκολάτα…
"Υπέρ αυτού του στόχου σπεύδουν να νομιμοποιήσουν ακόμα και τις πιο ακραίες, προσβλητικές, κτηνώδεις, απροκάλυπτα χυδαίες και κυνικές εκφάνσεις των ευρωπαϊκών πολιτικών ηθών και εθών."Λολ. Όπως; Ποιές είναι αυτές οι εκφάνσεις των ευρωπαϊκών πολιτικών ηθών κι εθών; Και σε ποιόν άλλο ημιγεωγραφικό προσδιορισμό αντιπαρατίθενται; Γιατί εγώ ξέρω ότι σαφώς ευρωπαϊκά πολιτικά ήθη κι έθιμα δεν είναι μόνο η ρεπουμπλικανική αντιπροσωπευτική δημοκρατία, αλλά και το δικαίωμα στην απεργία και η επέκταση του κοινωνικού κράτους κλπ. Ο ίδιος ο μαρξισμός, σε εξωευρωπαϊκό πλαίσιο δεν νοείται. Σε ποιόν εκχυδαϊσμό "εθών τε και ηθών" (sic) αναφέρεστε; Και ποιό είναι το αντιπρόταγμα; Καλό είναι να αποφεύγουμε τα φύρδην μίγδην ασύνδετα σχήματα: "ακραίες, προσβλητικές, κτηνώδεις, απροκάλυπτα χυδαίες και κυνικές". Κτηνώδης έκφανση ευρωπαϊκού πολιτικού ήθους, προϋποθέτει ότι αυτή η αποκτήνωση είναι νοητή μόνο σε ευρωπαϊκό πλαίσιο. Αν δεν προσγειωθήκατε χθες στο γιδότοπό μας, μη έχοντας καμια γνώση του τι συμβαίνει στον κόσμο, απ' τη Ρωσία ως τη Β.Κορέα, φαντάζομαι αντιλαμβάνεστε για τί ανοησία μιλάμε.
Πόσο ωραίο, να απαξιώνονται πλήρως όσοι δεν ενστερνίζονται την πάλαι ποτέ πασοκική αισθητική και κουλτούρα είτε στην πολιτική ή στον πολιτισμο. Πόσο ακριβής "ανάγνωση" ενός κόσμου που πράγματι μπορεί να συμφωνεί π.χ. με τις αξιολογήσεις καθηγητών και δημοσίων υπαλλήλων. Βέβαια με τη φράση "εξυπακούεταιότι δεν εννοώ όλους όσοι έχουν κεντρώες τάσεις και ευρωπαϊκό προσανατολισμό", νομίζει η γράφουσα πως εξιλεώνεται για το απαξιωτικό αυτό "τσουβάλιασμα" των "άλλων", αλλά η αλήθεια είναι πως ακριβώς αυτούς εννοεί.
Ωραία ναι υπάρχουν και αυτοί.Ωστόσο ο Κυριάκος παραμένει ό,τι καλύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην ελληνική πολιτική σκηνή.Τσίπρας, Μιχαλολιάκος, Θεοδωράκης, Καμμένος, Φώφη, Κουτσούμπας, Λεβέντης. Ποιος άλλος λοιπόν;
Συγνώμη αλλά αν είναι να πληρώνω τους φόρους που πληρώνω, προτιμώ να τους πληρώνω σε αυτόν που δηλώνει φιλελευθερος ή νεοφιλελεύθερος, παρά στο νεοφιλελεύθερο που δηλώνει αριστερός.Αυτό είναι και το κοινό σημείο των κομμάτων που αναφέρονται παραπάνω, ότι δεν έταζαν ούτε τάζουν λέφτα, αντιμνημόνια κτλ. Έλεγαν και λένε τη σκληρή αλήθεια. Αν το να συνειδητοποιείς την πραγματικότητα είναι επαρχιωτισμός, το να παρασύρεσαι από φρούδες ελπίδες και υποσχέσεις και στη συνέχεια να κλαίγεσαι ότι εξαπατήθηκες πως λέγεται?
Είναι φιλελεύθερος- νεοφιλελεύθερος και φρέσκο-εκλεγμένος αρχηγός 1. Ο πατέρας νου αμειβόταν (και αμείβεται) παχυλά από το κράτος ως πολιτικό πρόσωπο.2. Η αδερφή του ξεκίνησε ως σύμβουλος του πατρός και μετά έκανε πολιτική καριέρα, δηλαδή αμοιβόταν και αμοίβεται παχυλά από το κράτος.3. Αυτός ο ίδιος βοηθήθηκε απο τον πατήρ να αναλάβει καλά αμοιβόμενη θέση σε κρατική τράπεζα και μετα στην εκλογή του όπου χρειάστηκε . Αμοιβόταν και αμοίβεται απο το κράτος.4. Το ένα ανήψι ξεκίνησε ως σύμβουλος της μητρός του και ακολουθεί πολιτική καριέρα. Δε θα αναφέρω επι πόσα χρόνια το πολιτικό γραφείο της οικογένειας βόλευε κόσμο και κοσμάκι και παρενέβαινε "υπέρ της αξιοκρατίας"του τύπου "έχω έναν δικό μου άνθρωπο" στη σμπαραλιασμένη δημόσια διοίκηση.Ούτε και θα γράψω το όνομα γνωστής εταιρίας που μας απασχόλησε με σκάνδαλα.Για μένα είναι άλλος ένας που πετάει μπαρούφες σε συσκευασία φιλελεύθερης ιδεολογίας. Και έχει και καιρό να δει καρέκλα ....!