Στο live των Μέντα στο σινεμά «Τριανόν»

Στο live των Μέντα στο σινεμά «Τριανόν» Facebook Twitter
0

 

Στο live των Μέντα στο σινεμά «Τριανόν» Facebook Twitter

Όταν οι Μέντα μπαίνουν στην σκηνή του κινηματογράφου «Τριανόν» το visual πίσω τους παίζει αποσπάσματα από την ομιλία ενός γκουρού. Μιλάει στους μαθητές του για την σύνθλιψη του Εγώ. Η σκοτεινή electronica της μπάντας απλώνεται πάνω από τα λόγια του σαν ηλεκτρική κουβέρτα.

Το περσινό άλμπουμ τους Téléphérique είναι γυμνό από ελληνικούς στίχους και ποπ μελωδίες όπως μας είχαν συνηθίσει μέχρι σήμερα. Τώρα, εξερευνούν φωτεινά ηλεκτρονικά τοπία, επενδύουν μουσικά μια σκοτεινή σκηνή από ταινία του Λάνθιμου ή του Χάνεκε που δεν έχει ακόμα γυριστεί , αποκαλύπτουν όλο αυτό που μας έκρυβαν αυτά τα χρόνια κάτω από το σελοφάν της Pop.

Τα κομμάτια του Téléphérique μοιάζουν με εξομολόγηση που ήθελαν αν κάνουν εδώ και χρόνια. Την ακούμε καθώς πίσω της πέφτουν τα ορμητικά νερά ενός καταρράκτη, σχήματα ανατινάζονται, μια αθλήτρια του πατινάζ στροβιλίζεται, λευκοί κύκλοι απλώνονται μέσα στο σκοτάδι. Κάτι μεγαλύτερο από σένα συμβαίνει και για να το απολαύσεις πρέπει να ξεχάσεις ποιος είσαι, να αναγκάσεις το Εγώ σου για αυτή την ώρα να συρρικνωθεί μπροστά στο μεγαλείο της ηλεκτρονικής μουσικής. Ένα είδος μουσικής που μπορεί να σε κάνει να ιδρώσεις ακόμα και αν είσαι καρφωμένος στο κάθισμα ενός σινεμά.

Οι Μέντα φαίνονται να ήταν προορισμένοι για αυτό όλα αυτά τα χρόνια και απορείς πως δεν το είχαν καταλάβει. Σε μια συνέντευξη που έδωσαν πέρσι το Μάρτιο στο ΓΚΡΕΚΑ είχαν μιλήσει για την στροφή που έκαναν στον ήχο τους. «Έπαιξαν ρόλο τα βιώματα που έχουμε από την καθημερινότητα, τα πράγματα που βλέπεις όταν κυκλοφορείς έξω δεν μπορούν να σε αφήσουν ανεπηρέαστο. Απογοήτευση, θυμός, πικρία, υπάρχουν όλα μέσα στον δίσκο.» είχαν πει.

Και ευτυχώς όλο αυτό δεν ήταν μια παρένθεση. Το «Sequencer», το νέο τους εκπληκτικό κομμάτι που κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες παίζεται για πρώτη φορά live. Συνεχίζουν στον δρόμο που άνοιξαν με το Téléphérique σαν γνήσια εγγόνια του Brian Eno. Μοιάζουν να έχουν «λιώσει» στις ακροάσεις το «Nerve Net» από τα μακρινά 90s, να έχουν δανειστεί με προσοχή ότι ήθελαν από τα έπη του Βαγγέλη Παπαθανασίου, δημιουργώντας στο τέλος ένα μυστήριο όμοιο με τα κομμάτια που σου αφήνουν οι ακροάσεις των δουλειών του Max Richter. Ο ήχος του πιάνου μοιάζει με αποχαιρετισμό σε ένα φίλο.

Μιάμιση ώρα περίπου μετά, η ορχηστρική μουσική τους έχει πετύχει να σε βάλει στην θέση σου. Να αφήσεις το Εγώ σου στην άκρη αυτό το Σαββατόβραδο όπως παρότρυνε ο γκουρού στην αρχή της συναυλίας, για να απολαύσεις κάτι πολύ μεγαλύτερο: Την ομορφιά και την απεραντοσύνη της μουσικής που μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή του σύμπαντος.

Μεσάνυχτα. Τέλος. Επιστροφή στην πραγματικότητα. Στα ανυπόφορα μερικές φορές  Εγώ μας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ